Laikā
no 2018. gada 15. februāra līdz 3.aprīlim ieskaitot valsts amatpersonām
ir jāiesniedz kārtējā gada valsts amatpersonas deklarācija par
2017.gadu. Deklarācijas jāiesniedz
elektroniski, izmantojot VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmu (EDS).
Atbilstoši VID rīcībā esošajai informācijai kārtējā gada deklarācija
par 2017.gadu jāsniedz 57 676 valsts amatpersonām.
Ja
gadījumā ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to
vairs nav nepieciešams atjaunot. Gan valsts amatpersonas deklarāciju,
gan jebkuru citu dokumentu iespējams
iesniegt EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem.
Aizpildot
deklarāciju, pēc attiecīgās deklarācijas sadaļas atvēršanas tajā
iespējams iegūt informāciju, kas par minēto personu pieejama dažādās
valsts informācijas sistēmās
un ir nepieciešama deklarācijas aizpildīšanai (par īpašumā vai
kopīpašumā esošiem nekustamajiem īpašumiem, kas reģistrēti zemesgrāmatā;
par valdījumā vai lietošanā esošajiem nekustamajiem īpašumiem, kuri
reģistrēti Valsts zemes dienesta pārziņā esošā valsts
informācijas sistēmā “Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas
sistēma”; par īpašumā vai valdījumā esošiem transportlīdzekļiem, kuri
reģistrēti VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” pārziņā esošā valsts
informācijas sistēmā “Transportlīdzekļu un to
vadītāju valsts reģistrs”; par gūtajiem ienākumiem, kas deklarēti VID,
un dati (vārds, uzvārds, radniecība) par laulāto, vecākiem, brāļiem,
māsām un bērniem, kas pieejami Iedzīvotāju reģistrā, kā arī informāciju
par papildus ieņemamajiem amatiem no VID rīcībā
esošiem datiem.
Aicinām,
aizpildot deklarāciju, izmantot šo iespēju, taču vienlaikus atgādinām,
ka valsts amatpersonas pienākums ir pārbaudīt un, ja nepieciešams, arī
precizēt un papildināt
šo informāciju.
Atgādinām,
ka deklarācijas Publicējamā un Nepublicējamā daļā ir sadaļa “Cita
informācija”. Tajā iespējams norādīt informāciju, kas pēc deklarācijas
iesniedzēja ieskatiem sniedz
pilnīgāku priekšstatu par valsts amatpersonas mantiskā stāvokļa
izmaiņām deklarēšanas periodā.
Iesniegtās
deklarācijas iespējams arī precizēt, taču tikai viena mēneša laikā pēc
tam, kad iesniegtā deklarācija publiskota VID tīmekļvietnē esošajā
Publiskojamo datu bāzē.
Lai precizētu iesniegto deklarāciju, amatpersonai ir jāvēršas VID,
izmantojot Elektroniskās deklarēšanas sistēmu, un jāpamato precizējumu
nepieciešamība.
Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanu pienākumu un kārtību nosaka likums „Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā”.
Plašāka informācija par to, kas ir valsts amatpersonas, amatpersonu
deklarācijas iesniegšanas kārtība un termiņi, kā
arī uzskatāms metodiskais un informatīvais materiāls (ar vizuālu
pamācību) par deklarācijas iesniegšanu pieejams VID tīmekļvietnes sadaļā
“Privātpersonām/Valsts
amatpersonām”.
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā aicinām valsts amatpersonas
konsultēties klātienē
pie VID valsts amatpersonu datu administrēšanas speciālistiem vai arī
zvanīt uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties 4.tematu
“Informācija valsts amatpersonām”. Tāpat VID mājaslapas sadaļā “Kontakti”
ir iespējams pieteikties padziļinātai konsultācijai noteiktā vietā un
laikā, izvēloties tematu “Jautājums par valsts amatpersonas
deklarāciju”.