Vairākos Aizkraukles vilciena reisos no 1.novembra elektrozonā vilciena biļetes kļūst dārgākas, liecina informācija “Pasažieru vilciens” (PV) oficiālajā mājaslapā.
PV skaidro, ka cenu piemaksa noteikta, lai uzlabotu pasažieru komfortu nokļūšanai tālākos galamērķos un veicinātu Pierīgas pasažierus vairāk izmantot elektrovilcienus.
No 2023.gada 1.novembra būs jāveic piemaksa biļetēm dīzeļvilcieniem maršrutos dzelzceļa posmā Rīga – Lielvārde.
Piemaksa viena eiro apmērā noteikta šādiem reisim – Nr. 802 Rīga (7.31) – Daugavpils, Nr. 808 Rīga (13.01) – Daugavpils, Nr. 818 Rīga (18.01) – Daugavpils, Nr. 824 Rīga (21.01) – Daugavpils, Nr. 804 Rīga (8.01) – Gulbene, Nr. 812 Rīga (11.31) – Gulbene, Nr. 822 Rīga (19.01) – Madona – Gulbene, Nr. 806 Rīga (9.31) – Zilupe, Nr. 816 Rīga (17.01) – Zilupe, Nr. 814 Rīga (15.31) – Krustpils.
Tāpat piemaksa viena eiro apmērā noteikta reisiem – Nr. 823 Daugavpils – Rīga (7.00), Nr. 821 Madona – Rīga (7.30), Nr. 815 Zilupe – Rīga (8.00), Nr. 819 Gulbene – Madona – Rīga (10.00), Nr. 817 Daugavpils – Rīga (11.00), Nr. 801 Daugavpils – Rīga (16.30), Nr. 811 Gulbene – Rīga (19.00), Nr. 813 Krustpils – Rīga (20.00), Nr. 807 Daugavpils – Rīga (21.00), Nr. 803 Gulbene – Rīga (21.24).
Savukārt piemaksa kopā 1,70 eiro apmērā biļetēm vienam braucienam ir noteikta reisiem – Nr. 704 Rīga (16.31) – Krāslava – Indra, Nr. 702 Rīga (12.01) – Rēzekne II, Nr. 703 indra – Krāslava – Rīga (9.00), Nr. 701 Rēzekne II – Rīga (18.00).
PV informē, ka, pērkot dienu un abonementu biļetes šiem reisiem, piemaksa jau ir iekļauta biļetes cenā, un ar to drīkst braukt gan dīzeļvilcienos, gan elektrovilcienos.
Vienlaikus PV uzsver, ka biļetēm, kas tiks iegādātas maršrutiem četrās, piecās zonās un ārpus zonām vai maršrutiem D, E zonā un ārpus zonām, cena šajos reisos paliek līdzšinējā.
Tarifu izmaiņas pamato Sabiedriskā transporta padomes 2023.gada 29.septembrī pieņemtais lēmums.
“Pasažieru vilciena” apgrozījums 2023.gada pirmajā pusgadā bija 23,405 miljoni eiro, kas ir par 10,2 % vairāk nekā attiecīgajā periodā 2022.gadā, bet kompānijas peļņa pieauga par 3 % – līdz 442 733 eiro.
“Pasažieru vilciens” ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no “Latvijas dzelzceļa” veiktajām funkcijām. Iepriekš “Pasažieru vilciens” simtprocentīgi bija “Latvijas dzelzceļa” meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.