Ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi, tādēļ Drošas braukšanas skola atgādina drošas braukšanas pamatprincipus ikvienam braucējam.
Kā liecina ceļu policijas apkopotā statistika, šogad līdz aprīļa vidum par dažādiem pārkāpumiem jau sastādīti vairāk nekā 30 protokoli motociklistiem un gandrīz 150 mopēdistiem. Savukārt vairāki desmiti motobraucēju apturēti, vadot spēkratu reibumā. Motobraucēji vēl pirms sezonas sākuma bijuši iesaistīti vairāk nekā 10 ceļu satiksmes negadījumos, no kuriem divos gājuši bojā cilvēki.
Braucot ar motociklu, ļoti svarīgs ir motociklista apģērbs, kombinezons vai dalītais apģērbs ar visiem nepieciešamajiem aizsargiem, it īpaši aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama, pretējā gadījumā pat pie vismazākā kritiena var gūt nopietnus kaitējumus veselībai.
Vadot motociklu pilsētā, kā arī ārpus tās, jāizvēlas situācijai un ceļa segumam atbilstošs ātrums. Pilsētā liela uzmanība jāpievērš visām izbrauktuvēm no pagalmiem, degvielas uzpildes stacijām, stāvvietām un citam, jo katra šāda izbrauktuve motociklistam jāuzskata par „krustojumu”. Jāatceras, ka autovadītājs nevar motociklistu pamanīt, ja gar ielas malām ir novietotas citas automašīnas, tāpēc ātrumu nepieciešams samazināt laikus. Motociklistam vienmēr jāatceras, ka, strauji palielinot un samazinot ātrumu, jāpārliecinās, vai autovadītājs un citi satiksmes dalībnieki to redz. Gan bremzējot, gan braucot pagriezienā, motociklistam jāņem vērā ceļa segums (kontrolaku vāki, baltie ceļa apzīmējumi, izbirušās smiltis, bedres, iebrauktās riepu pēdas asfaltā, eļļas plankumi utt.). Bremzēšanu var veikt, kad motocikls ir vertikālā stāvoklī un brauc taisni, lai izvairītos no riteņu izslīdēšanas, tāpēc, tuvojoties vietai, kur būs nepieciešams bremzēt, jārīkojas laikus un pārliecināti. Uzsākot bremzēšanu, rokām jābūt taisnām un motocikla smaguma centrs pakāpeniski jāpārnes uz priekšējo riteni, lai priekšējais amortizators būtu nospiests līdz galam. Bremzēšanas sviru šajā laikā spiež pakāpeniski un notur izspiestu līdz bremzēšanas beigām. Nav pieļaujama vairākkārtēja un strauja bremzēšanas sviras nospiešana, jo var sekot priekšējā riteņa nobloķēšana, izslīdēšana un… kritiens. Svarīgi ir samazināt ātrumu pirms izvairīšanās no šķēršļa, apbraucot šķērsli, bremzēt ir bīstami.
Visbiežāk motociklu satiksmes negadījumi notiek pieredzes trūkuma, pārāk liela ātruma, nepareizas situācijas novērtēšanas dēļ. Motociklu nepamana vai nepaspēj pamanīt. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls, bieži saistīti ar izrādīšanos, kas nepieredzējušam motociklistam liek rīkoties muļķīgi.
Motocikli ir atšķirīgi, tāpēc pirms braukšanas nepieciešams iepazīties ar motociklu, ar kuru grasāties braukt. Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties un dot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz plūsmas ātrumu. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Patrenējiet savas motovadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi – tas ir vienīgais veids, kā neapdraudēt sevi un citus.