Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

ATD: No 1. novembra vairāk nekā 800 maršrutos kursēs jaunām kvalitātes prasībām atbilstošs reģionālais sabiedriskais transports

Lai turpinātu uzlabot reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti un nodrošinātu ērtāku pārvietošanās pieredzi iedzīvotājiem visā Latvijā, no 2024. gada 1. novembra jau 13 maršrutu tīkla daļās kursēs mūsdienīgi autobusi. Kopumā tie nodrošinās 818 maršrutus un 4916 reisus visā valstī.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Jaunie autobusi būs ne tikai ērtāki un drošāki, bet arī pieejamāki personām ar kustību, redzes un dzirdes traucējumiem, daļa – arī videi draudzīgāki,” saka Sanita Heinsberga, VSIA “Autotransporta direkcija” sabiedrisko attiecību speciāliste.

VSIA “ Autotransporta direkcija” (ATD) valdes priekšsēdētājs Dins Merirands uzsver: “Mēs esam gandarīti, ka ar pakāpenisku reģionālā sabiedriskā transporta uzlabošanu varam sniegt arvien ērtākus un kvalitatīvākus pakalpojumus plašam iedzīvotāju lokam. Jaunās kvalitātes prasības palīdzēs uzlabot iedzīvotāju ērtības pārvietojoties un mazinās transporta negatīvo ietekmi uz vidi.”

No 1. novembra vairāk nekā 170 jauni autobusi tiks ieviesti trīs jaunās maršrutu tīkla daļās – “Talsi, Tukums”, “Jelgava, Dobele” un “Gulbene, Alūksne, Balvi”, pievienojoties jau esošajiem 582 uzlabotajiem transportlīdzekļiem visā valstī. Šajās trīs maršrutu tīkla daļās 2024. gada pirmajos deviņos mēnešos pārvadāti kopumā 3 392 635 pasažieri, kas apliecina sabiedriskā transporta nozīmi reģionu iedzīvotāju ikdienas dzīvē. No tiem maršrutu daļā “Talsi, Tukums” apkalpoti 1 312 361 pasažieri, “Jelgava, Dobele” – 1 308 015, bet “Gulbene, Alūksne, Balvi” – 772 259 pasažieri.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Jaunie autobusi atbildīs augstākām kvalitātes prasībām, un to vidējais vecums nepārsniegs četrus gadus. Tie būs aprīkoti ar elektroniskām maršruta zīmēm, drošības jostām, bezvadu internetu un iespēju norēķināties bezskaidras naudas veidā. Īpaša uzmanība pievērsta pieejamībai – visos autobusos būs taktilā numerācija un informācija par pieturām tiks sniegta gan audio, gan vizuālā formātā. Lielākajā daļā autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā, kā arī atvieglos iekļūšanu autobusā. Turklāt 32 % autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem, bet 10 % no tiem būs bezizmešu transportlīdzekļi, kas palīdzēs samazināt ietekmi uz vidi,” stāsta S.Heinsberga.

Maršrutu tīkla daļā “Talsi, Tukums” jaunā ilgtermiņa līguma, kas noslēgts uz 10 gadiem, izpilde tiks uzsākta sadarbībā ar pārvadātāju SIA “Tukuma Auto”, savukārt lotēs “Jelgava, Dobele” un “Gulbene, Alūksne, Balvi” – ar AS “Talsu Autotransports”.

Vienotu kvalitātes standartu ieviešana reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumiem Latvijā tiek īstenota pakāpeniski kopš 2021. gada. Piecās maršrutu tīkla daļās – “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” – sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas atklātā iepirkumu konkursa uzvarētāji pakalpojumus sāka sniegt 2021. gada 1. augustā. Divās maršrutu tīkla daļās – “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Ogre, Aizkraukle” uzlaboti pasažieru pārvadājumi tika uzsākti 2022. gada 1. jūlijā. Savukārt 2025. gada 1. janvārī ilgtermiņa līgumi ar iepirkuma konkursa uzvarētājiem stāsies spēkā lotē “Rēzekne, Ludza”. Savukārt atlikušajās maršruta tīkla daļās “Cēsis” un “Limbaži, Sigulda” iepirkumu pakalpojuma sniegšanai plānots noslēgt šogad.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Komentāri (5)

  1. Vajadzēja tos maršrutus daļēji komercializēt, lai tos reisus organizē biznesmeņi, nevis polit- biznesmesņi, kuri caur to atd, vienkārši iegūst ilgtermiņa biznesu bez riskiem. Aizkraukle – Gulbene, diez, kas šīs pilsētas vieno? Kāpēc nevar braukt līdz Pļaviņām, kur ir gana intensīva vilcienu satiksme? Turklāt, tas autobuss no Madonas, praktiski dublējas ar Ecoline, pa dienas vidu. Un, ja tas ir tālsatiksmes autobuss, kāpēc viņa braukšanas laiks ir būtiski jāpagarina, lai iebrauktu Stāķos, dzelzavā un Cesvainē? Tur līdz šosejai ir 500 metri, bet šādi iebraucot, tur viss pagarinās par 40 min. Tiem mazajaiem miestiem irndomāti mikriņi lokālie. Izskatās, ka pašvaldībām ir pilnīgs pohujs uz to cilvēku mobilitāti, jo, vai nu viņi nesazināsnar to atd, tikai domā, kā var apgūt eiropas naudu. Skaidrs, ka lauki izmirs, jo auto uzturēšana paliks arvien dārgāka, un bez jēdzīga sabtransa te nav variantu.

    9
    2
Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.