Abonē e-avīzi "Dzirkstele"!
Abonēt

Reklāma

“Latvijas Valsts ceļi”: 37 % valsts autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī

Ekrānuzņēmums

Valsts autoceļu tīkla garums ir gandrīz 20 000 kilometri (km), no kuriem 37 % valsts autoceļu ir sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī, trešdien konferencē “Ikdienas uzturēšana ceļa ilgtspējai” sacīja VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Ceļu pārvaldīšanas un uzturēšanas pārvaldes direktors Juris Derevjanko.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņš sacīja, ka šajos valsts ceļu posmos, visticamāk, nav sakārtota ūdens novade, kā arī 6000 km ceļu ir zaudējuši valsts ceļa funkciju, tādēļ kapitālieguldījumi, arī grāvju atjaunošanā, netiek plānoti.

Derevjanko informēja, ka LVC katru gadu ūdens novadi ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros sakārto aptuveni 130 km ceļu, kas izmaksā ap 3,8 miljonus eiro.

“Lai visā valsts autoceļu tīklā savestu kārtībā ūdens novadi, būtu nepieciešami desmit gadi un tas izmaksātu aptuveni 25 miljonus eiro. Lai pēc tam visu uzturētu kārtībā, ik gadu būtu vajadzīgi aptuveni 10 miljoni eiro,” norādīja Derevjanko.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Attiecībā uz ceļu ilgtspēju viņš teica, ka ir jādomā arī par grants autoceļiem. Grants ceļu kopgarums valsts ceļu tīklā ir 10 204 km, no kuriem 53 % jeb 5406 km ir sliktā un ļoti sliktā stāvoklī, 40 % jeb 4101 km – apmierinošā stāvoklī, bet 7 % jeb 697 km labā un ļoti labā stāvoklī.

“Diemžēl jāatzīst, ka valsts ceļu tīklā ir grants ceļu posmi, kuriem grants kārta nav atjaunota, kopš tas ir uzbūvēts,” norādīja LVC pārstāvis.

Lai atjaunotu grants autoceļu planējamo kārtu sliktā un ļoti sliktā stāvoklī esošajiem grants ceļiem būtu nepieciešami 80 miljoni eiro. Savukārt, lai uzturētu grants ceļu labā stāvoklī, katru gadu būtu jāatjauno aptuveni 2000 km grants planējamās kārtas, kas izmaksātu aptuveni 30 miljonus eiro gadā, skaidroja Derevjanko.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Viņš minēja, ka grants segas planējamās kārtas atjaunošana ir izslēgta no ikdienas uzturēšanas darbiem, līdz ar to LVC labo tikai iesēdumus un bedres.

LVC rīkotajā konferencē “Ikdienas uzturēšana ceļa ilgtspējai” piedalījās eksperti no Latvijas, kā arī Igaunijas, Somijas un Lietuvas. Konference par ikdienas ceļu uzturēšanas jautājumiem Latvijā notika pirmo reizi.

LVC izveidota 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. LVC pārvalda vairāk nekā 20 000 km valsts autoceļu.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Gulbenes novads - Dzirkstele.lv komanda.