Programma
Rallija starts
23.februāris, rallijs notiek Apes novadā. Pulksten 15.30 – starts pie Apes novada domes Stacijas ielā 2, Apē.
24.februāris, rallijs notiek Gulbenes novadā. Pulksten 8.45 – starts pie Vecgulbenes muižas.
Rallija grafiks
Pirmajā dienā, 23.februārī, rallija dalībnieki divas reizes izbrauks ātrumposmus “Yuasa ” un “Līvs AM”. Rallijsprinta dalībnieki pirmajā dienā nestartēs.
Otrajā dienā, 24.februārī, gan rallija, gan rallijsprinta dalībniekiem būs jāveic ātrumposmi “Gārša”, “Druviena” un “Sarma”. Rallija dalībnieki vispirms pa divām reizēm izbrauks ātrumposmus “Gārša” un “Druviena”, pēc tam divas reizes ātrumposmu “Sarma”. Rallijsprinta dalībnieki divas reizes izbrauks ātrumposmus “Gārša” un “Druviena” un vienu reizi ātrumposmu “Sarma”.
Apbalvošana
Pulksten 20.00 Vecgulbenes muižas zālē.
Ieejas biļetes
Biļetes varēs iegādāties, dodoties uz katru ātrumposmu, biļetes cena – 2 lati. Ieejas biļete uz abām dienām – 5 lati.
Oto Patmalnieks rallijā “Sarma” startēs kopā ar līdzbraucēju Igoru Sidorovu. Lai arī Oto ar autosportu “uz tu” ir jau pāris gadus, šīs viņam būs tikai otrās sacīkstes rallijsprinta ieskaitē, iepriekš viņš startēja sacensībās pa slēgtu trasi.
Oto atklāj, ka iepriekš viņš spēlējis futbolu, taču sapratis, ka vairāk viņu tomēr aizrauj autosports. Viņš jau sen prasījis tētim, lai iedot pamēģināt pabraukt, kādā reizē viņam arī ļauts patrenēties braukšanā pa ezeru. Pēc tam viņš sācis braukt sacīkstēs, turklāt arī veiksmīgi – izcīnot arī godalgotas vietas. Tagad jaunais braucējs saka, ka autosports viņam ir kļuvis par sirdslietu. Pirmā īstā debija viņam bija rallijā “Alūksne”. “Pamazām jāuzlabo sadarbība ar stūrmani. Igoram ir pietiekami liela pieredze stūrmaņa lomā, tikai man pašam tā ir jāuzkrāj un tad jau būs labi,” optimistiski noskaņots ir Oto. Liels palīgs, atbalstītājs un arī padomdevējs viņam ir tētis Jānis, kuram Oto saka lielu paldies un cer, ka viņš atbalstīs viņu arī turpmāk. Domājot par “Sarmu”, puisis atzinīgi vērtē, ka sacensībās ir tik kupls dalībnieku skaits. Runājot par “4WD” klasi, kurā viņš startē, Oto atzīst, ka tajā dalībnieku sastāvs ir līdzīgs, kāds tas ir bijis Alūksnes rallijā, un, ja nepievilšot tehnika, viņš cer, ka izdosies iekļūt trijniekā.
Rallijs “Sarma 2013” šogad vienlaikus ir Latvijas un Lietuvas rallija čempionātu posms, Latvijas rallijsprinta čempionāta posms, kā arī Ziemeļeiropas zonas rallija čempionāta un Baltijas ziemas kausa posms. Šis būs jau 38.gads, kopš bez pārtraukuma norisinās “Sarma”. Kā pierādījums tam, ka “Sarma” ir spējusi izdzīvot visdažādākajos laikos, ir bijis gads, kad Latvijas rallija čempionāta ieskaitē startējušas vien 15 ekipāžas. Un arī šogad tas solās būt ļoti interesants – organizatori ir sagatavojuši skaistas trases un arī sniega ir daudz, kā tas pieklājas īstā ziemas rallijā. Rallija organizators Vilhelms Sniedzāns preses konferencē skatītājiem atgādināja uz ralliju līdzi ņemt prātu un siltas drēbes. Rallijs ir dinamisks un bīstams sporta veids, tādēļ skatītājiem svarīgi būt piesardzīgiem un disciplinētiem, klausīt trases apsargu norādījumiem un neaizmirst pieskatīt līdzi paņemto jaunāko paaudzi.
Rallija organizatori izsaka pateicību Apes un Gulbenes novadu domēm, kas ir darījušas visu, lai rallijs varētu notikt bez jebkādas aizķeršanās un būtu ievērojami svētki gan sportistiem, gan rallija līdzjutējiem un vietējiem iedzīvotājiem. Lielu pateicību rallija organizatori izsaka arī visiem iedzīvotājiem, kuri saprot šī rallija nozīmi ne tikai abu rallija novadu, bet arī kaimiņnovadu tūrisma un biznesa attīstībai un neliek šķēršļus rallija norisei savu māju un saimniecību tuvumā.
23.februāris, Apes novads
SS 1; 3 “Yuasa”
Trases garums – 7,33 kilometri.
Trase slēgta no pulksten 14.48.
Pirmās automašīnas starts – pulksten 15.48 un 18.14.
Interesants un tehnisks ātrumposms ar skaistām līkumu kaskādēm. Ātrumposma finiša daļa ar vairākiem skatāmiem līkumiem ir Apes mototrases teritorijā.
SS 2; 4 “Līvs AM”
Trases garums – 10 kilometri.
Trase slēgta no pulksten 15.09.
Pirmās automašīnas starts – pulksten 16.09 un 18.35.
Ātrs, bet ne tik tehniski sarežģīts ātrumposms, kāds ir pirmais ātrumposms. Daudz interesantu līkumu sēriju, taču skatītājiem nav īpaši daudz skatīšanās iespēju, arī piebraucamo ceļu šeit ir maz.
24.februāris Gulbenes novads
SS 5; 7 “Gārša”
Trases garums – 9,96 kilometri.
Trase slēgta no pulksten 8.06.
Pirmās automašīnas starts – pulksten 9.06 un 11.48.
Piebraukšana, braucot pa šoseju Gulbene-Madona un nogriežoties pa labi krustojumā uz Galgausku (ceļa norāde “Galgauska 12”). Ātrs “dops”, kurā būs vairāki gan dabiski, gan arī mākslīgi ātrumslāpētāji.
Starts – 0,12 kilometri no krustojuma ar šoseju.
1. 2,6 kilometri no starta – interesanta vieta, ātrumslāpētājs ap krustojuma saliņu. Piebraukšanas iespēja no Krapas puses.
2. 4,2 kilometri – mākslīgie ātrumslāpētāji.
3. 6,3 kilometri – skatāma vieta. Sportistiem būs jānogriežas uz šaurāku celiņu, pēc 300 metriem jāveic ass atpakaļejošs labais pagrieziens – ceļš ieiet mājas pagalmā. Pēc nepilniem 200 metriem priekšā būs ēka, pirms kuras jānogriežas pa labi un pēc 200 metriem jāizbrauc atpakaļ uz lielā ceļa. Piebraukšana no Rimstavām, šis ceļš gan ir arī evakuācijas ceļš, kas nozīmē, ka automašīnas drīkst novietot tikai vienā ceļa pusē.
SS 6; 8 “Druviena”
Trases garums – 17,88 kilometri.
Trase slēgta no pulksten 8.53.
Pirmās automašīnas starts – pulksten 9.53 un 12.35.
Piebraukšana uz ātrumposmu pa ceļu Druviena–Ranka, pie pieturas “Ziemeļi” griežoties pa kreisi.
Šis ātrumposms ir visgarākais šajā rallijā, ļoti interesants un tehniski sarežģīts. Skatītājiem šajā ātrumposmā ir samērā maz skatīšanās iespēju. Sākumā trase vijas pa līkumotu meža ceļu, bet pēc tam pāriet uz platāka ceļa.
Starts – 0,8 kilometri no ceļa Druviena–Ranka.
1. 0,9 kilometri no starta – interesanta, skatāma vieta. Bīstams labais pagrieziens, kam seko vairāku līkumu kaskāde pa ļoti šauru meža ceļu, diemžēl bez piebraukšanas iespējām pēc trases slēgšanas.
2. 7,2 kilometri – atpakaļejošs kreisais pagrieziens. Piebraukšanas iespēja no Pērļa puses (šis ceļš ir evakuācijas ceļš) vai arī no Druvienas puses pirms trases slēgšanas.
3. 12,8 kilometri – 90 grādu kreisais pagrieziens, trase pāriet no šaurāka ceļa uz platāku. Piebraukšana no Pērļa puses vai arī no Druvienas pirms trases slēgšanas.
4. 14,9 kilometri – straujš labais pagrieziens. Piebraukt šai vietai var no Druvienas puses. Nedaudz tālāk sportistiem ir jāveic arī straujš kreisais un vēlāk straujš labais pagrieziens. Seko vairāku līkumu kaskāde. Labi pārskatāma vieta.
SS 9; 10 “Sarma”
Trases garums – 12,59 kilometri.
Trase slēgta no pulksten 13.30.
Pirmās automašīnas starts – pulksten 14.30 un 16.14.
Pilnīgi jauns, ļoti interesants ātrumposms, kas vijas gan pa meža ceļu, gan pāriet uz platāku ceļu, gan arī līkumo pa pavisam šauru lauku celiņu. Piebraukšana uz ātrumposmu, braucot pa šoseju Gulbene–Smiltene, aiz Ozolkalna iebraucot mežā un griežoties pa labi uz meža ceļu. Šis ātrumposms pretendē uz labāko rallija ātrumposmu Latvijā.
Starts – 0,2 kilometri no šosejas.
1. 0,2 kilometri no starta – labi pārskatāma vieta skatītājiem, pārredzama gan starta vieta, gan arī vairāki līkumi. Arī tālāk uz priekšu sportistiem jāveic vairāku skaistu līkumu kaskādes.
2. 2,9 kilometri – straujš labais pagrieziens. Trase pāriet uz platāku ceļu. Piebraukšanas iespēja, braucot pa šoseju Smiltenes virzienā un pirms Tirzas tilta griežoties pa labi meža celiņā vai arī pa Lejasciema ceļu, taču pirms trases slēgšanas.
3. 3,5 kilometri – ļoti sarežģīta vieta sportistiem – viņiem jāveic atpakaļejošs kreisais pagrieziens, nogriežoties no plata ceļa uz šauru celiņu, kas ved uz leju no kalna. Piebraukšanas iespēja no Gulbenes puses pa Lejasciemu ceļu, kas ir evakuācijas ceļš (automašīnas drīkst novietot tikai vienā ceļa pusē). Tālāk uz priekšu pa trasi ir daudz skaistu līkumu, taču skatītāji tur var piekļūt tikai pirms trases slēgšanas.
4. 5,7 kilometri – vairāku skaistu līkumu sērija pāri kalniņam, bet bez piekļūšanas iespējām pēc trases slēgšanas.
5. 8,3 kilometri – straujš kreisais pagrieziens, trase pāriet uz platāku ceļu. Paejot atpakaļ, vairāku interesantu līkumu kaskādes. Piekļūšana no Gulbenes puses pa Lejasciema ceļu (evakuācijas ceļš) pirms trases slēgšanas vai arī pa šo pašu ceļu no Augulienas puses.
6. 9,4 kilometri – straujš labais pagrieziens, trase pāriet uz meža ceļu.
7. 10,1 kilometrs – plaša skatītāju vieta. Sportistiem jāveic labais pagrieziens un uzreiz arī kreisais. Piebraukšana pa meža ceļiem no Tirzas tilta puses. Nav tālu no Lejasciema ceļa. Tālāk trase virzās pa meža ceļu, kur vietām jāveic vairākas skaistu līkumu sērijas.
Dalībnieku saraksts
1. Alexey Lukyanuk/ Alexey Arnautov, N4.
2. Jānis Vorobjovs/ Guntars Zicāns, N4.
3. Dominykas Butvilas/ Renatas Vaitkevičius, R4.
4. Mārtiņš Svilis/ Ivo Pūķis, A plus.
5. Jānis Feldmanis/ Anrijs Jesse, R4.
6. Vytautas Švedas/ Audrius Sošas, N4.
7. Vasily Gryazin/ Dmitry Chumak, R4.
8. Siim Plangi/ Marek Sarapuu, N4.
9. Timmu Kōrge/ Erki Pints, N4.
10. Deividas Jocius/ Kastytis Torrau, N4.
11. Aivis Egle/ Andis Dauga, N4.
12. Raul Jeets/ Andrus Toom, N4.
14. Benediktas Vanagas/ Greta Germanavičiūtė, A plus.
15. Ramūnas Čapkauskas/ Tomas Šipkauskas, A plus.
16. Rokas Kvaraciejus/ Mindaugas Čepulis, R4.
17. Taras Kravchenko/ Yuri Kuzminov, N4.
18. Arvis Arums/ Gatis Balgalvis, A plus.
19. Martynas Samuitis/ Ramunas Šaučikovas, R4.
20. Rolands Mēnesis, N4.
21. Alexander Mikhailov/ Normunds Kokins, R4.
22. Giedrius Notkus/ Dalius Strižanas, N4.
23. Aleksandrs Grīva/ Jānis Veilands, A plus.
24. Artem Nazarov/ Sergei Larens, R4.
25. Mindaugas Daunoravičius/ Artūras Daunoravičius, A plus.
26. Vitaly Pushkar/ Ivan Mishyn, N4.
27. Jānis Berķis/ Edgars Čeporjus, A plus.
28. Vaidotas Žala/ Dainius Alekna, A plus.
29. Miks Ernstsons/ Rihards Rāviņš, A plus.
30. Ralfs Sirmacis/ Māris Kulšs, R2.
31. Emīls Blūms/ Ilmārs Vecgailis, R2.
32. Karolis Raišys/ Vytautas Dusevičius, 2WD.
33. Nauris Bruņinieks/ Edgars Grīns, R2.
34. Edvinas Rudaitis/ Edvinas Pagirskas, R2.
35. Linas Vaskys/ Laurynas Paskevicius, 2WD.
36. Kristaps Feldmanis/ Raivis Poišs, R2.
37. Alexander Mironenko/ Sergey Talantsev, N4.
38. Aleksey Mersiyanov/ Georgiy Troshkin, N4.
39. Aleksey Sivirchukov/ Gediminas Celiesius, A plus.
40. Andris Ustups/ Mārcis Kārkliņš, A plus.
41. Anatol Shumakouski/ Anatoly Okolovich, N4.
42. Joana Survilaite/ Vesta Surviliene, N4.
43. Gediminas Ramonas/ Kęstutis Buzius, N4.
44. Eugenijus Michalauskas/ Adomas Šablevičius, A plus.
45. Aivars Bērziņš/ Māris Šeflers, A plus.
46. Arūnas Vaičiūnas/ Mantas Vaičiūnas, A plus.
47. Sergey Popov/ Andrey Galkevich, N4.
48. Ivan Ostapchenko/ Andrii Nikolaiev, A plus.
49. Vlodimir Petrenko/ Dmitriy Yarovenko, A plus.
50. Edgars Balodis/ Kaspars Zuģickis, 2WD.
51. Volodymyr Kondratenko/ Oleksandr Saluk, 2WD.
52. Justas Tamašauskas/ Vaidas Šmigelskas, 2WD.
53. Atis Bruņinieks/ Mārtiņš Vitkovskis, 2WD.
54. Valters Kļaviņš/ Māris Višinskis, R2.
55. Oskars Laivenieks/ Agnis Segliņš, 2WD.
56. Mantvydas Repšys/ Aurelijus Tenys, 2WD.
57. Mārcis Ķenavs/ Jānis Vīksna, R2.
58. Gintautas Šlepika/s Audrius Pivoras, 2WD.
59. Guntis Lielkājis/ Vilnis Miķelsons, R2.
60. Tomas Bilius/ Vytis Pauliukonis, 2WD.
61. Kaspars Kaņeps-Kalniņš/ Arturs Šimins, 2WD.
62. Edijs Bergmanis/ Kārlis Bergmanis, 4WD Open.
63. Ali Jansons/ Ainārs Šusts, 4WD Open.
64. Gints Bremze/ Toms Freibergs, 4WD Open.
65. Raimonds Rozentāls/ Mārtiņš Mietiņš, 4WD Open.
66. Kaspars Breijers/ Gaidars Auns, 4WD.
67. Vadim Kuznetsov/ Roman Kapustin, A plus.
68. Dmitriy Korolev/ Aleksey Kurnosov, A plus.
69. Krzysztof Skalski/ Jakub Mroczkowski, 2WD.
70. Ēriks Ozoliņš/ Aldis Hanzens, 2WD.
71. Arnis Alksnis/ Armands Pārupe, 2WD.
72. Paulius Nanartavičius/ Ramūnas Nanartavičius, R2.
73. Valerijus Murmikovas/ Linas Pilypavicius, 2WD.
74. Dmytro Radzivil/ Liubomir Shumakov, 2WD.
75. Ignas Taletavičius/ Donatas Palepšaitis, 2WD.
76. Dovilas Čiutele/ Aleksandras Dainys, 2WD.
77. Ģirts Vītiņš/ Jānis Teteris, 2WD Open.
78. Jānis Cielēns/ Salvis Rambols, 2WD Open.
79. Aigars Bajārs/ Edgars Avens, 4WD Open.
80. Toms Binde/ Antra Bormane, 1600.
81. Ilya Markov/ Pavel Bucharskiy, 2WD.
82. Rūdolfs Grahoļskis/ Reinis Vilsons, 2WD.
83. Dmitry Nikonchuk/ Elena Nikonchuk, 2WD.
84. Ričardas Baubinas, 2WD.
85. Lauris Mezītis, 2WD.
86. Arūnas Lopetaitis/ Dovydas Lopetaitis, 2WD.
87. Jonas Pipiras/ Ramūnas Babachinas, 2WD.
88. Alexey Iofin/ Evgeny Eliseev, R2.
89. Mindaugas Taraila/ Martynas Duksa, 2WD.
90. Ramūnas Myniotas/ Svajūnas Kuizinas, 2WD.
91. Konstantinas Gorbas/ Andrey Andryushkin, 2WD.
92. Karolis Šiugždinis/ Agne Vičkaite-
Lauciuviene, 2WD.
93. Kārlis Nebars/ Oļģerts Dambrovs, 4WD.
94. Edgars Enkurs/ Ainars Jankovičs, 4WD.
95. Oto Patmalnieks/ Igors Sidorovs, 4WD.
96. Jānis Muižnieks/ Rolands Laizāns, 4WD Open.
97. Rimants Kalniņš/ Jānis Siliņš, 4WD.
98. Lauris Unāms/ Haralds Kauliņš, 4WD.
99. Krists Kalniņš/ Andžejs Jankovskis, 2WD Open.
100. Raivis Ozoliņš/ Artūrs Enkurs, 1600.
101. Jānis Krickis/ Andris Mālnieks, 2WD Open.
102. Atis Ozoliņš/ Dāvis Arājs, 2WD Open.
103. Lauris Bērziņš/ Mārtiņš Indriksons, 1600.
104. Kaspars Kols/ Zintis Kols, 1600.
105. Mārtiņš Kalniņš/ Edgars Krūze, 1600.
106. Aigars Berkolds/ Aigars Skudra, 1600.