Otrdiena, 16. decembris
Alvīne
weather-icon
+5° C, vējš 0.45 m/s, DR vēja virziens

Autobusi traucē kustībai

Gulbenieši, kuri transportlīdzeklī vai ar kājām pārvietojas pa Lazdu ielu, ir neapmierināti, ka satiksmei traucē divi lieli satiksmes autobusi, kurus to vadītāji uz dažām stundām novieto pie savām mājvietām tajā ielas posmā, kur nav gājēju ietves.

“Reti sūdzos par apkārtnē redzamām nesakārtotībām, bet viena starp tām man šinīs dienās lika ciest, tāpēc pacietībai pienāca gals. Ja no rīta puses no pulksten 9.20 līdz 10.00 pastāvētu uz mazās, šobrīd divās joslās neizbraucamās Lazdu ielas, pa kuru pārvietojas arī kājāmgājēji, tad redzētu, ka kustību traucē lieli autobusi. Vasarā vēl to var paciest, bet ne ziemā. Ceturtdien no rīta atkal nevarēju saprast, kā šajā īsajā ielas posmā un nesaprotamajā satiksmē palikt nenobrauktai vai nenokritušai,” situāciju raksturo gulbeniete Iveta Krūmiņa.  

Iedzīvotāja ir neizpratnē, vai satiksmes autobusi nepieder konkrētam uzņēmumam, vai autobusu šoferi maksā par to personīgo izmantošanu, vai darba laikā ir atļauts vizināties ar uzņēmumam piederošu transportu, kas ir tās iestādes, kam jānosaka, “vai šie masīvie transporta līdzekļi uz šobrīd šaurās ielas ir vai nav traucējoši?

 

“Neesmu vienīgā, kam ir iebildumi pret šo kārtību. Vakaros, kad kopā ar kolēģi pēc darba pa tumsu taustāmies uz māju, dusmojamies ne tikai uz vāji apgaismoto Lazdu ielu, bet arī uz satiksmi, kas tikpat mierīgi varētu notikt pa Oskara Kalpaka ielu,” piebilst I.Krūmiņa.

 

Sola aprunāties

SIA “Gulbenes autobuss” direktors Aloizs Priedeslaipa apliecina, ka tiešām divi uzņēmumam piederošo satiksmes autobusu vadītāji dzīvo uz Lazdu ielas.

 

“Varu iedomāties, par kuru vietu ir runa. Uz šīs ielas nav zīmes, kas norāda, ka tur nevar stāvēt transportlīdzekļi. Cilvēki, kas tur dzīvo, arī personīgās automašīnas novieto pie savām mājām. Šoferi autobusus noliek cieši pie ielas malas, bet ir ziema, arī sniega ir daudz, bet ielas nav kārtīgi iztīrītas,” saka A.Priedeslaipa. Šoferiem starp reisiem mēdzot būt pārtraukumi, tāpēc viņi arī aizbraucot uz savu māju, lai atkal drīz vien dotos kārtējā reisā.

 

“Tas, ka autobuss kādu brīdi atrodas pie šofera mājas, nenozīmē, ka viņš nav darbā. Autobusa vadītājam par brīvajām stundām starp reisiem netiek maksāts. Protams, var noteikt, lai starpreisu laikā autobuss atrodas uzņēmumā vai autostacijā, bet kur pa šīm brīvajām stundām paliks vadītājs? Es ar šiem šoferiem parunāšu,” saka A. Priedeslaipa.

 

Jāvēršas pašvaldībā

Ceļu satiksmes drošības direkcijas Gulbenes reģionālās nodaļas priekšnieks Jānis Raibekazs atzīst, ka loģiski ir tā, ka vietā, kur nav gājēju ietves, transportlīdzeklis ir jānovieto maksimāli tuvu brauktuves malai, bet, ja tas traucē automašīnu un gājēju kustībai, tad cilvēkiem jāvēršas pašvaldībā ar lūgumu ielu sakārtot tā, lai pa to varētu brīvi pārvietoties.

 

“Varbūt ziemā, kad ir daudz sniega un iela ir šaura, var uzlikt zīmi, kas ierobežotu transporta kustību pa Lazdu ielu,” piebilst J.Raibekazs.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.