Sarūgtinājumu paust “Dzirkstelei” redakcijā bija ienācis laikraksta lasītājs Arvīds Sebris, viņš sūdzējās, ka veikalā iegādājies aprakstam neatbilstošu preci. Vīrietis demonstrēja gan to, gan čeku par iegādāto preci.
Veikalā “Maxima” Gulbenē, Rīgas ielā, viņš pircis Ķīnā ražotu palagu. Informācija uz iesaiņojuma vēstīja, ka palaga izmērs ir 210 x 160 centimetru, taču izrādījies, ka palags ir mazāks. Par preci pircējs veikalā samaksājis 4,79 latus.
“Nesu palagu uz veikalu atpakaļ, taču to neņēma pretī un naudu man neatdeva. Atbildēja, ka veikalā nav jāpārbauda tas, kas ir preces iesaiņojumā, jo saņemta jau iesaiņota prece. Tirgo nevis preci, bet cūku maisā grib man iesmērēt?!” sašutis ir A.Sebris.
Viņš uzsver, ka pats nav krāpnieks un necieš, ja viņu krāpj, bet šobrīd jūtas piekrāpts.
Sazinoties ar minētā veikala vadību, “Dzirkstele” guva apstiprinājumu, ka šāda saruna ar neapmierinātu pircēju veikalā patiešām ir notikusi. Notikusi arī palaga mērīšana un noskaidrots, ka tā izmērs ir par pieciem centimetriem mazāks nekā bija norādīts uz iesaiņojuma. Taču nekādi defekti precei nav bijuši, tāpēc pircējam paskaidrots, ka preci tomēr atpakaļ neņems. Veikalam neesot jāatbild par to, kas ir rakstīts uz preces iepakojuma.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra interneta mājas lapā “Dzirkstele” uzzināja: ja nopirktā prece pircējam neder pēc izmēra, krāsas, fasona vai citu tamlīdzīgu iemeslu dēļ, bet tai nav defektu vai bojājumu, tad nevarat pieprasīt no pārdevēja to apmainīt pret citu preci, ja pircējs šo preci jau ir aiznesis mājās un sācis lietot. Tas nozīmē, ka preces izņemšana no iesaiņojuma un pārbaude ir jāveic uzreiz veikalā brīdī, kad pircējs šo preci vēlas iegādāties.