Laima Līduma, Latvijas Universitātes studente
Mācoties attālināti, nevar kvalitatīvi apgūt vielu, jo mājās viss novērš uzmanību, bet augstskolā tu esi spiests klausīties. Kvalitatīvāka vielas apgūšana ir arī tad, kad tu vari lektoram uzdot vairāk jautājumu, jo, sēžot mājās pie datora, daudzreiz nevar saprast, ko īsti lektors no tevis grib, bet pēc tam, darot darbu, tu saproti, ka neko nesaproti, taču tad nav iespējas pajautāt, kā tas būtu izdarāms klātienē. Manuprāt, attālinātās studijas, kas ir pašlaik Covid-19 situācijas dēļ, nākotnē ietekmēs jauno profesionāļu darba spējas, jo, mācoties mājās, uzdotajam darbam tik liela nozīme netiek piešķirta, kā tas notiek uz vietas augstskolā. Zinu arī tādus studentus, kas attālināto lekciju laiku izmanto pavisam kam citam, piemēram, lekcijas laikā aizbrauc uz veikalu vai vienkārši it kā pieslēdzas, bet īstenībā dara pavisam citas lietas. Ja lekcijas notiek visu dienu, sākot no pulksten 10.00 līdz 17.00, un to starpā ir tikai viens pārtraukums, kas ilgst pusstundu, tad pēc tam ir ļoti grūti padarīt kaut ko citu, kaut vai paskatīties televizoru, jo ilgstošā sēdēšana pie datora ir nogurdinājusi acis, kā arī bieži pēc lekcijām mani piemeklē galvassāpes. Klātienē vismaz ir stundu ilgs pārtraukums, kā arī pēc katras lekcijas tiek ņemti mazi pārtraukumi. Domāju, ka nākotnē daļa lekciju varētu arī turpmāk norisināties attālināti, jo daudziem tas noteikti būtu ērtāk, bet es labāk atbalstu lekcijas klātienē.