Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+1° C, vējš 4.02 m/s, Z-ZR vēja virziens

Atver vienotu klientu centru

Šodien darbu sāk vienotais klientu apkalpošanas centrs, kas iekārtots Gulbenes novada pašvaldības pirmajā stāvā. Ir īstenota senlolota iecere, kas palīdzēs iedzīvotājiem saņemt informāciju un atbalstu dažādu jautājumu kārtošanai ne tikai domē, bet arī valsts iestādēs.

Vēlme bijusi jau sen
“Jau sen ir bijusi vēlme pašvaldībā izveidot klientu apkalpošanas centru, taču to īstenot liedza finansējuma trūkums. Pirms diviem gadiem Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija informēja, ka būs iespēja ar projektu veidot vienotu klientu apkalpošanas centru valsts un pašvaldības iestādēm. Tomēr Gulbene kā reģionālās attīstības centrs nevarēja saņemt finansiālu atbalstu projektam, jo šeit atradās valsts iestādes,” stāsta Gulbenes novada domes izpilddirektore Guna Švika.
Bija arī bažas, ka, īstenojot šādu projektu, varētu veicināt valsts iestāžu samazināšanos. Tomēr pagājušajā gadā tika reorganizēta Valsts ieņēmumu dienesta Gulbenes nodaļa, tāpēc tika izmantota iespēja atkārtoti iesniegt projektu vienota klientu apkalpošanas centra izveidei.
Projekts saņēma finansējumu 24 118 eiro, kas deva iespēju veikt remontu centram paredzētajā telpā un pasūtīt aprīkojumu. Remontdarbi tiks turpināti, ārpus klientu apkalpošanas centra telpas būs lete, ko piegādās septembrī, kā arī ieliks otras dubultdurvis, lai foajē saglabātu siltumu. 

Centrā informē un palīdz
“Mūsu centram ir priekšrocība, jo valsts iestāžu darbinieki atrodas ēkās Ābeļu un Ozolu ielā, kas ir savienotas zem viena jumta. Te ir Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, Darba inspekcija, Veselības un darbaspēju ekspertīzes ārstu komisija, Zemesgrāmatas dienests, Lauku atbalsta dienests un Valsts ieņēmumu dienests. Tas nozīmē, ka nav jāveido liels centrs, bet var nodrošināt apmeklētājiem iespēju saņemt pakalpojumus valsts iestādēs un pašvaldībā. “Valsts prasības nosaka, ka centrā ir jāreģistrē mājdzīvnieki, lai gan to dara arī Lauku atbalsta dienests. Tāpat ir jāsniedz informācija par uzņēmumu reģistra e-pakalpojumiem, par atbalsta sniegšanu iedzīvotājiem valsts portālā “www.latvija.lv”, kā arī palīdzība dažādu e-pakalpojumu lietošanā un darbā ar datoru,” skaidro G.Švika.
Klientu apkalpošanas centrā apmeklētājiem ir pieejams internets. Notiek iepirkums klientu rindu vadības sistēmas iegādei. Šī sistēma tiks lietota sadarbībā ar visām valsts iestādēm. “Katrs apmeklētājs, ienākot pa Ābeļu vai Ozolu ielas puses durvīm, nospiežot iekārtā atbilstošas iestādes nosaukumu, varēs saņemt numuru. Taču pagaidām šī sistēma vēl netiks lietota, jo tās darbība ir jāsaskaņo visām iestādēm,” informē izpilddirektore.

Klientus apkalpos divi darbinieki
Gulbenes novada domē vienotais klientu apkalpošanas centrs ir Administratīvi juridiskās nodaļas struktūrvienība. Pašlaik centrā strādā viena darbiniece – Mētra Buliņa, kura ir izgājusi apmācību. Viņa reģistrē klientus un apkopo informāciju, kādus jautājumus tie uzdod. Tad varēs secināt, kas vēl uzlabojams klientu apkalpošanā. Uz vienotā klientu apkalpošanas centra vadītāja vietu bija izsludināts konkurss. “Pretendents ir izraudzīts, taču darba līgums vēl nav parakstīts, tāpēc vārdu pagaidām neminēsim. Vienmēr pastāv iespēja, ka cilvēks var pārdomāt,” informē domes sabiedrisko attiecību speciāliste Gunta Kalmane. G.Švika piebilst, ka pretendents pagaidām ir citās darba attiecībās, tāpēc darbu klientu apkalpošanas centrā varēs uzsākt tikai septembra beigās.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.