Pensionāre, kurai ir 85 gadi, laikrakstam “Dzirkstele” stāsta par starpgadījumu ar autobusa šoferi, kas uzvedies mazliet aizvainojoši attiecībā pret viņu. Pensionāre pārvietojas ar diviem kruķiem un braukusi uz Rīgu pie ārsta ar autobusu Žīguri-Rīga.
Nepatīk, ka sēž aiz muguras
“Man ir grūti iekāpt autobusā un izkāpt no tā, tāpēc parasti cenšos apsēsties priekšējos krēslos. Arī šoreiz gribēju apsēsties krēslā aiz šofera, bet šoferis pateica, lai tur nesēžu un eju tālāk, jo viņam, lūk, nepatīkot, ka kāds sēž viņam aiz muguras. Atbildēju, ka es taču viņu neaiztikšu, tomēr apsēdos tālāk,” stāsta pensionāre un piebilst, ka šoreiz pie pirmā krēsla pat ir bijusi uzlīme, ka krēsls paredzēts invalīdiem. Viņa arī jautā – kāpēc daudzi šoferi autobusos pirmajiem krēsliem aizsien priekšā šņores, lai pasažieri tur nesēstos? Citkārt viņai nācies arī uzklausīt šofera ieteikumu sēdēt mājās un nebraukt ar autobusu, ja ir grūtības pārvietoties. Tiesa, uzzinot par operāciju, šoferis atvainojies un arī šņores atsējis. “Pieļauju, tāda attieksme ir tāpēc, ka man ir “nulles” biļete, jo esmu represētā, bet valsts taču par manu biļeti pārvadātājam maksā. Bet kā nokļūt uz operāciju Rīgā un atpakaļ, ja nav privātā transporta?” viņa jautā un ir neizpratnē, kāpēc šoferi ir tik neiecietīgi – ja nebūs pasažieru, viņiem taču nebūs darba.
Pasažieri ir jāciena
Akciju sabiedrības “Nordeka” pasažieru pārvadājumu direktors Sergejs Konopijevs skaidro, ka “Nordekas” autobusu salonos 1. un 2. vieta rezervētas 1. un 2.grupas invalīdiem, kuriem ir invaliditātes apliecības. “Apliecinām, ka mūsu uzņēmumā ar rīkojumu ir noteikts aizliegums norobežot pasažieru sēdvietas, izvietot uz tām autobusu vadītāju personiskās mantas. Diemžēl ir bijuši gadījumi, kad šī kārtība tiek pārkāpta. Šādu faktu konstatējuši arī kontroles dienesta darbinieki, bijām saņēmuši pasažieru pretenzijas, pat ar apstiprinājumu fotogrāfiju veidā. Šādos gadījumos tiek izvērtēta darbinieka rīcība un piemērots atbilstošs sods,” skaidro S.Konopijevs. Viņš piekrīt, ka ir izprotama cilvēku ar pārvietošanās problēmām cenšanās apsēsties tuvāk durvīm, jo pārvietoties autobusa kustības laikā ir bīstami arī veselam cilvēkam. “Mūsu uzņēmuma autobusu vadītājiem ir strikti norādīts nepieļaut pasažieru pārvietošanos kustības laikā. Katrā autobusā salonā ir izvietots paziņojums pasažieriem par nepieciešamību piesprādzēties ar drošības jostām braukšanas laikā,” viņš saka.
S.Konopijevs arī uzsver – kā viens no svarīgākajiem AS “Nordeka” autobusu vadītāju pamata pienākumiem ir ar cieņu izturēties pret pasažieriem, sniedzot un nodrošinot ne tikai kvalitatīvus un drošus sabiedriskā transporta pakalpojumus, bet arī radot patīkamu un pieņemamu apkalpošanas kultūru un attieksmi. “Konkrētā autobusa vadītājs ir mutiski brīdināts par tamlīdzīgas situācijas neatkārtošanos,” uzsver S.Konopijevs un piebilst, ka administrācija un autobusa vadītājs atvainojas pasažierei par notikušo.