Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

Bērniem palīdz logopēde

Spridzīgas actiņas veras spogulī, un atkal no jauna tiek atkārtoti runas vingrinājumi, lai katrs izrunātais vārds būtu skaidri saprotams, kad mīļmantiņai un skolotājai Anitai Sarkanei tiek stāstīts, ka nu ir ziema ar īstu sniegu.

Spridzīgas actiņas veras spogulī, un atkal no jauna tiek atkārtoti runas vingrinājumi, lai katrs izrunātais vārds būtu skaidri saprotams, kad mīļmantiņai un skolotājai Anitai Sarkanei tiek stāstīts, ka nu ir ziema ar īstu sniegu, ka sals vaigos un degunā kniebj diezgan stipri, ka aukstās dienas vislabākās ir istabā.
Tā iknedēļas logopēdiskajās nodarbībās strādā Daukstes pamatskolas skolēni, kuriem papildu darbs nepieciešams valodas attīstībā. Šajā mācību gadā skolā strādā logopēde Anita Sarkane.
Par darbu skolā stāsta logopēde skolotāja Anita Sarkane: “Lielākajai daļai bērnu dažādu skaņu nepareiza izruna (fizioloģiskā šļupstēšana) līdz 5 gadu vecumam ir pārejoša parādība. Taču ir samērā daudz bērnu, kuri skaņas saklausa nepareizi un izrunā arī vēlāk.
Bērniem sešu gadu vecumā ir attīstījusies fonemātiskā dzirde, tas ir, spēja atšķirt divas artikulācijas un skanējuma ziņā līdzīgas skaņas, kā arī saklausīt un izdalīt jebkuru no tām vārdos.
Ja fonemātiskā dzirde ir traucēta, tad neskaidras skaņu uztveres un izrunas sekas parādās arī skolēnu rakstu darbos. Tāpēc ir svarīgi pareizu visu skaņu izrunu bērniem izveidot jau pirmsskolas, vēlākais – jaunākajā skolas vecumā.
Skolā problēma ir cittautību bērniem, kuri mācās skolā ar latviešu mācībvalodu. Ja ģimenē runā tikai, piemēram, krievu valodā, tad bērnam ir grūtības ar patskaņu rakstību (garie, īsie) un mīksto līdzskaņu pareizrakstību vārdos.
Vēlams vecākiem pievērst uzmanību bērna rakstu darbiem. Ja bērns tos veic ar grūtībām, tad jāmeklē logopēda palīdzība.
Aicinām sadarboties ar mums gan pirmsskolas, gan skolas vecuma bērnus!”
Trauksmainajā un sarežģītajā ikdienā bērnam un jaunietim nereti grūti rast atbildes uz dažādiem jautājumiem, pieaugušie aizņemti darbos, un sarunas izpaliek. Izrādās, ka dators nevar būt tuvākais sarunbiedrs.
Daukstes pamatskolas skolēnos lielu ieinteresētību izraisījušas Ivetas Gargurnes nodarbības gan pa klašu grupām, gan individuāli. Skolēni alkst runāt par viņu attiecībām ar vienaudžiem, skolotājiem, vecākiem. Saistošas ir sarunas par izjūtām, ar kurām viens tā arī netiec galā. Ar labvēlīgu attieksmi pret notikumiem Iveta neuzkrītoši sarunbiedru ievirzījusi turpmākā ceļa meklējumos, daudzi skolēni ir pateicīgi par to un jūtas droši.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.