Sestdiena, 20. decembris
Arta, Minjona
weather-icon
+4° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

Brīdina patērētājus neuzķerties uz bezmaksas D vitamīnu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis gan iesniegumus, gan sniedzis konsultācijas par komersantu “Helvetia Direct Marketing” un “Natural Pharmaceuticals” pēdējā laikā īstenoto praksi – zvanot un piedāvājot preces, kā arī sūtot pastā un e-pastā vēstules, pārsvarā piedāvājot piegādāt uztura bagātinātājus par brīvu uz speciāliem, izdevīgiem noteikumiem.

Daudzos gadījumos patērētāji neapzinās, ka, piekrītot saņemt kādu preci bez maksas, patiesībā tiek noslēgts ilgtermiņa līgums par regulārām preču piegādēm un samaksas pieprasījumu par atsūtītajām precēm.

Abiem komersantiem konstatētas aizdomīgas un potenciāli patērētājiem kaitējošas komercprakses pazīmes, piemēram, “Natural Pharmaceuticals” apgalvojumi par to, ka tā ir valsts mēroga akcija, kas var radīt iespaidu, ka D vitamīna produkta nodrošināšanas kampaņu atbalsta valsts vai tā tiek organizēta valstisku pasākumu ietvaros, tādējādi patērētajos radot papildus nepamatotu uzticēšanos. Maldinājums par bezmaksas D vitamīna piegādi: ja kaut kas tiek piedāvāts bez maksas, tas nozīmē, ka nedrīkst pieprasīt arī piegādes izmaksas. Šajā gadījumā patērētājiem tiek pieprasīti 2,49 eiro par pasta sūtījumiem. Savukārt izmantotās norādes par bezmaksas piegādi vienam gadam patērētāji uztver vai varētu uztvert kā apsolījumu D vitamīnu piegādāt bez maksas viena gada garumā. Ja tas tā nav, tad attiecīgās norādes uz bezmaksas piegādi tiek izmantotas negodīgi un maldinoši. Spriežot pēc patērētāju paustās informācijas, patērētājs telefoniski, pa pastu vai citu komunikācijas līdzekli, piekrītot uztura bagātinātāju piegādei, noslēdz ilgtermiņa distances līgumu, uzņemoties saistības ilgākā laika posmā, kas nozīmē, ka regulāri tiek sūtīta šī pasūtītā prece un rēķini par to. Līdz šim saņemtā informācija liecina, ka patērētāji saņem diezgan lielus rēķinus, pat līdz 100 eiro, skaitot visas piegādes kopā.

Savukārt “Helvetia Direct Marketing” darbība ir vērsta uz to, ka tiek veikti zvani patērētājiem (telefona numuru ģenerē dators) un piedāvāts saņemt pasta sūtījumā bezmaksas produktus (vitamīnus), vienlaikus patērētājam sedzot pasta izdevumus 4,99 eiro. Turklāt tiek informēts, ka, piekrītot bezmaksas produktu saņemšanai, turpmāk regulāri tiks piegādāti maksas sūtījumi, bet, ja patērētājs nevēlēsies saņemt šos maksas sūtījumus, viņam ir jāinformē komersants un jāatsakās no šī abonēšanas līguma, pretējā gadījumā produkts tiks sūtīts katru mēnesi un pieprasīta maksa. Nereti patērētāji šādiem preču pasūtījumiem tiek piesaistīti, piedāvājot piedalīties aptaujās. Jau iepriekš, veicot uzraudzības pasākumus, PTAC ir aicinājis “Helvetia Direct Marketing” nodrošināt tādu komercpraksi, kuras ietvaros komersants respektē patērētāja izteikto gribu un neuzspiež preces, kuras patērētājam nav vajadzīgas,
Ja patērētajiem ir neskaidrības vai jautājumi saistībā ar minēto uzņēmumu vai līdzīga veida piedāvājumiem, var vērsties PTAC pa tālruni 65452554 vai e-pastu “pasts@ptac.gov.lv”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.