Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

Daži šoferi brauc ar nolietotām riepām

Visā valstī no 15. līdz 21.janvārim notika masveida pārbaudes ar mērķi kontrolēt riepu protektora dziļuma atbilstību noteiktajām prasībām.
Valsts policijas Satiksmes uzraudzības rotas vecākā inspektore Valda Gibala “Dzirkstelei” stāsta, ka Gulbenes iecirkņa apkalpojamajā teritorijā reidu laikā tika sastādīts tikai viens administratīvā pārkāpuma protokols par riepu protektora dziļuma neatbilstību noteiktajām prasībām, bet janvārī kopumā ir sastādīti pieci protokoli par šo pārkāpumu.
V.Gibala stāsta, ka situācijas un iemesli ir dažādi, kāpēc riepām neatbilst protektora dziļums. Ir vadītāji, kuri ekonomē līdzekļus un izvēlas labākas riepas uzlikt automašīnas aizmugurē, savukārt priekšā riepu stāvoklis ir ļoti slikts vai tuvu tam. Tam par pamatu ir arī izskaidrojums, ka teorētiski labākām riepām ir jābūt aizmugurē, nevis priekšā, jo aizmugure ir vieglāka un slīdēs neatkarīgi no piedziņas. Ir arī tā saucamie svētdienas braucēji, kuri ar vienām un tām pašām riepām (vasaras) brauc visos gadalaikos, bet šīs riepas nav vissezonas. “Bija viens negadījums, kad vadītāja ieslīdēja ēkas vārtos, jo automašīnai nebija nomainītas riepas, kuras ir paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Kad tika jautāts, kāpēc riepas nav nomainītas, vadītāja bija ļoti izbrīnīta, ka riepas vispār ir jāmaina,” stāsta V.Gibala un piebilst, ka, protams, ir gadījumi, kad riepu protektors nodilst transportlīdzekļa neatbilstoša tehniskā stāvokļa dēļ.
Viņa arī atgādina, ka ar ziemas riepām vasarā nedrīkst braukt, jo vasarā asfalts uzkarst, kas šīm riepām kaitē. Maksimālais riepu lietošanas laiks ir septiņi gadi, jo gumija bojājas no iekšpuses, un tur neko nevar darīt. Ja automašīnu lieto katru dienu, tad spiediens riepās būtu jāpārbauda vienreiz nedēļā. Pie nepietiekama spiediena dilst riepas ārējā daļa, bet pārpumpētām riepām dilst vidējā daļa. Vienas riepas saķeres laukums ir apmēram viena plauksta. Ja nepareizs būs riepas spiediens, tad mainīsies saķeres laukums – automašīna sāks slīdēt, pagriežoties būs grūti to savākt.
“Katrs vadītājs ir pats atbildīgs par transportlīdzekli, kuru lieto. Likumdevējs nosaka normas, kuras ir jāievēro, savukārt policijai un satiksmes drošības direkcijai ir jākontrolē, lai šīs normas tiktu izpildītas,” uzsver V.Gibala.
Viņa arī norāda, ka ar šo gadu katru mēnesi vienu nedēļu tiks organizēti reidi ar noteiktu tematiku atbilstoši tā mēneša aktualitātēm ceļu satiksmē.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.