Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+-1° C, vējš 3.13 m/s, Z vēja virziens

“Gulbenes autobuss” cer uzvarēt

VAS “Autotransporta direkcija” ir izsludinājusi konkursu autobusu satiksmes nodrošināšanai vairāk nekā 300 reģionālajos maršrutos, starp kuriem ir arī maršruti Gulbenes novadā un maršruti no Gulbenes uz citām pilsētām. Pārvadātāji pieteikumus var iesniegt līdz 19.jūnijam.

Pārvadātājiem izvirzītas augstas prasības
SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Aigars Kaparšmits informē, ka uzņēmums noteikti startēs pārvadātāju konkursā. Viņš atzīst, ka pretendentiem ir izvirzītas augstas prasības. “Prasības var izpildīt, bet tas ļoti dārgi maksās, valstij vajadzēs nodrošināt lielas dotācijas pārvadātājiem. Pārvadājumu izmaksās būs gan audiālās un vizuālās informācijas nodrošināšana, gan videonovērošana, un zaudējumi būs jāsedz,” spriež A.Kaparšmits. Viņš prognozē, ka konkurence būs liela, tomēr vērtē, ka ir izredzes uzvarēt, ja iepirkuma konkurss būs godīgs.
Konkursā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, ne tikai cena, bet arī tehniskais nodrošinājums un tā kvalitāte. Tehniskajā nodrošinājumā tiks vērtēts autobusu vecums. “SIA “Gulbenes autobuss” autobusu vidējais vecums  ir 15 gadi vietējiem maršrutiem un 4,7 gadi starppilsētu pārvadājumiem. Šāds transporta vecums ir salīdzinoši labs, bet valstī vidējais autobusu vecums ir 12 gadi,” informē VAS “Autotransporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Tiks vērtēts tehniskais aprīkojums, pakalpojuma kvalitāte un drošība, kā arī papildu bonusi, piemēram, audiāli un vizuāli sabiedriskā transporta kustības saraksti.

Uztrauc pasažieru skaita samazināšanās
K.Godiņš norāda, ka nepietiekama pakalpojumu kvalitāte samazina autobusu pasažieru skaitu. Salīdzinot šāgada četrus mēnešus ar šo periodu 2016.gadā, Gulbenes novadā pasažieru skaits ir samazinājies par 9 procentiem, bet valstī vidējais samazinājums ir 2 procenti. “Tas ir satraucoši, jo pasažieru skaita samazināšanās rada zaudējumus, kuri ir jāsedz ar valsts dotāciju,” uzsver K.Godiņš.
A.Kaparšmits atzīst, ka pasažieru skaitu ir grūti ietekmēt, jo lauki paliek tukši. Savu ietekmi ir atstājusi līdzšinējā autobusu maršrutu optimizācija. “Ja maršrutā, kurā autobuss kursēja katru dienu, tagad var braukt tikai ik pēc trim dienām, tad arī pasažieru ir mazāk. Turklāt Gulbenes novadu nevar salīdzināt ar valsts centrālo daļu un Pierīgu,” secina A.Kaparšmits.

Līgumu slēgs līdz 2020.gada 31.decembrim
SIA “Gulbenes autobuss” līgums ar Autotransporta direkciju  beidzas šā gada beigās. Ja uzņēmums uzvarēs konkursā, jaunu līgumu slēgs tikai līdz 2020. gada 31.decembrim, jo ar 2021.gadu ir paredzēts uzlabot sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitāti visā Latvijā, nosakot vienlīdzīgas prasības visiem pārvadātājiem.
Lielākajā daļā maršrutu tīkla līgumi jau ir spēkā līdz 2020.gada 31.decembrim. Ilgu laiku netika panākta vienošanās par Autotransporta direkcijas izstrādāto atklātā konkursa nolikumu par tiesībām sniegt pakalpojumus lotēs, kurās konkurss ir izsludināts tagad. Konkursa prasībām iebilda atsevišķu plānošanas reģionu pārstāvji un pasažieru pārvadātāji, kuri vēlējās, lai tiktu pagarināti esošie līgumi bez konkursa. “Ņemot vērā Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas iebildumus, nolikumā tika samazināta prasība par autobusu parka vidējo vecumu. Tagad piedāvājumā autobusu parka vecums nedrīkst pārsniegt 20 gadus, bet atsevišķa autobusa – 25 gadus. Tomēr pārvadātāji, kuru autobusu vidējais vecums ir mazāks, vērtējumā saņems papildu punktus,” skaidro K.Godiņš.

Fakts
Valstī ir 40 pārvadātāji, ar kuriem ir slēgti 63 līgumi. Tajos ir noteiktas atšķirīgas kvalitātes prasības un pakalpojumu sniegšanas standarti, tāpēc pasažieri ir nevienlīdzīgā situācijā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.