Gulbenē šodien braucējus apkalpo tikai viens licencētais taksometra šoferis, bet arī viņam lielākā daļa darbdienu paiet gaidot un cerot, ka būs, kāds pasažieris, kam vajadzīgi taksista pakalpojumi.
Gulbenē šodien braucējus apkalpo tikai viens licencētais taksometra šoferis, bet arī viņam lielākā daļa darbdienu paiet gaidot un cerot, ka būs, kāds pasažieris, kam vajadzīgi taksista pakalpojumi.
“Lai gan esmu palicis viens, arī tad neko nenopelnu, jo nav pasažieru. Bezdarbībā te sēžu stundām, pat dienām,” saka gulbenietis, licencēts taksometra vadītājs Jānis Vīksna, kas Gulbenes rajona padomes atļauju individuālā darba veikšanai saņēmis pirms trijiem gadiem.
Savulaik J.Vīksna strādājis Gulbenes autoskolā par auto apmācības instruktoru, bet tagad ir pensionārs. Cilvēkam, kas aktīvi strādājis visu mūžu, ir grūti sēdēt tikai mājās, tāpēc arī J.Vīksna izvēlējies individuālo darbu.
“Ja man nebūtu pensijas, es noteikti par taksometra vadītāju nestrādātu. Pasažieru pārvadāšanai izmantoju personisko automašīnu, tāpēc tās uzturēšanā izmantoju savus līdzekļus,” saka J.Vīksna. Viņš stāsta, ka divas reizes gadā automašīnai jāveic tehniskā apskate, 20 lati jāmaksā par speciālā, tikai taksometriem paredzētā numura izņemšanu, jāiegādājas vajadzīgās rezerves daļas automašīnai, kā arī degviela, kas nav lēta.
“Jāmaksā arī licences nodoklis 50 latu gadā. Elektriskā skaitītāja iegāde arī prasīja simts latus,” saka J.Vīksna. Viņš stāsta, ka nedēļas lielāko daļu pavadot, gaidīdams pasažierus. Pārsvarā braucēji esot pensionāri, kam no Gulbenes jānokļūst mājās, kas arī atrodas labākajā gadījumā desmit kilometru attālumā. Vairāk pasažieru esot pēc algas vai pensijas saņemšanas. Tad dienā varot nopelnīt astoņus latus.
“Trīs gadus neviens nav lūdzis aizvest uz Rīgu vai kādu citu pilsētu. Tālākais brauciens bijis uz Smilteni. Manuprāt, cilvēki mazāk izmanto autotransporta pakalpojumus. Tie, kas ir bagātāki, iegādājušies personiskās automašīnas, kam to nav, brauc ar autobusiem,” domā J.Vīksna. Taksometra vadītājs atceras, ka ilgākais laiks, gaidot pasažierus, bijušas 12 stundas. Tagad viņš strādājot mazāk stundu. Kad negriboties gaidīt, J.Vīksna dodoties mājās.