Ko darīt, ja cilvēks atnācis uz sociālās palīdzības dienestu, bet pēc pirmā apmeklējuma otrreiz vairs nevēlas turp doties, jo izturēšanās bijusi nelaipna?
Ko darīt, ja cilvēks atnācis uz sociālās palīdzības dienestu, bet pēc pirmā apmeklējuma otrreiz vairs nevēlas turp doties, jo izturēšanās bijusi nelaipna?
Atbild Labklājības ministrijas Sociālās palīdzības departamenta materiālā atbalsta nodaļas vadītājs Ralfs Zeibots:
– Šo jautājumu nevajadzētu vispārināt, bet saistīt tikai ar notikumu konkrētā pašvaldībā. Neatkarīgi no tā, vai cilvēks sociālās palīdzības dienestu apmeklē pirmo vai desmito reizi, neatkarīgi no klienta vajadzībām vai jautājumiem sociālo darbinieku uzdevums ir viņu uzklausīt, paskaidrot un piedāvāt problēmas risinājumu. Cilvēkam, kas sociālās palīdzības dienestā saskāries ar nelaipnību, ir tiesības par konkrētā cilvēka neētisko uzvedību sūdzēties dienesta vadītājam. Ja klientu neapmierina sniegtā atbilde, sociālā darbinieka uzvedība vai attieksme pret viņu, tad var sūdzēties arī pašvaldībā. Sociālajam darbiniekam ir ētikas kodekss, kas jāievēro. Stresa situācijas neattaisno nepieklājību un neprofesionalitāti. Minētajām situācijām nevajadzētu būt, ja darbinieks ir profesionāls cilvēks.