“Septembra sakumā ar “Latvijas Pasta” starpniecību nosūtīju apsveikuma vēstuli kādam jubilāram, kurš dzīvo Gulbenē, Saules ielā. Pagājušas divas nedēļas, bet jubilārs vēstuli nav saņēmis. Vēstuli nosūtīju no Valmieras pasta. Vēl pastā speciāli pirku sūtījumam vajadzīgo marku. Tādu situāciju savā mūžā piedzīvoju pirmo reizi. Kāpēc tā ir noticis?” piezvanot “Dzirkstelei” no Valmieras, 15.septembrī stāstīja kāda mūsu laikraksta lasītāja.
Akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Vineta Danielsone šo situāciju komentē: “Diemžēl nevaram precīzi komentēt Valmieras pasta nodaļas klientes aprakstīto situāciju, jo vienkāršas korespondences sūtījumam nav iespējams fiksēt ne tā nodošanas faktu pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, ne arī izsekot tā ceļam. Biežākie nesekmīgas sūtījuma piegādes iemesli ir uz sūtījuma neprecīzi norādīta saņēmēja adrese, sūtījuma noformēšana ar neatbilstošas nominālvērtības pastmarkām, neesošas vai bojātas saņēmēju pastkastītes ar iespēju to saturam piekļūt nepiederošām personām. Aicinām klientus vienmēr izvēlēties atbilstošu sūtījuma veidu, pārliecināties, vai uz tā ir norādīta korekta saņēmēja adrese, sūtījums noformēta ar atbilstošas nominālvērtības pastmarkām un nesatur aizliegtas preces vai priekšmetus. “Latvijas Pasts” piegādā pilnībā apmaksātu un atbilstoši noformētu korespondenci uz adresi, kas norādīta uz sūtījuma. Izvēloties pasta sūtījuma veidu, klientam jāizvērtē, kurš no veidiem ir atbilstošāks attiecīgajam sūtījuma saturam – vienkāršs vai reģistrēts/ierakstīts sūtījums. Reģistrēts sūtījums no vienkārša sūtījuma atšķiras ar piegādi adresātam pret parakstu un iespēju izsekot šādu sūtījumu ceļam; šiem sūtījumiem pasta sistēmā tiek piešķirts unikāls 13 zīmju kods, kas tiek skenēts visos pārsūtīšanas posmos. Turklāt reģistrēta sūtījuma bojājuma vai pazušanas gadījumā klientam ir tiesības pretendēt uz attiecīgu kompensāciju. Saskaņā ar likumu pasta sūtījumos aizliegts ievietot naudu, vērtspapīrus, dārgmetālus, dārglietas un juvelierizstrādājumus – šie aizliegumi noteikti Pasta likuma 24.pantā. Informējam, ka, konstatējot aizliegtas preces un priekšmetus, tajā skaitā naudu, kompetentās iestādes tos var konfiscēt jebkurā piegādes posmā.”
Kāpēc adresāts nesaņem vēstuli?
00:00
25.09.2020
91