Iedzīvotājus satraukusi masu informācijas līdzekļos izskanējusī ziņa, ka akciju sabiedrībā “Latvijas Krājbanka” no kontiem it kā pazūd nauda.
Iedzīvotājus satraukusi masu informācijas līdzekļos izskanējusī ziņa, ka akciju sabiedrībā “Latvijas Krājbanka” no kontiem it kā pazūd nauda. Izrādās, ka neviens neesot informējis par to, ka banka atskaita naudu par konta apkalpošanu. Iebildumi galvenokārt ir tiem klientiem, kuri Krājbankas filiālēs kontus atvēruši pirms vairāk nekā desmit gadiem, un par to, kas notiek ar kontu, vairāk nav interesējušies.
“Klientam, parakstot līgumu ar Krājbanku, noteikti ir jāiepazīstas ar līguma saturu. Tajā ir teikts, ka banka par visām izmaiņām tās darbībā klientus informē vismaz mēnesi iepriekš, informāciju izvietojot filiālēs un Klientu apkalpošanas centros,” norāda AS “Latvijas Krājbanka” Gulbenes filiāles klientu darījumu vadītājs Jānis Kukainis.
Viņš skaidro, ka Krājbanka salīdzinājumā ar citām bankām atrodas nestandarta situācijā, jo vēsturiski izveidojās situācija, ka kontus Krājbankā atvēra lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju.
Neinteresējas par naudu
“Daļa no viņiem gadiem ilgi neinteresējās par savām finansēm, bet banka tajā pašā laikā nedrīkstēja skart norēķinu konta naudu, jo no šī konta nauda jāizmaksā uzreiz, tiklīdz cilvēks to vēlas. Tas nozīmē, ka šos līdzekļus nekur citur ieguldīt nevar. Bankai tas radīja izdevumus. Tāpēc, lai noteiktu, kas ir reālie bankas klienti un kas nav, Krājbankas vadība nolēma ieviest kontu apkalpošanas maksu. Tādējādi saruka neaktīvo kontu skaits, par kuriem klienti neinteresējas un ar kuriem nenotiek nekāda darbība,” saka J.Kukainis.
Par neaktīvu kontu banka uzskata kontu, ar kuru klients vienu kalendāro gadu nav veicis nekādas bankas operācijas. Par šā konta apkalpošanu no 2003.gada sākuma banka atskaita 0,75 latus mēnesī.
Iesaka izvēlēties piemērotāko
“Cilvēkiem jāatšķir, kas ir norēķinu, un kas – noguldījuma konts. Norēķinu konts nav noguldījums, jo tajā atrodas nauda, ko bankai klientam jāizmaksā jebkurā brīdī. Tāpēc klientiem, kas beidzot izrāda interesi par Krājbankas kontu un nevēlas darboties ar norēķinu kontā ieguldītajiem līdzekļiem, iesakām tos pārskaitīt uz noguldījuma kontu. Mums ir vienas no konkurētspējīgājām noguldījuma procentu likmēm. Daudzi klienti to izmanto.
Izdevīga ir norēķinu karte
Krājbankas pakalpojumu tarifos ir norādīts, ka kontu apkalpošanas maksa norēķinu kontiem, kam piesaistītas norēķinu kartes, nepastāv. Tiem norēķinu konta klientiem, kam nav norēķinu kartes, mēnesī par aktīvā konta apkalpošanu jāmaksā 0,10 lati. Norēķinu konta slēgšana ir bezmaksas. Par norēķinu konta atvēršanu, nepiesaistot karti, jāmaksā trīs lati. Savukārt atverot vairākus kontus vienā filiālē, maksu piemēro tikai par pirmā konta atvēršanu. Tāpēc Krājbankas aktīvajiem klientiem J.Kukainis iesaka piesaistīt norēķinu karti.
“Iespējams, kādu klientu mulsina arī desmit santīmi, bet necenšamies slēpt kontu apkalpošanas maksu zem citām kategorijām. Ja klientam norēķinu kontā mēnesī ieskaita, piemēram, pāris latus, tad tas ir aktīvs konts. Līdz 4,99 latiem naudas izņemšana no konta bankā ir bezmaksas,” bilst J.Kukainis.
Var izvēlēties vienu no diviem
Krājbanka aktīvajiem klientiem vienmēr iesaka piesaistīt karti, jo tādējādi par konta apkalpošanu nav jāmaksā. No 1.jūnija norēķinu kartēm ir divi tarifu veidi – standarta un aktīvais. Ja klients vismaz reizi mēnesī vēlas izņemt naudu, tad viņam ir izdevīgāks aktīvais tarifs, jo tad, samaksājot kartes gada maksu – četrus latus, naudas izņemšana Krājbankas, Unibankas, Parekss – bankas, Hansabankas, Baltijas Tranzītu bankas un “NORD/LB Latvija” bankomātos ir bezmaksas.
“Esam domājuši arī par pensionāriem, kuriem ir speciāli atlaižu tarifi. Tie attiecas arī uz valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekiem,” stāsta J.Kukainis un iesaka izmantot bankas karti norēķiniem, jo tad nauda atrodas drošībā.