Pagājušajā nedēļā Gulbenē tika labotas plaisas asfalta segumā uz vairākām ielām. Iedzīvotāji taujā “Dzirkstelei”, vai tas ir normāli, ka ielām, kuras pirms dažiem gadiem tika asfaltētas, jau nepieciešams remonts.
Nauda no pilsētas budžeta
Pilsētas pārvaldes vadītājs Gints Āboliņš skaidro, ka plaisas tiek aizpildītas ar bitumena mastiku.
“Darbu mērķis ir nepieļaut, kā arī novērst ūdens iesūkšanos ceļa segumā un aizkavēt bedru veidošanos ielās. Darbus veiksim Vidus, Līkajā, Dzelzceļa, Rēzeknes, Nākotnes, Rīgas, O.Kalpaka ielā aptuveni divu kilometru garumā,” stāsta G.Āboliņš. Darbus veic VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona Gulbenes nodaļa, cena par vienu metru ir 3,53 eiro. G.Āboliņš norāda, ka pilsētas budžetā ir paredzēta nauda šiem darbiem, jo garantijas laiks konkrētajām ielām ir beidzies. Garantija vēl ir spēkā Draudzesskolas, Naglenes un Blaumaņa ielai, bet tur nav tādu plaisu.
Būtiska ir tehnoloģiju ievērošana
Uz jautājumu, vai tas ir normāli, ka uz ielām, kurām nesen uzklāts asfalta segums, jau rodas plaisas, Alūksnes ceļu rajona Gulbenes nodaļas vadītājs Rolands Luiks “Dzirkstelei “ atbild, ka tā jau ir būvnieku kompetence.
Savukārt Gulbenes novada domes priekšsēdētājs Andris Apinītis uz jautājumu, kāpēc tieši Gulbenē plīst asfalts un vai te tas notiek biežāk un vairāk nekā citviet, “Dzirkstelei” norāda, ka tā ir neizbēgama Gulbenes problēma. “Varbūt ir kaut kādi tehnoloģiski risinājumi, lai no tādas problēmas izvairītos, bet ir jautājums, cik tas maksā. Tomēr šķiet, ka Gulbenē, kura atrodas “uz purva”, asfalta plaisāšana ir gandrīz vai šo ģeogrāfisko apstākļu noteikta,” saka A.Apinītis. G.Āboliņš bilst – uz tādu jautājumu atbildēt spēj vienīgi eksperti. “Plaisas asfaltā katrā konkrētajā gadījumā jāizvērtē un iemesli jāmeklē individuāli. Tomēr tā ir problēma, kas raksturīga ne tikai Gulbenei un Latvijai. To var novērot jebkur arī ārzemēs,” saka G.Āboliņš.
Akciju sabiedrības „Latvijas Valsts ceļi” Vidzemes reģiona Gulbenes nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters “Dzirkstelei” saka, ka ļoti būtiska ir tehnoloģijas ievērošana būvdarbu laikā, tas, kā tiek sagatavoti pamati pirms asfalta uzliešanas. Viennozīmīgas atbildes par katru konkrēto asfalta plaisāšanas gadījumu un iemesliem neesot. Taču šī esot problēma, kas aktuāla ne tikai uz pašvaldības ceļiem un ielām, jo tā diemžēl novērota arī uz valsts nozīmes autoceļiem. L.Aumeisters uzsver – ir vēlams aizliet plaisas asfaltā, jo “tas pasargā no ūdens iekļūšanas plaisās, kas sevišķi bīstami asfaltam kļūst ziemā, kad ūdens sasalstot rada bojājumus segumā”.