Pašreiz Latvijā izdotās autovadītāja apliecības atzīst visā pasaulē un ar tām var brīvi piedalīties ceļu satiksmē un, ilgāku laiku uzturoties svešā valstī, arī apmainīt pret attiecīgajā valstī izdotu braukšanas dokumentu.
Pašreiz Latvijā izdotās autovadītāja apliecības atzīst visā pasaulē un ar tām var brīvi piedalīties ceļu satiksmē un, ilgāku laiku uzturoties svešā valstī, arī apmainīt pret attiecīgajā valstī izdotu braukšanas dokumentu. Nesen panākta vienošanās arī ar Vāciju, kas bija viena no retajām valstīm, kurā autovadītājiem radās problēmas ar Latvijā izdoto apliecību apmaiņu.
Latvijas autovadītājiem, lai iegūtu Vācijas vadītāja apliecību (Vācijā ar Latvijas apliecību var braukt pusgadu, pēc tam tā jānomaina pret Vācijā izdotu braukšanas dokumentu), vēl pirms neilga laika bija jāmācās kādā no Vācijas autoskolām un pēc tam jākārto gan teorētiskais, gan braukšanas eksāmens. Šie noteikumi neskāra kaimiņvalstu – Igaunijas un Lietuvas autovadītājus, jo viņu vēstniecības laikus bija panākušas atbilstošu vienošanos ar Vāciju.
Pirms pusotra gada, uzzinot par sarežģījumiem Vācijā, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD), iesaistot arī Ārlietu ministriju un Latvijas vēstniecību, nopietni pievērsās problēmas risināšanai, jo Latvijā izdotā autovadītāja apliecība ir starptautiski atzīts dokuments un tā pilnībā atbilst Vīnes konvencijas prasībām.
Šobrīd ir panākta vienošanās un Vācijas likumos ir izdarīti grozījumi, ka Latvijas vadītāja apliecības maina pret Vācijas apliecībām bez eksāmenu kārtošanas un apmācībām Vācijas autoskolās. CSDD iesaka, ka ar vadītāja apliecības apmaiņu nevajadzētu kavēties, jo, ja tas netiek izdarīts trīs gadu laikā, autovadītājam būs jākārto eksāmeni.
Katras valsts likumdošanā noteikts, cik ilgu laiku tajā var braukt ar ārvalstīs izdotu vadītāja apliecību. Parasti termiņš ir pusgads, retāk – gads. Pēc šā laika posma beigām vadītāja apliecība jāapmaina pret attiecīgajā valstī izdotu, kas, atgriežoties Latvijā, no jauna jāapmaina atpakaļ pret Latvijas apliecību. Ja plānots ilgāku laiku uzturēties citā valstī, ieteicams noskaidrot likumdošanas normas, kas nosaka ārvalstīs izdotas vadītāja apliecības izmantošanu.
Starptautiskā sadarbība nodrošina Latvijas transportlīdzekļu vadītājiem arvien lielākas iespējas un ērtības, bet arī mobilizē un liek atbildīgāk izturēties pret dalību ceļu satiksmē gan Latvijā, gan pasaulē. Ņemot vērā, ka Latvija ir Starptautiskā transportlīdzekļu reģistra EUCARIS oficiālā dalībvalsts un šajā reģistrā iespējams pārbaudīt informāciju ne tikai par transportlīdzekļiem, bet arī vadītāju apliecībām, Eiropā pārvietoties ar viltotu Latvijas autovadītāja apliecību ir gandrīz neiespējami. Pirms šāda starptautiska pieeja transportlīdzekļu un autovadītāju datu bāzei bija iespējama, Latvijā izdotās autovadītāju apliecības mēdza viltot, jo citu valstu ceļu policija, aplūkojot šo dokumentu, nevarēja noteikt tā autentiskumu. Latvijā ar viltotām autovadītāju apliecībām praktiski nebrauc, jo šajā dokumentā iekļauti augsta līmeņa pretviltošanas elementi, kurus vietējie ceļu policisti lieliski atpazīst. Turpmāk viltotas Latvijas autovadītāju apliecības atpazīs arī EUCARIS dalībvalstīs un kandidātvalstīs, tādēļ CSDD aicina autovadītājus ar šādu pretlikumīgu rīcību, neradīt sev starptautiskas problēmas.
Plānots, ka nākotnē EUCARIS sistēmā uzglabās informāciju arī par nopietnākajiem ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem, kā arī par tiem piemērotajiem sodiem. Informācija par tiem būs pieejama visās EUCARIS dalībvalstīs, tādēļ CSDD aicina atbildīgi izturēties pret dalību ceļu satiksmē ne tikai Latvijā, bet jebkurā valstī.