Svētdiena, 28. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+1° C, vējš 1.79 m/s, Z-ZA vēja virziens

Lietavas pārtrauc rekonstrukcijas darbus

Krustalīces caurtekas būvi pie Gulbenes pilsētas robežas nevarēs pabeigt līdz oktobrim, kā bija paredzēts saskaņā ar reģionālā autoceļa Gulbene – Madona – Pļaviņas rekonstrukcijas projektu. Liktenīgas izrādījās pēdējās lietusgāzes.

Remontdarbi kavēsies par divām nedēļām
“Intensīvo lietavu dēļ caurtekas būvdarbi ir pārtraukti, lai nogaidītu ūdens līmeņa krišanos. Kad tas būs noticis, tiks izsūknēta būvbedre, lai varētu turpināt caurtekas izbūvi. Protams, ūdens var radīt bojājumus, taču domāju, ka pa perimetru iestrādātās rievsienas nostiprinājumiem aizsargā no izskalojumiem,” informē SIA “8 CBR” atbildīgais būvdarbu vadītājs Askolds Liedskalniņš.
Viņš skaidro, ka Krustalīces ūdens baseinu ietekmē Valmes ezers. Ja tajā paaugstinās ūdens līmenis, ezers pārplūst un ūdens plūst caur Krustalīces upi. “Kamēr visi piemirkušie meži un apkārtējie strauti iztecēs caur upes gultni, būs jāgaida vismaz divas trīs dienas. Tikai tad varēsim sākt atsūknēt  lieko ūdeni no būvbedres un redzēsim, vai ir radušies kādi bojājumi. Tomēr esam optimisti un ceram, ka tādi nebūs,” komentē A.Liedskalniņš. Viņš norāda, ka tas ir laika zudums remontdarbiem, kuri ievilksies par divām trim nedēļām. Tas nozīmē, ka transporta kustība šajā ceļa posmā tiks atsākta ne agrāk kā oktobra vidū, nevis mēneša sākumā, kā bija paredzēts.

Gaida, kad apžūs ceļa seguma virskārta
“Iepriekšējās lietavās tika zaudētas trīs darbdienas, bet pirmdienas lietusgāzes piepildīja arī caurtekas būvbedri ar ūdeni. Vēl pirmdienā tā nebija applūdusi, bet otrdien jau bija pilna. Grūti prognozēt, kad varēs atsākt darbus. Viss ir atkarīgs no tā, vai būs vēl lietavas. Ja ceturtdien nelīs, kā sola, tad varētu atsākt darbus,” spriež “Latvijas valsts ceļu” projekta vadītājs Vilnis Burgmanis. Viņš informē, ka pagājušajā nedēļā darbu izpildes termiņi bija labi un viss liecināja, ka caurtekas izbūve tiks pabeigta, lai ar oktobri varētu atjaunot transporta kustību šajā ceļa posmā. A.Liedskalniņš secina, ka šobrīd situācija liecina – ūdens līmenis ir diezgan augsts, tāpēc arī citas caurtekas nespēj uztvert visu ūdeni. Par laimi, citviet rekonstruētajā ceļa posmā nekādu bojājumu nav. Tomēr nenoliedzami ceļa segums ir pārmircis, tāpēc būvdarbus un asfalta liešanu pagaidām nevar veikt. “Mitrums kvalitāti neietekmē, tas vienā ziņā ir pat labi, jo sablīvē konstrukciju. Kad paies divas trīs dienas bez lietus, ūdens iesūksies un ceļa seguma konstruktīvā kārta būs sausa, tad varēsim domāt par profilēšanu,” skaidro A.Liedskalniņš. Kamēr gaida ceļa apžūšanu, tiek sakopti izskalojumi, kas ir radušies, kā arī nodrošināta transporta kustība. Dežurē autogreiders, kurš pieņem šķembas un noplanē ceļa segumu.
“Dzirkstele” jau rakstīja, ka asfaltēšanas darbus desmit kilometrus garā ceļa posmā bija paredzēts atsākt septembra sākumā. Pavisam objekta būvdarbiem ir paredzētas 300 dienas. Tos ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu 9,5 miljoniem eiro veic SIA “8 CBR”.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.