Šai sezonā Latvijas motokrosā gūti visatzītākie panākumi, tādēļ tas ir Latvijā cienīts sporta veids. Par to, cik veiksmīga vai arī neveiksmīga bijusi sezona, pastāstīs Latvijas trašu komisārs Aivars Ābols.
Šai sezonā Latvijas motokrosā gūti visatzītākie panākumi, tādēļ tas ir Latvijā cienīts sporta veids. Par to, cik veiksmīga vai arī neveiksmīga bijusi sezona, pastāstīs Latvijas trašu komisārs Aivars Ābols.
Šosezon Latvijas vārds pasaulē un Eiropā skanēja bieži, jo 2000.gadā blakusvāģu klasē par pasaules čempioniem trešo reizi kļuva Kristers Serģis un Artis Rasmanis, bet par Eiropas čempionu Open klasē – Lauris Freibergs.
Popularizē Latviju
Ne tikai sportisti popularizēja Latviju, bet arī pašas Eiropas un pasaules mēroga sacensības: divas pasaules čempionāta sacensības blakusvāģu klasē, kur pēdējais posms notika Cēsīs un Eiropas čempionāta pēdējais posma Limbažos.
Eiropas čempionāta Open klases sacensības bija pirmās Latvijā. “Lielezera” trase ir FIM licencēta uz trīs gadiem, un tajā drīkst notikt pat pasaules čempionāta sacensības. Trasi ir atzinuši arī starptautiskās komisijas pārstāvji.To izveidoja Latvijas trašu komisārs Aivars Ābols. “Šī trase tiešām ir veiksmīgi izveidota, lai arī iepriekš daudzi to nenovērtēja. Itāļu sportistiem patika labi sagatavotie piebraucieni tramplīniem,” atzīst trases veidotāji. Aivars ir apmierināts ar darbu trases izveidošanā, kaut arī tā tiks nedaudz uzlabota.
Ir jaunas trases
Runājot vispār par mototrasēm Latvijā, vispareizākā infrastruktūra Eiropā ir Ķeguma trasei. Šogad ir arī daudz jaunu un atjaunotu mototrašu. Tukuma rajonā no jauna tika izveidota Dzirciema ezera trase, kuras saimnieks ir pazīstamu motosportistu Laura un Kristapa Liepiņu tēvs. Tā esot viscietākā trase, par daļēji cietām saucama Saldus “Silavotiņu” trase un Aizputes trase, bet pārējās esot pusmīkstās.
No jauna tika izveidota trase Madonā. Nākamajā sezonā tur ir paredzēts rīkot B līgas sacensības un Latvijas kausa izcīņu. B līgas sacensību trases izveidotas Alojā un Rūjienā. Gulbenes rajona Lizuma trasi tikai šogad licencēja, un tajā notika divas sacensības.
Sacenības labi organizē
“Lizuma trase ir interesanta, ātra, un sacensības bija labi organizētas. Tā ir otra labākā trase Latvijā, kur notiek B līgas sacensības. Nākamsezon ir plānotas trīs sacensības šajā trasē – divas B līgas un vienas A grupas,” skaidro Aivars Ābols.
Šogad Ainažos izveidota superkrosa trase, kuras saimnieks ir Kaspars Cvieģelis, un atjaunotas ir Aizputes mototrase un Liepājas “Laumas” trase, kurā sacensības nenotika 20 gadus. Valmierā tagad ir divas trases, jo Baiļu kalnos izveidota “Jaunības” mototrase, kur notiek Vidzemes čempionāts. Vēl Latvija izceļas arī ar to, ka “Baltijas kausa fonds” sezonā rīko 15 motokrosus, kas ir liels skaits, jo nevienā valstī Eiropā viens organizators nerīko tik daudz sacensību. Šī motokrosa sezona ir bijusi veiksmīga Latvijā, par to liecina līdzjutēju atbalsts, ko apbrīno citas tautas.
Neiztiek bez traumām
Pie neveiksmēm varētu minēt sportistu traumas – citam nopietnas, citam mazāk nopietnas. Vissmagāk cieta Kaspars Kalvītis, kas startēja 85 kubikcentimetru klasē. Šis pusaudzis traumu guva treniņos un tagad ārstējas “Vaivaru” rehabilitācijas centrā. Zēns traumas rezultātā nejūt kājas, un, lai viņš atkal varētu stāties uz kājām, ir nepieciešama operācija, ko Latvijā veikt nav iespējams. Šādā situācijā pirms pāris gadiem bija nonācis arī slavenais igauņu sportists Aigars Leoks, bet tagad viņš ir vesels un piedalās čempionāta sacensībās. Aigaram tika saziedota nauda operācijai, un viņš atkal var staigāt un sportot. Jācer, ka arī mūsu valsts sportistam varēs veikt šādu operāciju un viņš atveseļosies. 2000.gada Latvijas motokrosa sezona ir noslēgusies, un lielu darbu veikuši visi. “Nedrīkst lielīt kādu individuāli – Salvi Freimani vai Ņinu Birjukovu, vai arī kādu citu.- Visi ir pelnījuši atzinību,” saka A.Ābols.