Gulbenes novada pašvaldības nedzīvojamo ēku apsaimniekošana notiek visu laiku, un pašvaldība uzskata, ka tas notiek normāli, tomēr tagad pašvaldībā to turpinās darīt saskaņā ar iekšējo normatīvo aktu jeb noteikumiem par Gulbenes novada pašvaldības nekustamā īpašuma pārvaldīšanu un uzturēšanu.
Par to ir vienojušies novada deputāti.
Pašvaldības izpilddirektores vietnieks Sandis Sīmanis vienā no komiteju sēdēm deputātiem skaidroja – runa ir par pašvaldības nekustamajiem īpašumiem, kas nav dzīvojamās ēkas. Noteikumi esot tapuši pēc Valsts kontroles revīzijas un sakarā ar saņemto ieteikumu.
Pašvaldības iestāžu vadītājiem ar izpilddirektores rīkojumu tiks nodoti pašvaldības nekustamie īpašumi, kas nepieciešami šo iestāžu funkciju veikšanai. Tālāk jau katras pašvaldības iestādes vadītājs būs atbildīgs par tās pārziņā nodotajiem pašvaldības nekustamajiem īpašumiem. Noteikumi definē veicamos darbus: ja iestādes personāls var to izdarīt saviem spēkiem, tad dara; ja nevar, tad piesaista pakalpojumu sniedzēju. Piemēram, katras ēkas energoefektivitātes veikšanai varēs piesaistīt pašvaldības administrācijā esošo energopārvaldnieku.
Paredzams, ka šāda veida kārtība novadā sāksies nākamajā saimnieciskajā gadā. Pašvaldības iestāžu vadītāji pieprasīs budžeta līdzekļus, kas nepieciešami īpašumu uzturēšanai.
S.Sīmanis bilda, ka Būvniecības valsts kontroles birojs ir apsekojis publiskās ēkas Gulbenes novadā un nav konstatējis kritiskas atkāpes no normatīvajiem aktiem šo ēku uzturēšanā.
Viņš arī pauda, ka noteikumi būs sava veida uzraudzības mehānisms tam, ka pašvaldības iestāžu vadītāji veic īpašumu pārvaldīšanu.
Pašvaldība plāno arī apdrošināt savas ēkas. Tas būšot centralizēts process.
Ņem vērā Valsts kontroles ieteikumu
00:00
13.10.2020
80