No 1.janvāra Latvijā vairs nereģistrēs visa veida transporta līdzekļus, kas nebūs sertificēti atbilstoši tiem noteiktajām prasībām.
No 1.janvāra Latvijā vairs nereģistrēs visa veida transporta līdzekļus, kas nebūs sertificēti atbilstoši tiem noteiktajām prasībām.
“Pārsvarā visām vieglajām automašīnām un motocikliem uz plāksnītes iegravēts “KOK” – atbilstības sertifikāts. Ja tāda sertifikāta nav, tad Latvijā šādu auto reģistrēt nevarēs,” saka Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģionālā informācijas speciāliste Ilze Nogobode.
Tas nozīmē, ka pircējs, ja viņš iegādājas transporta līdzekli Latvijā no oficiālā izgatavotāja pārstāvja, papildus visiem dokumentiem saņem vienu atbilstības sertifikātu. Atbilstības apliecinājums būs vajadzīgs visām jaunām, agrāk līdz šim nereģistrētām automašīnām. Arī tām, kas izgatavotas, sākot ar 2001.gadu.
Ja vieglā automašīna iegādāta ārzemēs, pārdevējam šis sertifikāts būtu jāpievieno pārējiem dokumentiem. I.Nogobode uzskata, ka problēmas īpašniekiem var sagādāt no Krievijas ievestās automašīnas, jo līdz šim tām atbilstības sertifikāta nebija.
Latvijas Ceļu satiksmes drošības direkcijas pārstāvis Juris Dzintars pārliecināts, ka sertifikācijas prasības pakāpeniski attiecinās arī uz lietotajām automašīnām. Atbilstību sāks novērtēt lietotajiem auto, kas izgatavoti pēc 2001.gada 1.janvāra.
Sertifikācija neesot saistāma ar ārzemju autoražotāju lobismu, jo minētā sistēma Eiropā darbojoties jau 30 gadus. Tomēr no Krievijā ražotām automašīnām pagaidām sertificēta esot tikai “MAZ” markas automašīna. J.Dzintars uzskata, ka problēmas neradīs arī Amerikā ražotās automašīnas, kas domātas Eiropas tirgum.
“Grūtības radīs tikai tās, kas izgatavotas realizācijai Amerikā,” saka J.Dzintars.
Atbilstības sertifikāta sistēma faktiski darbojas kopš 1999.gada 1.oktobra, bet 2001.gada 1.janvārī praktiski stājas spēkā visu pasākumu kopums, kas attiecas uz sertifikāciju, jo ir noslēdzies termiņš pārejas noteikumiem.