Alūksnē otrdien: SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” četri juridiski dibinātāji un sešas fiziskas personas parakstīja bezpeļņas organizācijas dibināšanas līgumu un apstiprināja statūtus.
Alūksnē otrdien
SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” četri juridiski dibinātāji – Alūksnes, Gulbenes domes, Stāmerienas pagasta padomes un Latvijas Dzelzceļnieku biedrības pārstāvji – un sešas fiziskas personas parakstīja bezpeļņas organizācijas dibināšanas līgumu un apstiprināja statūtus.
“Ir parakstīti dokumenti, un tos iesniegsim Uzņēmumu reģistrā. Bet tas ir tikai viens solis, lai uzsāktu šaursliežu dzelzceļa Alūksne – Gulbene pārvaldi un apsaimniekošanu. Pēc tam valsts akciju sabiedrībā “Latvijas dzelzceļš” ir jāsaņem pasažieru pārvadājumu licence un jāslēdz nomas līgums par dzelzceļa līnijas nomu,” laikrakstam stāsta Dzelzceļnieku biedrības valdes loceklis Andris Biedriņš.
Satiksmes ministrs Anatolijs Gorbunovs un dzelzceļa institūcijas atbalsta bezpeļņas organizācijas dibinātāju vēlmi apsaimniekot bānīti. Par sabiedrības direktoru ir apstiprināts Osvalds Lucāns, kas ir dzelzceļa speciālists. “Ir vajadzīgs saimnieks, kas domā, kā racionāli izmantot un attīstīt šaursliežu dzelzceļa iespējas,” uzsver A.Biedriņš. Pašreiz tā saimnieks ir uzņēmums “Dīzeļvilciens”, bet tas nav ieinteresēts bānīša dotāciju lietderīgā izmantošanā.
“Pašvaldībām ir svarīgi, lai bānītis kursē, lai cilvēkiem ir darbavietas un var piesaistīt tūristus. Tūrisms nav tikai bānītis, bet pakalpojumu servisa komplekss. Taču pašvaldības nevar uzņemties dzelzceļa apsaimniekošanu, jo tām nav atbilstošu speciālistu,” atzīst Gulbenes domes priekšsēdētājs Nikolajs Stepanovs. Stāmerienas pagasta padomes priekšsēdētājs Zintis Vībāns norāda, ka SIA veido domubiedru grupa, kur ir ne tikai ieinteresētas juridiskas un fiziskas personas, bet arī profesionāļi. “Tie ir trīs vaļi: speciālisti, pašvaldības un saimnieciskais aprēķins, uz kā balstīsies bezpeļņas organizācijas darbs,” uzsver N.Stepanovs.
Pagaidām SIA “Gulbenes – Alūksnes bānītis” šaursliežu dzelzceļa līniju nomās no
akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš”. Tas ir daļējs garants valsts dotāciju saglabāšanai 100 000 latu apmērā. “Industriālais mantojums – bānītis – ir jāizmanto. Tūristu pārvadāšanai iegādāsimies tvaika lokomotīvi, bet pasažieru pārvadājumiem piemērotākas būs matrises. Tā ekonomēs ekspluatācijas izdevumus,” stāsta O.Lucāns. Ir iecere Gulbenes stacijā izveidot dzelzceļa muzeju, bet Alūksnes stacijā tūristu apskatei sagatavot dzelzceļa trases modeli. “Darīsim savu darbu, lai piesaistītu tūristus,” saka Alūksnes domes priekšsēdētājs Guntārs Bērziņš.