Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+5° C, vējš 2.68 m/s, Z-ZR vēja virziens

Nometnē rada brīnumus sev un citiem

No 1. līdz 5. jūlijam Stāķu pamatskolā notika bērnu jaunrades nometne “Radīsim brīnumus sev un citiem”.

No 1. līdz 5. jūlijam Stāķu pamatskolā notika bērnu jaunrades nometne “Radīsim brīnumus sev un citiem”. “Bērni šeit varēja darboties rotu kalšanas, zīda apgleznošanas, tautas mūzikas un darbs ar dabas materiāliem ievirzēs,” informē Stāķu pamatskolas direktore Diāna Šķēla.
Nometnes galvenais mērķis bija veicināt sadarbību starp bērniem un vecākiem. Pavisam nometnē piedalījušies trīsdesmit astoņi bērni un piecpadsmit pieaugušie, tāpēc rīkotāji uzskata, ka nometne ir izdevusies. “Bērni šeit mācījās kalt rotas un apguva to nēsāšanas stilu un tradīcijas, iepazina seno baltu kultūru un darbojās ar mālu,” stāsta tautas studijas “Kalva” vadītāja Valda Kestnere. Bērni pa četrām dienām bija izgatavojuši gredzenus, aproces un amuletus, kurus varēja aplūkot un arī iegādāties nometnes pēdējā dienā.
“Katrs, kurš vēlējās, varēja izgatavot sev rotas un nēsājot būt lepns par to, ka tās ir latviešu rotas un ka tās ir darinātas paša rokām,” saka V. Kestnere. Nometnes vadītāja saka, ka skolās vajadzētu biežāk rīkot šāda veida nometnes, piedāvājot bērniem un viņu vecākiem iemācīties arī klūgu pīšanas tehniku, ādas izstrādājumu gatavošanu un jostu aušanas principus. Bērni šādā veidā labāk varētu iepazīt seno latviešu kultūru, simboliku un tradīcijas.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.