Vislabāk ceļu kvalitāti spēj novērtēt tie, kas pa tiem pārvietojas ar kādu transportlīdzekli.
Vislabāk ceļu kvalitāti spēj novērtēt tie, kas pa tiem pārvietojas ar kādu transportlīdzekli. Ziemā visbiežāk iebildumi saistās ar brauktuvju apledojumu un to, ka ceļu uzturētāji nav sava uzdevuma augstumos, bet vasarā – ar to, ka uz brauktuvēm ir bedres, par maz nodarbināts greiders, tāpēc braukšana, piemēram, pa ceļu, kam ir grants segums, līdzinās braukšanai pa trepēm uz leju.
Ne tikai autovadītāji, arī tie, kas ikdienā izmanto sabiedrisko transportu, spēj novērtēt, cik uzturēta ir brauktuve. Par to liecina arī laikrakstam “Dzirkstele” adresētā vēstule.
“Dzīvoju Daukstēs, kur līdz šim vēl kursē autobuss uz Gulbeni, bet ceļa posms Aņķupene – Daukstes vairāk nekā desmit gadus nav redzējis nevienu grants kravu, lai gan agrākajos laikos to laboja katru gadu. Pa šo ceļa posmu diendienā kursē autobuss, kas ved skolēnus no Stariem un Elstēm uz Daukstes skolu, kā arī lielās mašīnas ved kokmateriālu kravas. Visi ceļu izmanto, bet neviens to nelabo, bet ceļu pārvalde taupa naudu.
Lielāka vērība veltāma tiem zemākās kategorijas ceļiem, pa kuriem kursē sabiedriskais transports, jo, tos nenokaisot, tiek riskēts ar šoferu un braucēju dzīvībām. 26. ceļu pārvaldes priekšnieks Kārlis Baumanis saka, viņam jāgādā par finanšu lietām, varbūt tāpēc uz minētā ceļa posma nevar pamanīt arī sarkanīgo granti, jo tā tiek taupīta un ekonomēta gadiem, lai varbūt atlicinātu arī darbinieku algām.
Uzskatu, ka Gulbenes 26. ceļu pārvalde nerūpējas par saviem ceļiem un iedzīvotājiem, kuriem ceļi diendienā nepieciešami. Diemžēl ceļa posms Aņķupene – Daukstes piecu vai sešu kilometru garumā ir aizmirsts,” teikts vēstulē.
Ar vēstuli iepazīstinājām Gulbenes 26. ceļu pārvaldes priekšnieku K.Baumani, kurš paskaidroja, ka brauktuve Daukstes – Līgo, uz kuras atrodas minētais ceļa posms, atbilst C kategorijas ceļam, tāpēc ziemā tam jābūt iztīrītam no sniega un rievotam. Tas tiekot izdarīts.
K.Baumanis norādīja, ka viņa vadītais uzņēmums izpilda Latvijas Autoceļu direkcijas Vidzemes reģiona Gulbenes rajona nodaļas pasūtījumus. Ja būs rīkojums, ka minētajā ceļa posmā atjaunojams grants segums, tas tiks darīts.
Vēstuli lūdzām komentēt arī Latvijas Autoceļu direkcijas Vidzemes reģiona Gulbenes rajona nodaļas direktoru Laimoni Aumeisteru. Viņš bilda, ka nebūtu pareizi apgalvot, ka minētajā ceļa posmā netiktu remontētas grants segumā izdangātās bedres, kā arī atzina, ka īpaši pavasaros situācija pasliktinoties. L.Aumeisters uzskata, ka ar bedru labošanu vien nebūs līdzēts, ir nepieciešams pamatīgāks brauktuves grants segas remonts.
“Konkrēti paredzēt un noteikt laiku, kad grants seguma remonts minētajā posmā varētu sākties, šobrīd nav iespējams. Protams, nelielā apjomā var uzvest un izlīdzināt granti, bet tas nedos garantiju, ka jau pēc mēneša līdzīga situācija neradīsies no jauna. Tas būtu tikai īslaicīgs problēmas risinājums. Ceļa posmā Aņķupene – Daukstes vispirms ir jāsakārto ūdens novades sistēma, jāiztīra grāvji un jāpastiprina grants sega. To reāli varētu izdarīt tikai tad, kad atsāksies grants ceļu periodiskās uzturēšanas darbi, jo šim gadam darbu uzdevumi jau ir saplānoti un iesniegti Autoceļu direkcijā. Gūstot to apstiprinājumu, tiks izstrādāta darba programma, paredzot arī finansiālos līdzekļus,” stāstīja L.Aumeisters.
Viņš norādīja, ka šogad minētajā ceļa posmā nopietni grants seguma uzlabojumi diemžēl nav paredzēti. Tiks aizlīdzinātas tikai bedres, kā arī veikta biežāka brauktuves planēšana. L.Aumeisters uzskata, ka ceļa posms ir slikts galvenokārt pavasarī, bet pārējā laikā salīdzinājumā ar citām brauktuvēm – apmierinošs.
L.Aumeisters izteica cerību, ka, sākot ar 2007.gadu, ceļu ikdienas uzturēšanas darbu finansējums jūtami palielināsies. Tas nozīmē, ka tad būs iespējams veikt brauktuvju remontu arī nelielos posmos, kā tas ir konkrētajā gadījumā.