Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+1° C, vējš 1.79 m/s, Z-ZR vēja virziens

Pilsētā ir divas modeļu studijas

Jau trešo gadu sociālā pedagoģe Aija Adamoviča organizē Gulbenes bērniem, pusaudžiem un jauniešiem nodarbības modeļu studijā.

Jau trešo gadu sociālā pedagoģe Aija Adamoviča organizē Gulbenes bērniem, pusaudžiem un jauniešiem nodarbības modeļu studijā. Nesen savu modeļu skolu Gulbenē izveidojusi arī Inga Troice. Abas studijas pastāv neatkarīgi viena no otras.
“Mūsu modeļu studijā strādājam pēc noteiktas programmas. Principi palikuši nemainīgi. Vēlamies pilnveidot bērnu un jauniešu garīgo pasauli, izglītot, iemācīt iekšējo kultūru un to visu samērot ar ārējo tēlu. Augstu vērtējam sadarbību ar mūsu audzēkņu vecākiem,” saka A.Adamoviča. Viņas vadītajā modeļu studijā nodarbības notiek divreiz nedēļā – pirmdienās un sestdienās. Pulcēšanās vieta ir Gulbenes kultūras centrs.
A.Adamoviča atzīst, ka viņas radītā modeļu skola spējusi izturēt visas tās negācijas, kas sabiedrībā bija sakarā ar pedofilijas skandālu. “Koncepcija joprojām ir tā pati, kas bija. Mums galvenais nav radīt modeli. Galvenais ir izglītība un cilvēka vērtību sistēma. Būt par modeli var tikai psiholoģiski nobriedis cilvēks. Mūsu studijā vairāk rosinām skaistā izjūtu. Faktiski tā bija liela uzdrīkstēšanās kaut ko tādu iesākt pirms trim gadiem Gulbenē. Tas bija risks. Tomēr tas ir attaisnojies. Ir prieks par tiem jauniešiem, kas beiguši mūsu studiju un turpina sevi pilnveidot,” stāsta A.Adamoviča.
Psiholoģija, kosmētika, tērpu dizains, aerobika – to visu māca A.Adamovičas organizētajā modeļu studijā. Santa Augule ir stiliste. Viņa veido studijas dalībniekiem gaumes izjūtu. “Prasme ģērbties, lietot kosmētiku – tā ir prasme atrast sevi pasaulē. Pusaudža gados gribas pašapliecināties. Apģērbs izsaka personību,” saka viņa. Stiliste iepazīstina ar modes vēsturi, stāsta, kā top mode, kā tiek veidotas tērpu kolekcijas. S.Augule arī palīdz apgūt skaistas kustības, kas izceļ tērpa valkātāju.
Savukārt topošo psiholoģi Inesi Stradiņu A.Adamoviča uzaicinājusi vadīt saskarsmes nodarbības. “Mans mērķis ir palīdzēt bērniem, pusaudžiem, jauniešiem izprast sevi. Apzināties grupas viedokli par sevi. Saprast, ka izpratne var būt atšķirīga. Palīdzu veidot apzinātu pašizpausmi – gan tiešu, vārdos, gan netiešu – attieksmē. Te palīdz pantomīmas nodarbības. Studijas mērķis ir attīstīt radošo domāšanu, fantāziju,” saka I.Stradiņa. Viņa uzsver, ka saskarsme – “tā ir ikdiena”. Ir svarīgi iemācīties atrisināt konfliktsituācijas pozitīvi. Arī to māca studijā. Metode ir spēle. “Augsti vērtēju sadarbību ar vecākiem. Pārrunājam, kā nodarbības studijā ietekmējušas viņu bērnus. Secinājām, ka viņi kļuvuši atvērtāki, pārliecinātāki par sevi. Nav vairs bikluma, acis mirdz interesē par dzīvi,” priecājas psiholoģe.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.