Dīzeļvilcienam Rīga – Gulbene šogad piešķirtas dotācijas.
Dīzeļvilcienam Rīga – Gulbene šogad piešķirtas dotācijas. Tas liecina, ka šis vilciens kursēs līdz gada beigām. Darbdienās pasažieru ir maz, un tā ir “Latvijas dzelzceļa” dāvana, turklāt šogad paredzēts līnijā veikt lielus remontus.
“Joprojām par līniju Pļaviņas – Gulbene vairāk brauc saimniecības vilcieni, veic vietējos kravas un naftas produktu pārvadājumus. Šajā līnijā paredzēta sliežu nomaiņa vienā kilometrā Gulbenē un divos kilometros pie Madonas stacijas. Paredzēts arī sliežu ceļa vidējais remonts, kurā koka sliežu gulšņu režģus nomainīs ar dzelzsbetona sliežu gulšņu režģiem. Tas apliecina, ka šī līnija ir perspektīva arī nākotnē,” skaidro Daugavpils ceļu distances Gulbenes iecirkņa vecākais meistars Ivars Logins. Savukārt vilciena kustība slēgtajā iecirknī Ieriķi – Gulbene 42 kilometros ietver Rankas, Lizuma, Tirzas un Galgauskas pagastu un pilsētu. “Šobrīd līnija ir iekonservēta un slēgta visu veidu vilcienu kustībai. Nav noslēpums, ka dzelzceļam peļņu dod tikai tranzītpārvadājumi. Gulbenē tie nenotiek, jo līnija uz Pitalovu slēgta jau vairākus gadus,” skaidro I. Logins.
Iekonservēto līniju “Latvijas dzelzceļš” negrasās nojaukt, tomēr jau tagad ar smago tehniku, kas nomaina sliežu gulšņu režģus, nav iespējams braukt. Kopš līnija ir slēgta, bijušas sliežu ceļu virsbūves zādzības, kas radījušas zaudējumus.
Aktuāls bijis jautājums par līnijas nodošanu pašvaldību bilancē. Pašvaldības uzsāktu sliežu demontēšanu un nodotu metāllūžņos.
“Tomēr pašvaldībai ekspluatācijas izdevumi būtu tik lieli, ka metāllūžņi neatmaksāsies. Tagad tas ir noklusis un sliedes joprojām ir “Latvijas dzelzceļa” bilancē,” saka I. Logins.