Kad un kādā veidā ieslēdzas un izslēdzas sarkanie gaismas signāli pie dzelzceļa pārbrauktuvēm, pārvietojoties vilciena sastāvam?
Atbild VAS “Latvijas dzelzceļš” preses sekretāre Ella Pētermane:
– Pie dzelzceļa pārbrauktuvēm sarkanais aizliedzošais signāls ieslēdzas brīdī, kad tai tuvojas vilciens. Vispirms ieslēdzas sarkanais signāls, savukārt pārbrauktuvēm, kas aprīkotas ar barjeru, pēc īsa brīža nolaižas arī barjera. Barjera nolaižas pēc signāla iedegšanās, lai autotransports, kas ir uzsācis kustību pāri pārbrauktuvei, varētu to pabeigt un netiktu bojāta ne barjera, ne autotransports.
Sarkanā signāla ieslēgšanās notiek automātiski, vilcienam uz sliežu ceļa šķērsojot konkrētu punktu, kas izvietots īpaši aprēķinātā attālumā no pārbrauktuves. Vilcienam attālinoties no pārbrauktuves, sarkanais signāls izslēdzas un barjera tiek pacelta.
Šis attālums ir atkarīgs galvenokārt no pārbrauktuves garuma (metros) un vilcienu braukšanas maksimālā ātruma (kilometri stundā). Piemēram, pēc aprēķiniem, attālums no pārbrauktuves līdz vietai, no kurienes nepieciešams padot signālu (tiek saukts par vēstījumu), ir 1000 metri. Vilcienam ar braukšanas ātrumu 100 kilometri stundā šis attālums nobraucams aptuveni 40 sekundēs. No šī 1000 metru attāluma ir jānodrošina vēstījuma nodošana vadības aparatūrai, kas ieslēdz sarkano signālu pārbrauktuves luksoforam.
Sarkano signālu ieslēdz vilciens
00:00
28.01.2020
38