Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

“Sarmā” pieviļ tikai laika apstākļi

Divas dienas nedēļas nogalē autosporta cienītāji varēja vērot rallija “Sarma” dalībnieku startus Gulbenes un Madonas rajonā.

Divas dienas nedēļas nogalē autosporta cienītāji varēja vērot rallija “Sarma” dalībnieku startus Gulbenes un Madonas rajonā.
Jāteic, ka no sarmas gan nebija ne vēsts, un, kā paši sportisti atzina, trase bija diezgan briesmīga: gan dubļi, gan slapjš sniegs, gan vietām ledus. To, ka sporta auto vietumis līdzinājās traktoriem, varēja vērot arī skatītāji, kuru, kā novēroja “Dzirkstele”, vairāk tomēr bija Madonas rajonā.
Gulbeniešu ekipāža Viesturs Tilgass/Didzis Putniņš, pierādot savu meistarību, ieguva 1.vietu savā klasē. Vakar laikrakstam Viesturs neslēpa sajūsmu par uzvaru. “Mašīnai gan pazuda otrais ātrums, nolēmām braukt lēnām, bet izturēt līdz galam. Tomēr lēni braukt negribējās. Prieks, ka pārspējām tos, kas brauc ar dārgām automašīnām. Mēs ar Didzi savu “Opel”, kas ražota 1977.gadā, dikti uzpasējam un pēc uzvaras to arī samīļojām. Tā ir mana vecā Klementīne, kuru es ļoti mīlu,” smej V.Tilgass
Uz starta līnijas stājās 51 ekipāža no Latvijas, Igaunija, Lietuvas un Krievijas, bet sestdien finišēja – 40.
Pirmā kapitulēja titulētā Matīsa Mežaka ekipāža, kura izstājās jau pirms pirmā ātrumposma “Pērlis” it kā tehnisku problēmu dēļ.
Pavārkalns – klupšanas akmens
Pēc pirmās dienas startiem dažādu iemeslu dēļ izstājās septiņas ekipāžas, tostarp autosportisti ar vārdu – Ivars Norberts, Aivis Egle, kā arī daudzsološais Andis Neikšāns. Visdramatiskākais ātrumposms sportistiem izrādījās “Virši 2”. Gandrīz nepilnu kilometru pirms finiša apdzīvotajā vietā Pavārkalns nelielais tramplīns, aiz kura sekoja līkums, bija liktenīgs četrām ekipāžām. Visi kā viens no ceļa nobrauca vienā un tajā pašā vietā. Grūti spriest, vai bija vainojams sportistu nogurums, jo šie bija pēdējie metri pirms finiša, vai arī cēlonis bija tumsa. Divas no ekipāžām gan ar pašu, gan ar līdzjutēju palīdzību spēja turpināt sacensības, jo nopietnu bojājumu nebija ne sportistiem, ne auto. Taču divām Pavārkalns bija šo sacensību pēdējais etaps. Visnopietnāk cieta liepājnieku Haralda Drāznieka/Jāņa Drāznieka auto, kas atsitās ar sāniem pret pamatīgu koku un palika šķērsām uz ceļa. Situācija bija diezgan bīstama, jo uzreiz varēja braukt nākamā ekipāža, taču avarējušo auto, par laimi, operatīvi nostūma malā. Arī sportisti bija sveiki un veseli. Jāpiebilst, ka Drāznieka ekipāža bija viena no Viestura Tilgasa un Didža Putniņa konkurentiem.
Gulbenieši, savā klasē sīvi cīnoties ar Andra Kaļķa, Dana Lešča un Egila Īles ekipāžām, pirmajā aplī palika trešie, labāko rezultātu uzrādot ātrumposmā “Pērlis 1”. Līderis kopvērtējumā pēc pirmās dienas un savā klasē (A8), kā jau varēja gaidīt, bija Latvijas čempions Ivars Vasaraudzis. Patiesībā viņam bija labākais rezultāts gandrīz visos ātrumposmos, izņemot “Ludza 1” un “Ludza 2”, kad viņš piekāpās igauņiem un Armanda Maspāna ekipāžai.
Uzvaru gūst sīvā cīņā
Sestdien sacensības noritēja mierīgāk, laika apstākļi gan bija tieši tādi paši kā piektdien – slapjš sniegs un lietus. Izstājās tikai divas ekipāžas. Cerīgi startus sāka gulbenieši, kas vairoja pārliecību, ka godalgota vieta Viestura Tilgasa ekipāžai būs. Sevišķi sīva cīņa izvērsās starp mūsējiem un Egila Īles ekipāžu, un tikai divos posmos – “Melnupe 2” un “Litene 2” – V.Tilgass zaudēja dārgās sekundes konkurentam un palika 2.vietā. Pārējos trīs ātrumposmos mūsējie bija pārāki, līdz ar to 1.vieta savā klasē, aiz sevis atstājot gan Andri Kaļķi, kas bija līderis pēc pirmā apļa, gan Egilu Īli. Kopvērtējumā V.Tilgasa ekipāžai augstais 22. rezultāts.
Visnotaļ apmierināti ar startiem “Sarmā” bija igauņi, jo viņu ekipāža Martin Rauam/Peeter Poom kopvērtējumā ieguva 2.vietu, tūliņ aiz Ivara Vasaraudža, un savā klasē (N4) 1.vietu. Vairākas godalgotas vietas igauņiem arī citās klasēs. Prieks arī par kaimiņrajona sportistiem – jēkabpiliešiem Ziedoni un Daigu Bečiem, kas savā klasē (R1600) ierindojās 1.vietā. Jāpiebilst, ka Beči “Sarmā” piedalās jau daudzus gadus. Sekmīgi trasi līdz galam veica arī vienīgā pilote dāma – Ineta Grase.
Gulbenē ir divi lieli svētki
Rallija “Sarma 2004” vadītājs Vilhelms Sniedzāns atzīst, ka šajās sacīkstēs pievīluši tikai laika apstākļi – atkusnis liedzis norisināties ātrumposmam uz Ludza ezera. Tomēr viņam nācies secināt, ka Gulbenē ir divi lieli svētki – kapusvēti un rallijs “Sarma”, kas pulcē daudzus viesus un pašmāju sporta entuziastus.
“Sacensību norise mani pilnībā apmierina, jo nebija ne pārkāpumu, ne arī neizdarību. Neviens, kam es lūdzu palīdzību, man neatteica. Īpaši paldies saku VAS “Vidzemes ceļi” Gulbenes 26. ceļu pārvaldei, Gulbenes, Alūksnes, Balvu, Madonas ceļu policijai, Gulbenes slimnīcas darbiniekiem, Jurim Volodinam, Aivaram Kočānam, “Rubatei”, Ceļu satiksmes drošības direkcijai, Rīgas tranzīta terminālam, “Dzirkstelei” un Gulbenes televīzijai. Īpaša pateicība ģenerālsponsoram “Virši A”, ar kuriem sadarbosimies arī turpmāk,” pateicas V.Sniedzāns.
Viņš atzīst, ka rallijā kārtējo reizi nācies pārliecināties par skatītāju kultūru. Ātrumposma vērošana maksāja 50 santīmus, tomēr daži maksāt nevēlējās. V.Sniedzāns uzsver, ka iekasētie līdzekļi domāti autosporta atbalstīšanai. Īsi pirms sacensībām nozagta arī norāde “Sarma 2004”, kas tagad mājās kādam glabājas kā suvenīrs.
“Esmu apmierināts ar gulbeniešu Viestura Tilgasa un Didža Putniņa veikumu. Viņi startēja atbilstoši savām spējām, un uzvaru no V.Tilgasa varēja gaidīt. Mēs vietas viņiem “nepakārtojām”,” smej V.Sniedzāns un piebilst, ka bagātajiem mājiniekiem – sponsoriem šādā situācijā vajadzētu ne tikai morāli, bet arī materiāli atbalstīt savējos, lai veicinātu viņu izaugsmi.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.