Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+2° C, vējš 0.45 m/s, DR vēja virziens

“Sarmā” - sīva cīņa par uzvaru

Sals: nebiedē ne sportistus, ne skatītājus. Nedēļas nogalē Gulbenes apkārtnes sniegotajos ceļos risinājās ļoti spraiga cīņa rallijā “Sarma 2006”.

Sals: nebiedē ne sportistus, ne skatītājus.
Nedēļas nogalē Gulbenes apkārtnes sniegotajos ceļos risinājās ļoti spraiga cīņa rallijā “Sarma 2006”. Tā sagādāja daudz pārsteigumu gan skatītājiem, gan arī pašiem braucējiem, pierādot, ka uzvarētājus iepriekš prognozēt ir grūti.
Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad rallijs “Sarma” bija pilnībā atbilstošs savam nosaukumam – abas dienas pieturējās kārtīgs sals. Tomēr tas īstus rallija fanus nebiedēja. Viņus sildīja līdzi jušanas prieks, kā arī trases malās sakurtie ugunskuri. Visos ātrumposmos ralliju vēroja daudz skatītāju – spītējot īsti ziemīgajiem laika apstākļiem, sportistu sniegumu skatījās ne tikai Gulbenes puses ļaudis, bet arī viesi no citiem rajoniem. Līdzjutēji zina stāstīt, ka “Sarmu” vērojušas arī daudzas prominentas personas. “Siemens” ātrumposmā, vietā, kur var piebraukt no Kalnienas puses, bija izveidota speciāla “VIP zona”.
Izrādās, rallijs patīk arī Ministru prezidentam Aigaram Kalvītim. Viņš bija ieradies sveikt gan sportistus, gan līdzjutējus šajā svarīgajā sporta pasākumā. Ministru prezidents arī deva startu pirmajām piecām rallija ekipāžām.
Šogad rallijā “Sarma” startēja 65 ekipāžas, no tām deviņas bija apvidus “4×4” automašīnas. Uz starta līnijas motora defekta dēļ nestājās gulbenieša Aināra Igaveņa/ Ulda Znotiņa ekipāža. A.Igaveņš ir noskumis, ka neizdevās startēt šajā rallijā, bet viņš cer, ka nākamajos posmos veiksies labāk.
Jau pirmajā dienā no tālākās cīņas par godpilnajām vietām dažādu iemeslu dēļ izstājās
14 ekipāžas. Otrajā dienā neveiksmes piemeklēja vēl 10 ekipāžas.
Devītais ātrumposms neveiksmīgs bija arī mūsu sportistam Zintim Mezītim – viņu atkal pievīla automašīna.
Veiksmīgs šis Latvijas čempionāta posms bija gulbeniešu Jāņa Igaveņa un Gata Cimdiņa ekipāžai. Viņiem “AR 2000” klasē izdevās noturēties 9.vietā. J.Igaveņš un G.Cimdiņš izrādījās visstiprākie starp “žiguļiem” un vienīgie aizbrauca līdz finišam. “Galvenais, ka tikām līdz galam. Ar “žiguli” par labām vietām cīnīties nevar, bet mēs braucam pašu priekam,” saka G.Cimdiņš. Par to, kā viņiem izdevies nobraukt līdz galam, Gatis saka, ka, braucot rallijā, ir jādomā ar galvu un nevar tikai spiest gāzi grīdā.
Pirmo reizi lielajā “Sarmā” brauca arī gulbenieši Edgars Rubulis un Viktors Žavrids. Viņi “AR2000” klasē palika vienpadsmitie, tomēr arī varonīgi turējās līdz beigām. “Pārbaudīt sevi nekad nav par vēlu. Pirmajā dienā braucām nedaudz par ātru, tādēļ dabūjām trīs soda minūtes, desmit minūtes nosēdējām grāvī, bet galvenais, ka nobraucām līdz galam – daudziem tas nemaz neizdevās. Šogad startēsim minirallija čempionātā. Ja būs pieņemami rezultāti, tad nākamgad jau startēsim Latvijas čempionātā rallijā. “Sarma” bija kā izmēģinājuma brauciens, turklāt tas bija arī labs treniņš pirms amatieru rallija,” saka E.Rubulis.
Interesanta cīņa izvērtās visās klasēs. Jau pirmajā dienā no cīņas izstājās pirmā čempionāta posma līderi Jānis Vorobjovs un Guntis Ervalds, un līderpozīcijā gan absolūtajā vērtējumā, gan arī “N4” klasē izvirzījās Ivara Vasaraudža/ Valda Spredža ekipāža. 2.vietu absolūtajā vērtējumā sīvā konkurencē sacensību beigās izcīnīja Raimonds Kisiels/ Gatis Panavs, 3. – igauņi Slava Popovs/ Talis Perosti.
“N4” klasē 2.vietā – Aldis Pīlēns/ Pāvels, 3.vietā – Māris Neikšāns/ Māris Jēkabsons.
“N3” klasē šķita, ka uzvarētāju laurus plūks tēvs ar dēlu – Ivars un Krišjānis Caunes, bet neilgi pirms sacīkstes beigām viņiem nācās izstāties – vecmeistara radīto slodzi neizturēja viņa mašīnas sporta amortizators, tādējādi par uzvarētājiem šajā klasē kļuva Artis Štrauss/ Raimonds Tihonovs. Viņi saņēma arī “”Siemens” un LMT Rallija zvaigzni”. 2.vietu šajā klasē izcīnīja Dans Leščs/ Jānis Vīksna, 3. – Mārtiņš Meldrājs/ Gundars Vītols.
“A plus” ieskaitē labāko rezultātu uzrādīja Raimonds Kisiels/ Gatis Panavs, aiz sevis atstājot divas igauņu ekipāžas – Slavu Popovu/ Tali Perosti un Prītu Saluri/ Indreku Lepu.
“AR2000” ieskaitē pārliecinoši līderi bija Egila Īles/ Māra Īles ekipāža, 2. – Artūrs Priednieks/ Jānis Kirkovalds, 3. – Arvis Vecvagars/ Ainārs Kalniņš.
Starp apvidus automašīnām ātrākie izrādījās Jānis Naglis/ Aleksandrs Innus ar “T1” klases sporta automašīnu. Otrā finišēja “N1” klases ekipāža Guntars Laugalis/ Māris Deklaus, trešie palika Andris Feldmanis/ Rolands Slavinskis ar “N1” klases automašīnu.
Rallija organizatori ir gandarīti, ka viss noritējis, kā nākas – apmierināti esot gan sportisti, gan līdzjutēji, gan arī žūrijas komisijas locekļi. “Viņi teica, ka šādu ralliju neesot sen redzējuši. Arī igauņu un krievu sportisti bija ļoti apmierināti ar rallija norisi,” saka rallija organizators Vilhelms Sniedzāns.
Rallijs “Sarma 2006” ir veiksmīgi beidzies, bet organizatori jau sāk gatavoties minirallijam “Sarma 2006”, kas būs minirallija čempionāta meistarsacīkšu pirmais posms.
Nākamais “Siemens” un LMT Latvijas rallija čempionāta posms notiks no 26. līdz 28.maijam Talsos.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.