Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+-2° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

"Sarmā" veiksmīgi startē pašmāju sportisti

Pirmo reizi rallijs “Sarma” vienlaikus bija ne tikai Latvijas čempionāta pirmais posms, bet arī pirmais Igaunijas čempionāta posms.

Pirmo reizi rallijs “Sarma” vienlaikus bija ne tikai Latvijas čempionāta pirmais posms, bet arī pirmais Igaunijas čempionāta posms. No 74 ekipāžām, kas sestdien bija uz starta līnijas, finišēja 44.
Lielākais gandarījums, protams, par gulbeniešu ekipāžas Zinta Mezīša un Normunda Mazura veiksmīgo startu. Viņi rallijā “Sarma” savā klasē bija otrie aiz igauņu ekipāžas, bet Latvijas čempionātā – pirmie, bet kopvērtējumā augstajā 12.vietā. “Ja godīgi, nebijām cerējuši uz tādu rezultātu. Mūsu klasē konkurence ir viena no spēcīgākajām. “Palīdzēja” arī konkurentu neveiksmes,” laikrakstam apstiprina Normunds un Zintis. Visgrūtāk gulbeniešiem gājis Tūjas ātrumposmā Alūksnes rajonā. “Trase tur ir bedraina, un mūsu auto nav tam piemērots. Pēc šī ātrumposma riteņi bija tiktāl “sagriezušies”, ka tā vairs nebija īsta braukšana,” secina Zintis. Tādēļ neesot veltīti visi spēki cīņai ar igauņiem, svarīgāk bijis nobraukt līdz galam un iegūt punktus Latvijas čempionātā.
Viens no rallija līderiem un spēcīgākajiem igauņu braucējiem Margus Muraks ieradās tikai uz treniņbraucieniem un tehnisku iemeslu dēļ nestartēja.
Tā arī gulbeniešiem neizdevās novērtēt ne rallista prasmi, ne arī viņa sporta auto. Kas īsti bija noticis pusmiljonu vērtajai mašīnai, kādēļ sportists atlika startu, bija vairākas versijas. Taču organizatori apliecināja, ka igauņi par savām likstām skaļi nerunājot, bet dodoties uz mājām tās labot.
Ietriecas akmenī
Pirmie trīs ātrumposmi bija Gulbenes rajonā. Jau pirmajā – Melnupē – ekipāžas ar 42. starta numuru (Jānis Kalugins/Jānis Laivenieks) auto ietriecās akmenī 2,8 kilometri no starta, neizņemot kreiso pagriezienu krustojumā no meža ceļa uz platāku ceļu. Savukārt trešais ātrumposms “Ludza” bija pēdējais arī otram prognozētajam “Sarmas” līderim, iepriekšējās sezonas vicečempionam Mārtiņam Balodim, kas arī bija spiests izstāties no tālākās sacensības.
Pēc regrupinga uz Alūksni devās 59 ekipāžas, kur bija jāveic vēl pieci ātrumposmi. Tūjā vairs nestartēja arī igauņu ekipāža ar trešo numuru – Ivar Raidam/ Tonu Vun. Savukārt citi igauņi ar 18. kārtas numuru šajā ātrumposmā “uzrīkoja” nelielu šovu. Pēc jaudīga tramplīna daudzo skatītāju acu priekšā, arī neizņemot kreiso līkumu, viņi ietriecās krūmos. Sniegs trases malā bija samērā biezs, tāpēc auto uz ceļa varēja dabūt, tikai iznesot “uz rokām”, taču latvieši neļāva kaimiņtautas braucējiem palikt Alūksnes sniegos un igauņu ekipāža spēja finišēt. Pēc pirmā – Tūjas – ātrumposma izstājas vēl viens no lielākajiem gulbeniešu konkurentiem Aivars Kivkucāns.
Kausu aizved liepājnieki
Pēc daudzajām igauņu neveiksmēm pārsteidzoši labus rezultātus uzrādīja ekipāža ar 44. starta numuru. Ja pēc regrupinga igauņi startēja divdesmit astotie un savā klasē (ANR 2,0) pēc rezultātiem bija sestie, tad Alūksnes ceļos, traucoties milzīgā ātrumā un rādot augstu meistarību, rezultātā viņi savā klasē ierindojās pirmajā vietā, aiz sevis atstājot arī gulbeniešu ekipāžu.
Kopvērtējumā un A8 klasē pirmie ir liepājnieki Mārtiņš Būčiņš/Gunārs Francis, N4 klasē un trešie kopvērtējumā – Jānis Vorobjovs un Guntis Ervalds, R12 klasē 1.vieta – Laurim Bulānam un Ziedonim Saleniekam, bet klasē ANR 1,6 pirmā godalga – Ivaram Norbertam un Agrim Piegāznim.
Savukārt gulbeniešu novadnieks Ainārs Igaveņš ar “Mitsubishi Evo”, ar ko savulaik brauca pazīstamais autosportists alūksnietis Andris Umurs, uzrādīja sesto labāko rezultātu kopvērtējumā pēc regrupinga. Tik augstu rezultātu viņam diemžēl neizdevās saglabāt līdz rallija beigām, taču arī šie rezultāti ir vērā ņemami. Aināra stūrmanis bija Dainis Tropiņš, kas ir arī ekipāžas mecenāts. A.Igaveņa ilggadējais stūrmanis gulbenietis Gatis Cimdiņš šoreiz startēja kopā ar Jāni Igaveņu (“VAZ 21072”), ierindojoties savā klasē septītajā un kopvērtējumā 37.vietā.
Tradīcijas ir stipras
Šoreiz rallijs bija lieliski organizēts, bija daudz domāts par drošību, bīstamākās vietas bija ne tikai norobežotas, tajās dežurēja ceļu policisti un zemessargi, kas brīdināja, ka tuvojas kārtējā ekipāža.
“Sarma”, kā vienmēr, pulcēja arī daudz skatītāju un rallijā sevi pieteica daudz jaunu vārdu, kas liecina, ka autosporta tradīcijas Latvijā joprojām ir stipras. Skatītāju pulkā bija pazīstamais autosportists Ivars Caune, kas vēroja sava dēla Krišjāņa startus. Tāpat Alūksnes un Gulbenes ceļus izmēģināja arī Andra Šimkus atvases Kaspars un Armands. Ivars Caune “Sarmā” nestartēja, jo gaida jaunu sporta auto, taču viņš sola piedalīties Talsos nākamajā posmā.
Ralliju vēroja arī latviešu autosporta jaunā zvaigzne Ivars Vasaraudzis, kas arī turpināšot cīņu Talsos.
Vai gulbenieši Zintis Mezītis un Normunds Mazurs startēs turpmāk, vēl esot pāragri
spriest, viss atkarīgs no finansējuma. Pastāvīgu sponsoru visam čempionātam ekipāžai pagaidām nav. “Ar SIA “Rubate” atbalstu un uzņēmuma “Alba” palīdzību mēs varējām startēt “Sarmā”, kā būs tālāk, vēl nezinām,” apstiprina Normunds Mazurs.
Pateicas sponsoriem un organizatoriem
Autorallija ģenerālsponsors – SIA „Grodi” (Jānis Troicis un Inga Troice).
Sponsori no Gulbenes – SIA „Rubate” (Māris Sliede), veikals „Viss mājas remontam” (Jānis Vītols).
Alūksnes rajona sponsori:
SIA „Mairis”, zemmieku saimniecība „Čiekuri”, „Canon” centrs „Inter Rīga” un firma „Agre”.
Paldies arī Alūksnes, Balvu un Gulbenes ceļu policistiem, 25.bataljona zemessargiem, visiem, kas piedalījās rallija organizēšanā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.