Latvijas Izglītības
un zinātnes darbinieku arodbiedrība ir apbalvojusi pedagogiem
draudzīgākās izglītības iestādes. Starp deviņām labākajām
ir arī Stāķu pamatskola.
Konkursā kopumā
piedalījās 26 izglītības iestādes no visas valsts, kurās
viesojās žūrija, lai novērtētu pedagogu sociālo drošību un
darba koplīgumu, darba organizāciju, infrastruktūru, darba
kvalitātes veicināšanu un personīgās izaugsmes iespējas, darba
drošību, aizsardzību, mikroklimatu un savstarpējās attiecības,
reputāciju, atalgojumu. Konkursa mērķis ir veidot darba devēju
lielāku izpratni par cienīgiem darba apstākļiem pedagogiem un
veicināt darba vides pilnveidi.
Trešdien Latvijas
Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības konferencē
„Sociālā dialoga loma nodarbināto sociāli ekonomisko apstākļu
uzlabošanā” svinīgi tika piešķirts statuss “Pedagogam
draudzīgākā izglītības iestāde 2014” un pasniegtas
apliecinājuma plāksnes izglītības iestādēm, kuru vadītāji
piedalījās arodbiedrības rīkotā konkursā, lai novērtētu
pedagogu darba apstākļus. Stāķu pamatskolas direktore Diāna
Šķēla atzīst, ka par šo novērtējumu ir pārsteigti un lepni.
“Konkurss ir par iekšējām sajūtām, kas nav izmērāmas, bet ko
citi, ienākot iestādē, var just,” saka D.Šķēla.
Liels gods ne tikai
Stāķu pamatskolas kolektīvam, bet arī visam Gulbenes novadam bija
tas, ka konference tika atklāta, uzstājoties mūsu ansamblim
“Pieskāriens”. “Satraukums neizpalika, jo tā bija
starptautiska līmeņa konference, kurā piedalījās augstas
amatpersonas no mūsu valsts un viesi no Norvēģijas, kas iesaistīti
šajā projektā,” stāsta D.Šķēla.
Konkursa uzvarētājus
noteica žūrija, ņemot vērā darba devēja pašvērtējumu un
ekspertu atzinumu pēc vizītēm un konkrētiem kritērijiem. Par
pedagogam draudzīgu var uzskatīt izglītības iestādi, kurā
izveidota sakārtota sociālā, fiziskā un informatīvā
vide.
“Lielākā dāvana ir pašapziņa darbiniekiem par to, ka
mēs esam novērtēti,” atzīst D.Šķēla. Viņa atceras, kā
žūrija tikai dienu pirms ierašanās skolā paziņoja par to, ka
ieradīsies.
“Tas tāpēc, lai žūrija reāli redzētu vidi, kādā
mēs dzīvojam. Man uzdeva jautājumu – ko jums dod šis konkurss vai
balva, ja gadījumā to saņemsiet? Atbildēju, ka tas ir skolas
pozitīvais tēls, mēs esam redzami un galvenais – darbiniekiem
pašapziņas paaugstinājums. Mēs arī rādījām video, kā
iesaistāmies dažādos skolā organizētos šovos. Video varēja
vērot pēdējo skolotāju dienu, kad bijām pārģērbušies par
pirmklasniekiem. Stāstījām un rādījām ne tikai to, ka Skolotājs
ir tikai klasē pie tāfeles, bet kā mēs vispār šeit dzīvojam,
kā iesaistāmies sabiedriskajā dzīvē. Mūsu nerutinētā
attieksme padara interesantāku dzīvi skolā arī bērniem,” saka
skolas direktore un piebilst, ka šajā konkursā liela nozīme ir
darba devējam, jo tas veido sociālo dialogu ar saviem darbiniekiem.
Tas ir viens no kritērijiem, lai būtu pozitīva vide skolā.