Ar
prieku un lepnumu Iespējamās
misijas
komanda paziņo par Iespējamās
misijas Līderības attīstības programmas
formalizēšanu. Turpmāk Iespējamās
misijas
dalībnieki, pabeidzot programmu, automātiski saņems tiesības
turpināt darbu skolā, iegūstot arī skolotāja kvalifikāciju.
Līdz
šim, lai turpinātu darbu skolā pēc diviem intensīviem mācību
gadiem, Iespējamās
misijas
absolventiem bija nepieciešams iegūt arī formālu skolotāja
kvalifikāciju, lai gan vismaz 650 akadēmiskās stundas veltītas,
lai apgūtu mācīšanas un vadības prasmes, un iegūta pedagoģiskā
prakse vismaz 1000 akadēmisko stundu apjomā. Līdz šim gandrīz
puse absolventu ir veltījuši laiku un resursus, lai šo formalitāti
nokārtotu un turpinātu darbu skolā.
Iespējamās
misijas direktors
Mārtiņš Kālis norāda: “Iespējamās
misijas Līderības
attīstības programmas
formalizēšana ir Iespējamās
misijas plašāka
novērtēšana. Programmas dalībniekiem un absolventiem tas rada
sajūtu, ka ieguldītais darbs tiek novērtēts arī valstiskā
līmenī. Ceru, ka tas motivēs vēl vairāk augstskolu
absolventus kļūt par programmas dalībniekiem, lai apgūtu
mācīšanās, mācīšanas un vadības prasmes, saņemtu
profesionālu atbalstu un iedvesmotu bērnus mācīties!”
“Ziņu
par Iespējamās
misijas Līderības
attīstības programmas
formalizēšanu uzņēmu ar neslēptu prieku,” atzīst Valdis
Zuters, Iespējamās
misijas skolotājs
Tukuma Raiņa ģimnāzijā. “Tuvākos gadus es noteikti plānoju
palikt skolā. Tā kā mērķi saistībā ar fizikas mācīšanu
skolā un vispār fizikas izglītību Latvijā man ir ļoti augsti,
tad mani iepriecina, ka laiks, ko citādi būtu jāvelta skolotāja
formālās izglītības iegūšanai, es varēšu uzreiz veltīt šo
mērķu aktīvai īstenošanai.”
Izglītības
un zinātnes ministrijas lēmums par Iespējamās
misijas Līderības attīstības programmas
saskaņošanu pieņemts š.g. 13. februārī, balstoties uz
grozījumiem Ministru kabineta 2014. gada 28. oktobra noteikumos Nr.
662. Noteikumu projekta anotācijā īpaši izcelta Iespējamās
misijas loma: “MK
noteikumos, pamatojoties uz nodibinājuma “Iespējamā misija”
līdzšinējo kvalitatīvo un produktīvo darbību, īstenojot
izglītības programmu pedagoģijā (t.sk. līderība, pārmaiņu un
izglītības vadība), piesaistot izglītības sistēmai konkursa
kārtībā izvēlētus motivētus, mācību priekšmetam atbilstošā
nozarē izglītotus speciālistus, kuri līdztekus šīs programmas
apguvei divu gadu laikā strādā izglītības iestādē, t.i. ir ar
pedagoģiskā darba praksi ne mazāk kā 18 mēneši un ne mazāk kā
16 mācību stundas nedēļā, ir iekļauts 6. punkts par iespēju
šīs izglītības programmas absolventiem, iegūt tiesības strādāt
par pedagogu.”
Atgādinām,
ka vēl līdz 3.
martam
turpinās pieteikšanās Iespējamai
misijai,
kur aicināti tiek dažādu
specialitāšu zinoši un mērķtiecīgi pēdējā kursa studenti,
augstskolu absolventi un jaunie profesionāļi, kuri vēlas kļūt
par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem, ietekmēt
sabiedrības nākotni un vienlaikus sekmēt personīgās karjeras
izaugsmi. Iespējamās
misijas Līderības attīstības programma attīsta
mācīšanas un vadības prasmes, kā arī piešķir mācību
stipendiju un individualizētu atbalstu.