Gulbenes rajona skolu direktori konferencē trešdien analizēja paveikto, kā arī sprieda, kā nākotnē uzlabot skolas darbu.
Gulbenes rajona skolu direktori konferencē trešdien analizēja paveikto, kā arī sprieda, kā nākotnē uzlabot skolas darbu.
“Nākamgad plānojam doties uz rajona skolām un iepazīt, kā tur organizēts mācību darbs un kā skolas direktors veicina skolas attīstību. Daudzi direktori atzinuši, ka viņus satrauc normatīvie dokumenti, pašvērtējuma veidošana, tādēļ tuvākajā laikā esam iecerējuši Gulbenē rīkot Skolu atbalsta centra semināru un kursus, kur izskaidrotu nesaprotamo,” informē Rēveļu pamatskolas direktore un Gulbenes rajona skolu direktoru padomes priekšsēdētāja Daiga Melberga.
Konferencē direktori uzsvēra, ka viņus satrauc skolēnu skaita samazināšanās un apvienotās klases. Ne visiem skolotājiem ir atbilstoša speciāliste un viņiem nepieciešams tālākizglītoties. Daudzviet nav nokomplektētas datorklases. Skolu prioritāte ir datu bāžu sakārtošana, skolas labiekārtošanas projektu izstrāde un realizācija, kā arī mācību procesa efektivitātes palielināšana.
Konferencē par skolas un vecāku sadarbību Rankas pamatskolā informēja direktore Laima Braše. Gulbenes rajona Izglītības pārvaldes galvenā speciāliste Aīda Balode norādīja, kā veidot skolu datu bāzes, Izglītības pārvaldes vadītājas vietniece Baiba Muceniece sprieda par skolu sadarbību valsts pārbaudes darbu organizēšanā, bet Gulbenes vidusskolas direktors Aivars Mednis – par dažādām iespējām, ko dod iesaistīšanās Latvijas Izglītības vadītāju asociācijā.
Psiholoģe Evita Petručeņa mēģināja “lauzt” izglītības iestāžu vadītāju mītus, kas radušies psiholoģisko problēmu risināšanā. Viņa apliecina, ka viens no direktoru mītiem, ir “ja manā skolā viss nav kārtībā, tad esmu slikts direktors”. Tomēr, ja skolā viss nav kārtībā, tas nozīmē, ka mācību iestāde joprojām eksistē un direktors nedzīvo nerealitātē. Daudzi direktori uzskata, ka runāt par skolas problēmām ir slikta gaume, ka atklāt narkomānijas, alkoholisma, zagšanas un līdzīgus gadījumus, grauj skolas prestižu. Tomēr psiholoģe atgādina, ka no slēptām problēmām “barojas” meli un noziedzība un diskusijas par to direktoru un viņa pārstāvēto mācību iestādi tikai stiprina.