Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens

Speciālists uzskata, ka ceļi ir izbraucami

Vidzemē, arī Gulbenes rajonā, gandrīz uz visiem autoceļiem nokrišņu dēļ ir apgrūtināti braukšanas apstākļi. Valsts nozīmes ceļu posmos, kas nokrišņu dēļ ir kļuvuši grūti izbraucami, notiek brauktuves tīrīšana un kaisīšana ar pretslīdes materiāliem.

Vidzemē, arī Gulbenes rajonā, gandrīz uz visiem autoceļiem nokrišņu dēļ ir apgrūtināti braukšanas apstākļi. Valsts nozīmes ceļu posmos, kas nokrišņu dēļ ir kļuvuši grūti izbraucami, notiek brauktuves tīrīšana un kaisīšana ar pretslīdes materiāliem.
Latvijas autoceļu direkcijas (LAD) ceļu uzturēšanas pārvaldes Gulbenes rajona nodaļas vadītājs Laimonis Aumeisters uzskata, ka ceļi uztur kārtībā.
“Sniega sega nav tik liela, lai braukšana būtu krietni apgrūtināta. Braukšanu varētu sarežģīt apledojums. Atkarībā no valsts autoceļu klasifikācijas un satiksmes intensitātes ceļi ir sadalīti piecās klasēs.
Valsts autoceļu uzturēšanu ziemā veic autoceļu prioritātes kārtībā, ņemot vērā ceļa tautsaimniecisko nozīmi. Gulbenes rajona galvenajiem ceļiem: Gulbene – Smiltene, Gulbene – Madona, Gulbene – Balvi ir B klase. Līdz ar to valsts piešķir arī citādāku – mazāku – finansējumu ceļu uzturēšanai nekā, piemēram, A vai A1 ceļiem. Savukārt ceļam Gulbene – Rēzekne finansējums ir vēl mazāks, jo tas ir C klases ceļš,” norāda L. Aumeisters.
Pastāvīgos laika apstākļos uz B klases ceļiem ir pieļaujams, ja sasalis vai piebraukta sniega vidējais biezums sasniedz četrus centimetrus, bet mainīgos laika apstākļos – svaiga sniega biezums drīkst būt līdz astoņiem centimetriem, slapjš sniegs vai sajaukts ar sāli vai smiltīm – līdz četriem centimetriem.
Šajā ziemas sezonā no
1. oktobra līdz 31. martam Gulbenes rajona ceļu uzturēšanai atvēlēti 196 689 lati. Decembrī plānots iztērēt 34 944 latus.
“Ja ir neparedzēti laika apstākļi, mēnesī var iztērēt par 30 procentiem vairāk nekā plānots. Ja ziemas sezonā pārsniedz atvēlētos līdzekļus, tad jāņem no līdzekļiem, kas paredzēti ceļu uzturēšanai vasaras sezonā,” skaidro L. Aumeisters.
LAD noslēgusi līgumu ar Valsts akciju sabiedrību “Vidzemes ceļi” par ceļu uzturēšanu ziemas sezonā. L. Aumeisters atzīst, ka mainīgo laika apstākļu – nokrišņu, temperatūras svārstību dēļ – ceļi ir biežāk jākaisa un jātīra. Līdz ar to atvēlētos līdzekļus ātrāk izlietos.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.