Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+3° C, vējš 0.45 m/s, Z-ZR vēja virziens

Stacijas izmantošanā redz ieguvumu sabiedrībai

Ne tikai Gulbenē, bet arī Siguldā, Cēsīs, Jelgavā un Jūrmalā vietējās pašvaldības sadarbojas ar akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” staciju ēku izmantošanā sociālo funkciju veikšanai.

Citur pašvaldībām stacijās – informatīvie punkti
“Sadarbībai ir jābūt abpusējai, pašvaldībām tas ir jāsaprot, lai iesāktie projekti nākotnē varētu turpināt dzīvot un iet uz priekšu. Runa ir par tā saucamajiem loģistikas krustpunktiem ne tikai tūrisma mērķiem, bet arī pašvaldības funkciju nodrošināšanai. Cēsīs, piemēram, dzelzceļa stacijas ēkā ir arī autoosta un informatīvie punkti. Siguldā – tas pats. Tur veco autoostu likvidēja un izbūvēja dzelzceļa stacijas priekšā telpas. Jelgavā gatavojas to pašu darīt. Tie, kuri izmanto šīs ēkas, ir mūsu pašu valsts iedzīvotāji. Ja mēs saimnieciski pareizi sakārtosim loģistikas krustpunktus vēsturiskajās staciju ēkās, tas būs apsveicami,” “Dzirkstelei” skaidro “Latvijas dzelzceļa” nekustamā īpašuma direkcijas direktors Vitolds Suksis.
Viņš saka, ka “Latvijas dzelzceļam” pašvaldību iniciatīvas ir pieņemamas un atbalstāmas. Akciju sabiedrība vēlas ne tikai uzturēt kārtībā savus ēku īpašumus, bet vēlas, lai stacijas spētu arī atpelnīt sevi. Tāpēc te ir vieta dažādiem sadarbības variantiem ar vietējām pašvaldībām.
Gulbenes novada dome pilsētas dzelzceļa stacijas ēkā Dzelzceļa ielā 8 izmantos telpas 523,1 kvadrātmetra platībā, lai tur izveidotu interaktīvu un izglītojošu centru “Dzelzceļš un tvaiks”. Nomas līgumu ar akciju sabiedrību “Latvijas dzelzceļš” ir paredzēts parakstīt uz laika posmu līdz 2028.gada 30.septembrim.

Ne visi pārliecināti par jaunā centra rentabilitāti
Veidojums dzelzceļa stacijā būs pašvaldības aģentūras “Gulbenes novada tūrisma un kultūrvēsturiskā mantojuma centrs” struktūrvienība. Gulbenes novada deputāti par to nobalsoja 22.februāra domes sēdē (jautājumā par šāda centra veidošanu balsojumā atturējās deputāti Andis Caunītis un Valtis Krauklis, pārējie, kuri piedalījās sēdē, bija par; jautājumā par telpu nomu dzelzceļa stacijā, lai veidotu centru, balsojumā atturējās deputāti V.Krauklis un Guntis Princovs). Sākotnēji akciju sabiedrība “Latvijas dzelzceļš” par telpu nomu mēnesī prasīs no pašvaldības 0,75 eiro par kvadrātmetru kopā ar PVN. V.Krauklis “Dzirkstelei” saka, ka viņš jau sākotnēji nav balsojis arī par pašvaldības finansējuma piešķiršanu centra “Dzelzceļš un tvaiks” izveidei Gulbenes dzelzceļa stacijā. Iemesls? “Man īsti šis projekts nav skaidrs. Ir bažas, ka mēs ieguldām lielu naudu. Vai projekts būs rentabls, rādīs laiks,” savu viedokli pamato deputāts.
Gulbenes dzelzceļa stacijas ēka ir viena no lielākajām un greznākajām staciju ēkām Latvijā. Ēka celta klasicisma stilā pēc pazīstamā arhitekta profesora Pētera Federa (1868-1936) projekta. Tās celtniecība pabeigta 1926.gadā. Ēka sagrauta 1944.gadā uzlidojumu laikā. Gandrīz pilnībā nopostīto stacijas ēku faktiski uzbūvēja no jauna vācu karagūstekņi. Atjaunošanas darbs tika paveikts labā kvalitātē, un ēka arhitektoniski un plānojuma ziņā būtiski neatšķiras no oriģināla. Agrāk Gulbene bija nozīmīga dzelzceļa mezgla stacija, bet tagad ir saglabāti regulārie pasažieru pārvadājumi vienīgi Gulbenes-Alūksnes bānīša kursēšanas 33 kilometrus garajā posmā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.