Rankas pamatskolā, kas divus gadus ir iesaistījusies Eiropas Savienības finansētajā projektā “Veidosim labāku skolu!”, divas dienas uzturējās pedagogi no Beļģijas, Anglijas un Lietuvas, lai vērotu, kādas ir bērnu sociālās prasmes.
Rankas pamatskolā, kas divus gadus ir iesaistījusies Eiropas Savienības finansētajā projektā “Veidosim labāku skolu!”, divas dienas uzturējās pedagogi no Beļģijas, Anglijas un Lietuvas, lai vērotu, kādas ir bērnu sociālās prasmes. Sākotnēji projektā darbojās trīs valstu skolas, bet šogad tām pievienojusies arī Kulautuvas vidusskola no Lietuvas.
“Priecājos, ka tagad kopā darbosies pārstāvji no četrām dažādu valstu skolām, kas apmeklēs projektā iesaistītās izglītības iestādes un vēros, cik prasmīgi bērni prot strādāt ar materiāliem, uzklausīt viens otru, prezentēt veikumu un tamlīdzīgi. Oktobrī vērojām kā tas notiek Beļģijas skolā, bet tagad pienākusi mūsu skolas kārta,” stāsta Rankas pamatskolas direktore Laima Braše.
Pirmajā dienā sākumskolas skolēni un pedagogi darbojās četrās darbnīcās. Katrā no tām bija integrēti vairāki mācību priekšmeti – latviešu valoda, rokdarbi, zīmēšana, sports, apkārtnes mācība. Saistībā ar Sveču dienu bērni darināja sveces un svečturus, gatavoja sviestmaizes, sacentās veiklībā un atjautībā. Viena darbnīca ilga 50 minūtes, bet pēc tam divās daļās notika veikuma prezentācija. Uz skolas skatuves bija skatāmas sveces un svečturi, kā arī varēja nogaršot sviestmaizes. Viesi vēroja arī nelielu iestudējumu un kopā ar bērniem apguva latviešu tautas dejas.
“Pamatideja bija attīstīt bērnu radošo izdomu. Viesi ar interesi sekoja darbībai, atzīstot, ka ir vairākas idejas, kuras, atgriežoties mājās, ieviesīs savās skolās. Viņi bija pārsteigti par bērnu priekšzīmīgo uzvedību,” saka direktore. Viņa pauž prieku, ka projekta darbā aktīvi iesaistās arī skolēnu vecāki.
Pedagogi uzklausīja Emmas Džonsas no Anglijas stāstījumu par to, kā mācību iestāde pati var iesaistīties savas darbības analīzē un novērtēt sevi, lai vērtējumu salīdzinātu ar Eiropas Savienības izglītības iestāžu veikumu.
“Skolas darba vērtējumu salīdzinām ar Eiropas Savienības izglītības iestāžu veikumu. Sava darba izvērtējumu no katras skolas veiks trīs pedagogi, viena programma saistīsies ar direktora darba izvērtējumu. Tas nozīmē, ka saistībā ar iepriekšminēto projektu, izvērtējuma programma ir licencēta, bet licence skolai jāiegādājas par naudu, stāsta direktore. L.Braše pauž gandarījumu, ka, izvērtējot otrajā projekta gadā paveikto, skolu darbā nav vērojamas krasas atšķirības.
Otrajā dienā kopīgi izstrādāja projekta pieteikumu trešajam gadam un veidoja darba plānu. Aprīlī skolu pārstāvji līdzīgā pasākumā tiksies Lietuvā.