“Dzirksteles” redakcijā pēc palīdzības vērsās divi seniori, kuri septembra sākumā aptiekā nopirka asinsspiediena mērītāju, jo abiem katru dienu ir jākontrolē asinsspiediens.
Aizejot mājās, abi secinājuši, ka tas, viņuprāt, rāda nepareizi. Viņi devās atpakaļ uz aptieku ar lūgumu, lai to samaina pret citu. Aptiekā asinsspiediena mērītāju esot pārbaudījuši un teikuši, ka ar to viss ir kārtībā. Seniori tam kategoriski nepiekrīt. Tad viņi sazinājušies ar šī aparāta izplatītājiem, kuru kontaktus atraduši uz aparāta iepakojuma, bet arī tur neizdevās gūt atbalstu. Viņi lūdz atgriezt naudu par aparātu. “Čeks mums ir saglabāts,” norāda seniori.
Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 27.pantu – patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Patērētājs iesniedz prasījuma pieteikumu pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam divu mēnešu laikā no dienas, kad atklājis preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem. Par preces iegādes dienu uzskatāma diena, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci.
Atbilstoši Patērētāju tiesību aizsardzības likumam sākotnēji patērētājs ir tiesīgs prasīt remontu vai preces maiņu. Un tikai tad, ja pārdevējam nav iespējas salabot vai samainīt preci, vai tas ir nesamērīgi, var prasīt arī cenas samazinājumu vai naudas atmaksu. Sīkāk skaidro centra Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante Dace Dreijere: “Ja neizdodas vienoties mutiski par risinājumu, iesakām patērētājiem iesniegt pārdevējam iesniegumu rakstveidā. Iesniegumu var nosūtīt arī elektroniski vai pastu uz SIA juridisko adresi. Pārdevēja pienākums ir pēc patērētāja prasības saņemšanas pieņemt lēmumu saskaņā ar iekšējo kārtību un vienoties ar patērētāju par risinājumu vai 15 darbdienu laikā sniegt pamatotu atteikumu uz iesniegumu. Ja patērētājs ir vērsies pie komersanta un mēģinājis strīdu atrisināt izlīguma veidā, bet komersants nav atbildējis vai izpildījis solīto, lai saņemtu palīdzību strīda risināšanā, patērētājam ir tiesības iesniegt oficiālu iesniegumu par strīdu ar uzņēmumu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Iesniegumam jāpievieno visu dokumentu kopijas, kas pamato radušos strīdu.
Tomēr, tā kā šajā gadījumā ir strīds par asinsspiediena mērītāju (digitālais asinsspiediena mērīšanas monitors), būtu svarīgi zināt, ka tā ir medicīniska ierīce. Zāļu valsts aģentūra uztur medicīnisko ierīču reģistra elektronisko datubāzi, savukārt medicīnisko ierīču ražošanas, izplatīšanas, ekspluatācijas un tehniskās uzraudzības kontroli veic Veselības inspekcija. Ņemot vērā iepriekš minēto, par iespējām, kā izvērtēt šī asinsspiediena mērītāja mērījumu precizitāti, iesakām interesēties Veselības inspekcijā.”
Strīds par asinsspiediena mērītāju
00:00
05.12.2017
37