Šajās brīvdienās Gulbenes rajonā tradicionāli pulcēsies rallija zieds, lai pēc divu nedēļu pārtraukuma turpinātu cīņu “LMT” un “Siemens” 2006.gada Latvijas rallija čempionāta otrajā posmā – rallijā “Sarma 2006”, kas šogad notiks jau 31.reizi.
Šajās brīvdienās Gulbenes rajonā tradicionāli pulcēsies rallija zieds, lai pēc divu nedēļu pārtraukuma turpinātu cīņu “LMT” un “Siemens” 2006.gada Latvijas rallija čempionāta otrajā posmā – rallijā “Sarma 2006”, kas šogad notiks jau 31.reizi.
Šogad “Sarmā” dalību pieteikušas 68 ekipāžas. Sacensībās piedalīsies čempionāta pirmā posma līderis Jānis Vorobjovs, Aivis Egle, Aldis Pīlēns, Egils Īle, Ivars Caune, Kaspars Šimkus, Ivars Vasaraudzis, kā arī sportisti no Ukrainas, Krievijas, Igaunijas un Lietuvas. Tāpat cīņā iesaistīsies arī rallijreida sportisti – Jānis Naglis, Jānis Motte un citi. Arī pašmāju sportisti centīsies nepadoties sīvajā cīņā par labākajām vietām. Zintis Mezītis ar līdzbraucēju Agri Kārkliņu šoreiz sacensībās startēs ar Viestura Tilgasa “Opel Ascona”. Arī bijušais gulbenietis Ainārs Igaveņš sacensībās startēs ar tādas pašas markas automašīnu, jo ar “žiguli” viņš jau esot izbraucies, tagad jāizmēģina “Opel Ascona”. Ainārs ir gatavs cīnīties par labākajām vietām. Viņš priecājas, ka šogad rallijā ir iekļauti jauni ātrumposmi. “Tie ir visinteresantākie ātrumposmi, ko braucām deviņdesmitajos gados, kad tikko sākām braukt rallijā. Vilhelmam Sniedzānam ir milzīga pieredze rallija organizēšanā. Tāda rallija, kāds ir “Sarma”, nav nekur citur. Viņš māk izvēlēties vislabākos ceļus un ātrumposmus veidot tā, lai var gan pabraukt lēnāk un piesardzīgāk, gan arī vietām paskriet,” vērtē A.Igaveņš. “Sarmā” startēs arī Aināra brālis Jānis Igaveņš ar gulbenieti Gati Cimdiņu. “Mēģināsim braukt līdz galam! Savās mājās noteikti ir jāstartē!” saka G.Cimdiņš. Vēlēsim veiksmi un cīņas sparu mūsu sportistiem!
Rallija organizators V.Sniedzāns pateicas visiem, kas ir palīdzējuši, lai “Sarma” varētu notikt jau 31.reizi. Viņš aicina ikvienu doties uz ralliju. V.Sniedzāns sola, ka tur būs ko redzēt, jo spraiga cīņa būs vērojama ikvienā klasē – kāpt uz goda pjedestāla taču ir katra sportista sapnis, tomēr rallija organizators arī piekodina visus būt uzmanīgiem un netraucēt sacensību norisi. Lieka piesardzība var pasargāt no nepatīkamiem gadījumiem. V.Sniedzāns skatītājiem un līdzjutējiem iesaka izvēlēties drošas skatīšanās vietas un nešķērsot trasi sacensību laikā, lai pasargātu gan sevi, gan arī sportistus no nevajadzīgiem pārdzīvojumiem.
Tāpat kā pagājušajā gadā arī šogad katra posma beigās autosportistiem par labāko sniegumu būs iespēja saņemt balvu “Siemens” un LMT rallija zvaigzne”. Balvas ieguvēju nosaka īpaša žūrija, ko vada Ivars Caune. Šīs sezonas pirmo balvu saņēma Dans Leščs. Šo sportistu žūrija izvēlējās, jo viņš uzrādīja lieliskus rezultātus un cīņas sparu, sacenšoties par pirmo vietu “N3” klasē. Kas būs otrā “Siemens” un LMT rallija zvaigzne, kā arī kurš ir visātrākais un prasmīgākais sportists sniegotajos Gulbenes rajona ceļos, uzzināsim jau šīs nedēļas nogalē.
Starta saraksta publicēšana
1.aplim – 4.februārī pulksten 12.00.
2.aplim – 4.februārī pulksten 20.00.
Apvidus automašīnām – 3.februārī pulksten 21.00.
Oficiālais informācijas stends -rallija centrā, CSDD Gulbenes nodaļā Gulbenē, Parka ielā 2.
Rallija starts
4.februārī pulksten 13.00 pie Gulbenes kultūras centra Gulbenē, Oskara Kalpaka
ielā 60.
Rallija starts apvidus automašīnām – 4.februārī pulksten 07.30 pie CSDD Gulbenes nodaļas Gulbenē, Parka ielā 2.
Rallija grafiks
Pirmajā dienā, 4.februārī, sportisti divreiz veiks ātrumposmus “LMT (Melnupe)”, “Siemens (Litene)”, un “Ludza”. Apvidus automašīnām šīs dienas rītā papildus būs jāveic arī PS “Prologs”.
Otrajā dienā, 5.februārī, sportisti divreiz izbrauks ātrumposmus “Zaķakājas”, “Ķiploks” un “Kalves”. Pēdējā – noslēdzošajā – ātrumposmā viņiem vēlreiz būs jāizbrauc “Zaķakājas”.
1.aplis kopā ir 131,27 kilometri, PS kopējais garums ir 53,74 kilometri. 1.apļa finišs – pulksten 16.45. Rallija 1.apļa pagaidu (iepriekšējo) rezultātu publicēšana – 4.februārī pulksten 19.30 oficiālajā informācijas stendā.
Apvidus automašīnām 1.aplis kopā būs 207,46 kilometri, PS kopējais garums – 89,07 kilometri.
2.aplis – kopā 225,1 kilometri, PS kopējais garums – 71,22 kilometri.
Rallija finišs
5.februārī pulksten 14.40 CSDD Gulbenes nodaļas teritorijā.
Rallija pagaidu (iepriekšējo) rezultātu publicēšana
5.februārī pulksten 16.00 oficiālajā informācijas stendā un informatīvajā stendā.
Rallija oficiālo rezultātu publicēšana
5.februārī pulksten 16.30 oficiālajā informācijas stendā un informatīvajā stendā.
Apbalvošana
5.februārī pulksten 17.30 Gulbenes kultūras centrā Gulbenē, O.Kalpaka ielā 60.
Dalībnieku starta saraksts
1. Jānis Vorobjovs (LAT)/ Guntis Ervalds (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 8”, N4.
2. Prīts Saluri (EST)/ Indreks Leps (EST), “Mitsubishi Lancer EVO 5”,
A plus.
3. Ivars Vasaraudzis (LAT)/ Valdis Spredzis (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 8”, N4.
4. Aldis Pīlēns (LAT), “Subaru Impreza”, N4.
5. Aivis Egle (LAT)/ Normunds Aizkalns (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 7”, N4.
6. Sauļus Girdausks (LIT)/ Pauļus Urbons (LIT), “Mitsubishi Lancer EVO 7”, N4.
7. Slava Popovs (EST), Talis Perosti (EST), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, A plus.
8. Raimonds Kisiels (LAT), Gatis Panavs (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 4”, A plus.
9. Audrjus Gimžausks (LIT)/ Keštutis Girštauts (LIT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, A plus.
10. Ago Ahu (EST)/ Kalle Ahu (EST), “Mitsubishi Lancer EVO 3”, A plus.
11. Staņislavs Travņikovs (LAT)/ Vjačeslavs Evstafjevs (RUS), “Mitsubishi Lancer Evo 8”, A plus.
12. Māris Neikšāns (LAT)/ Māris Jēkabsons (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, N4.
14. Andis Grīnbergs (LAT)/ Ralfs Salmiņš (LAT), “Subaru Impreza”, N4.
15. Vladimirs Petrenko (UKR)/ Gļebs Zagorijs (UKR), “Mitsubishi Lancer EVO 8”, N4.
16. Agris Upītis (LAT)/ Viesturs Zīle (LAT), “Subaru Impreza”, N4.
17. Andris Lontons (LAT)/ Mareks Stirna (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 7”, N4.
18. Jurijs Sidorenko (RUS)/ Vladimirs Mikējevs (RUS), “Mitsubishi Lancer EVO 7”, N4.
19. Guntars Krieviņš (LAT)/ Ainārs Šteinbergs (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 5”, A plus.
20. Mārtiņš Svilis (LAT)/ Juris Vilmanis (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 8”, N4.
21. Roberts Kondrats (LAT)/ Vladimirs Barinovs (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, A plus.
22. Edmons Džigurs (LAT)/ Miķelis Mežaks (LAT), “Ford Sierra”, A plus.
23. Aivars Rudzītis (LAT)/ Gatis Vilciņš (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, N4.
24. Dans Leščs (LAT)/ Jānis Vīksna (LAT), “Honda Civic Type-R”, N3.
25. Egons Kaurs (EST)/ Avo Kristovs (EST), “Renault Clio”, N3.
26. Andis Neikšāns (LAT)/ Edgars Utāns (LAT), “Renault Clio”, N3.
27. Evalds Čirba (LIT)/ Audrjus Pivors (LIT), “Renault Clio Sport”, N3.
28. Kaspars Šimkus (LAT)/ Armands Šimkus (LAT), “Honda Civic Type-R”, N3.
29. Ivars Caune (LAT)/ Krišjānis Caune (LAT), “Honda Civic Type-R”, N3.
30. Arvis Vecvagars (LAT)/ Ainārs Kalniņš (LAT), “Opel Astra”, AR2000.
31. Lembits Soe (EST)/ Ahto Pihls (EST), “Toyota Starlet”, AR2000.
32. Egils Īle (LAT)/ Māris Īle (LAT), “VW Golf III”, AR2000.
33. Elviss Hermanis (LAT)/ Intars Šulcs (LAT), “Audi 80 Quattro”, A plus.
34. Aldis Vilcāns (LAT)/ Ritvars Vēveris (LAT), “Toyota Celica”, A plus.
35. Artis Štrauss (LAT)/ Raimonds Tihonovs (LAT), “Renault Clio”, N3.
36. Artūrs Priednieks (LAT)/ Jānis Kirkovalds (LAT), “Citroen Xsara Kit Car”, AR2000.
37. Klāvs Grimze (LAT)/ Arnis Mellups (LAT), “Audi Coupe” A plus.
38. Ivars Pucens (LAT)/ Guntars Laugalis (LAT), “Ford Escort RS Cosworth”, A plus.
39. Zintis Mezītis (LAT)/ Agris Kārkliņš (LAT), “Opel Ascona”, AR2000.
40. Mārtiņš Meldrājs (LAT)/ Gundars Vītols (LAT), “Renault Clio Sport”, N3.
41. Janeks Minkovskis (EST)/ Martins Ansi (EST), “Ford Focus Zetec”, AR2000.
42. Ziedonis Bečs (LAT)/ Gatis Ulmanis (LAT), “Toyota Corolla”, AR2000.
43. Gintars Ozoliņš (LAT)/ Māris Spēlmanis (LAT), “Toyota Corolla”, AR2000.
44. Normunds Verbelis (LAT)/ Igors Bartaščenoks (LAT), “Honda Civic”, AR2000.
45. Raimonds Kronbergs (LAT)/ Guntis Citlavs (LAT), “Toyota Corolla”, AR2000.
46. Uldis Apsītis (LAT)/ Māris Liepiņš (LAT), “Renault Clio RS”, N3.
47. Ainārs Igaveņš (LAT)/ Uldis Znotiņš (LAT), “Opel Ascona”, AR2000.
48. Normunds Dobums (LAT)/ Guntis Dobums (LAT), “Ford Escort RS Cosworth”, A plus.
49. Kaspars Kļaviņš (LAT)/ Juris Jankunas (LAT), “Opel Astra”, AR2000.
50. Guntars Miķelsons (LAT)/ Aivars Maļavkins (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, A plus.
51. Gita Laugale (LAT)/ Gunārs Francis (LAT), “Mitsubishi Lancer EVO 6”, N4.
52. Armands Romka (LAT)/ Modris Žeimuts (LAT), “VAZ 2105”, AR2000.
53. Arjans Gūtmanis (LAT)/ Edgars Avotiņš (LAT), “VW Golf”, AR2000.
54. Ivo Ķilpis (LAT)/Artis Ceriņš (LAT), “VAZ 2105”, AR2000.
55. Atis Veismanis (LAT)/ Ingus Buliņš (LAT), “VW Golf III”, AR2000.
56. Jānis Igaveņš (LAT)/ Gatis Cimdiņš (LAT), “VAZ 2105”, AR2000.
57. Aivo Tamms (LAT)/ Monvids Austrums (LAT), “VAZ 2105”, AR2000.
58. Edgars Rubulis (LAT)/ Viktors Žavrids (LAT), “Nissan Sunny” , AR2000.
59. Gints Blaus (LAT)/ Kārlis Igals (LAT), “Subaru Impreza”, A plus.
200. Jānis Naglis (LAT)/ Aleksandrs Innus (LAT), “Mitsubishi Pajero”, T1 4×4.
201. Jānis Auziņš (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
202. Raivis Zeltiņš (LAT)/ Dainis Zeltiņš (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
203. Andris Feldmanis (LAT)/ Rolands Slavinskis (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
204. Ivans Bergmanis (LAT)/ Vladislavs Bergmanis (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
205. Guntars Laugalis (LAT)/ Māris Deklaus (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
206. Andris Ozols (LAT)/ Modris Volksons (LAT), “Toyota RAV 4”, T1 4×4.
207. Jānis Motte (LAT)/ Andris Erts (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
208. Kristaps Ķirsons (LAT)/ Oskars Kļava (LAT), “Mitsubishi Pajero”, N1 4×4.
PS 1; 4 “LMT” (“Melnupe”)
Trases garums – 10,14 km. Trase slēgta no pulksten 11.50. Pirmās automašīnas starts – pulksten 13.20 un 15.35.
Ātrumposms ir ļoti tehnisks. Piebraukšana, braucot pa šoseju Gulbene – Balvi un nogriežoties pa labi Zeltalejas krustojumā. Pēc 1,4 km no krustojuma pa labi būs ceļš, kas ved uz startu. Attālums mērīts no šī nelielā krustojuma.
1. Starts – 0,22 km no pagrieziena.
2. 0,6.km – S-veida līkums.
3. 1,25.km – straujš kreisais pagrieziens, pienāk ceļš no Stradu skolas (no ceļa Gulbene – Rēzekne).
4. 1,45.km – straujš labais līkums.
5. 2,95.km – skatītāju iecienīta, labi pārskatāma vieta. Krustojumā ir liels akmens, no kura jāuzmanās braucējiem. Piebraukšanas iespēja no Lejasstradu puses.
6. 3,9.km – S-veida līkums.
7. 4,84.km – ass taisnleņķa pagrieziens pa labi.
8. 5,15.km – interesanta, skatāma vieta pie caurtekas, kam seko kreisais līkums.
9. 5,30.km – taisnleņķa pagrieziens pa labi. Piebraukšanas iespēja no šosejas Gulbene – Balvi puses pirms trases slēgšanas.
10. 7,30.km – interesanta, skatāma vieta.
11. 8,30.km – bīstama caurteka ar tai sekojošu S-veida līkumu.
12. 10,40.km – finišs.
PS 2; 5 “Siemens” (“Litene”)
Trases garums – 11,54 km. Trase slēgta no pulksten 12.15. Pirmās automašīnas starts – pulksten 13.45 un 16.00.
Piebraukšana, braucot pa šoseju Gulbene – Balvi un nogriežoties pa kreisi uz Kalnienu. Attālums mērīts no šosejas Gulbene – Balvi.
1. Starts – 0,38 km no pagrieziena. Aiz starta seko vairāki interesanti līkumi.
2. 2,38.km – piebraukšanas iespēja no ceļa Gulbene – Balvi.
3. 3,4.km – skatītāju iemīļota vieta, piebraukšanas iespēja no šosejas Alūksne – Litene.
4. 5,85.km – bīstams taisnleņķa labais pagrieziens.
5. 6,57.km – ass taisnleņķa pagrieziens pa kreisi. Piebraukšanas iespēja no Kalnienas puses, interesanta, skatītāju iecienīta vieta pie dīķa, kam seko interesantu un tehnisku līkumu kaskāde caur aleju.
6. 8,08.km – bīstams taisnleņķa pagrieziens pa kreisi. Piebraukšanas iespēja no Kalnienas puses.
7. 9,26.km – ass atpakaļejošs pagrieziens.
8. 10,12.km – skatāma vieta, piebraukšana no kādreizējā Stāmerienas tehnikuma puses.
9. 10,20.km – vairāku tramplīnu sērija.
10. 11,94.km – finišs.
PS 3; 6 “Ludza”
Trases garums – 5,19 km. Trase slēgta no pulksten 12.35. Pirmās automašīnas starts – pulksten 14.05 un 16.20.
Īss, straujš un ļoti tehnisks ātrumposms, taču piebraukšanas iespēju gandrīz kā nav.
Piebraukšana uz trases sākumu, braucot no Stāmerienas uz Pilskalnu. Attālums mērīts no šā ceļa krustojuma ar ceļu Gulbene – Alūksne.
1. Starts – 0,30.km.
2. 3,65.km – skatītāju iecienīta vieta – ābeļdārzs, kur no kalna gala iespējams redzēt vairāku līkumu sēriju. Piebraukšanas iespēja no ceļa Gulbene – Alūksne (caur Nagleni).
3. 5,50.km – finišs.
PS 7; 10; 13 “Zaķakājas”
Trases garums – 9,84 km. Trase slēgta no pulksten 7.50. Pirmās automašīnas starts – pulksten 9.20, 11.55 un 14.15.
n Piebraukšana, braucot pa šoseju Gulbene – Madona un nogriežoties pa labi krustojumā uz Zaķakājām. Attālums mērīts no šosejas Gulbene – Madona.
1. Starts – 0,64 km no pagrieziena.
2. 1,44 kilometri – straujš kreisais pagrieziens.
3. 2,08 km no krustojuma kreisais pagrieziens. Piebraukšanas iespēja no Krapas puses.
4. 2,6.km – interesanta vieta skatītājiem – S-veida līkums.
5. 4,16.km – straujš labais pagrieziens. Piebraukšana no Gulbīša puses.
6. 4,55.km – straujš S-veida līkums, caurteka, kurā ne reizi vien ir pabijuši vairāki sportisti.
7. 5,72.km – bīstams pagrieziens pa labi. Piebraukšana no Gulbīša puses.
8. 6.km – kalnā straujš kreisais līkums.
9. 8,3.km – Kalna skola – skatītāju iemīļota vieta, bet bez piebraukšanas iespējām. Vairāki līkumi ar uzkalniem.
10. 10,25.km – no kalna pārredzams garš ceļa posms.
11. 10,48.km – finišs.
PS 8; 11 “Ķiploks”
Trases garums – 11,66 km. Trase slēgta no pulksten 8.35. Pirmās automašīnas starts – pulksten 10.05 un 12.40.
Piebraukšana, braucot pa šoseju Lejasciems – Alūksne un griežoties pa labi nākamajā ceļā aiz Sudalu pirts. Attālums mērīts no pagrieziena.
Interesants ātrumposms. Sākumā trase iet pa šauru meža ceļu ar viltīgiem līkumiem, bet pēc tam ar atpakaļejošu pagriezienu uziet uz plata ceļa, uz kura rallija automašīnas vietām varēs sasniegt lielus ātrumus. Šis ceļš ir pietiekami līkumains, vietām automašīnām būs iespēja uzlēkt arī tramplīnos.
1. Starts – 0,14 km no pagrieziena.
2. 2,74.km – atpūtas komplekss pie Ķiploka ezera.
3. 6,02.km – tramplīns.
4. 6,50.km – skatītājiem interesanta vieta.
5. 7,32.km – S-veida līkumi.
6. 8,03.km – ass, nepārskatāms atpakaļejošs pagrieziens – reljefā sarežģīta pāreja uz ceļu Zeltiņi – Beļava. Skatītājiem ļoti interesanta vieta.
7. 9,56.km – vairāku interesantu tramplīnu sērija.
8. 10,46.km – vairāku interesantu tramplīnu sērija.
9. 11,46.km – finišs.
PS 9; 12 “Kalves”
Trases garums – 8,99 km. Trase slēgta no pulksten 8.55. Pirmās automašīnas starts – pulksten 10.25 un 13.00.
Piebraukšana, Pilskalnā nogriežoties uz Augulienu. Attālums mērīts no pagrieziena.
1. Starts – 0,34 km no pagrieziena.
2. 3,94.km – piebraukšanas iespēja no Beļavas puses.
3. 4,32.km – piebraukšanas iespēja no “Krimu” veikala puses.
4. 4,70.km – bīstama caurteka.
5. 4,76.km – ass taisnleņķa pagrieziens pa labi, piebraukšanas iespēja no Augulienas puses.
6. 6,42.km – bīstams taisnleņķa pagrieziens pa kreisi uz Ziedoņa Jansona mājām, tālāk ceļš iet gar pašām mājām un saimniecības ēkām. Piekļūšana pirms trases slēgšanas.
7. 6,91.km – interesanta, skatāma vieta. Ass taisnleņķa pagrieziens pa kreisi.
8. 7,90.km – caurteka.
9. 9,24.km – finišs, uzbraucot uz vecā Lejasciema ceļa.
PS “Prologs”
Trases garums – 35,33 km. Trase slēgta no pulksten 6.30. Pirmās automašīnas starts – pulksten 8.00.
Šis ātrumposms paredzēts tikai apvidus “4 x 4” automašīnām.
Piebraukšana, braucot pa veco Rēzeknes ceļu un griežoties pa kreisi uz Lazdaga ezeru. Šis ātrumposms iet pa sarežģītu kalnainu meža apvidu gar Lazdaga un Kaļņa ezeru. Ekipāžām būs jācīnās, braucot gan pa šauriem, krūmainiem celiņiem, gan pa grambām, gan jāuzbrauc augšā kalnā, gan jālaižas atkal lejā, jāšķērso bīstamas caurtekas.