Izšķīdis ceļš trīs dienas Tirzas pagasta iedzīvotājiem bija problēma numur viens.
Sestdien vietnē “Facebook.com” gulbeniete Sabīne Anna Zirne darīja zināmu arī “Dzirkstelei”: “Bezceļš Gulbene-Tirza. Tā vietā, lai tiktu izrakti grāvji, kur palikt liekajam ūdenim, kā arī tiktu uzbērtas šķembas, tiek atvestas zīmes, lieta nokārtota!” Viņa publicējusi divus fotoattēlus, kuros redzams izšķīdušais ceļš, kā arī aizlieguma zīmes braukt pa šo ceļu. Fotoattēli saņēmuši daudzus komentārus.
Kāda Smiltenes iedzīvotāja ironizē, ka tirzmaliešiem automašīnu vietā ir jālieto lidaparāti. Jau kopš 5.janvāra valsts nozīmes ceļa Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi posms no 36,8.kilometra līdz 41,78.kilometram oficiāli ir slēgts. “Dzirkstelei” to apstiprina akciju sabiedrība „Latvijas autoceļu uzturētājs”, sazvanot tās ziemas dienesta informatīvo dežurantu (tālruni 64220673) Vidzemes reģionā. Ceļa posms slēgts slapjo laikapstākļu dēļ, kas dominēja visu pagājušo nedēļu. Oficiālajā informācijā ir norādīts, ka slēgto ceļa posmu var apbraukt pa autoceļiem Sinole-Tirzas stacija, Smiltene-Gulbene, kā arī Cesvaine-Velēna.
Iesaka tirzmaliešiem lidot
Ko īsti tirzmaliešiem nozīmē minētā ceļa posma slēgšana? To “Dzirkstelei” raksturo Tirzas pagasta kultūras nama vadītāja Alda Alberte: “Piektdien man pat netika cilvēki uz mēģinājumu!” Ne tikai uz mēģinājumu, arī uz darbu nokļūt daudziem piektdien bija problēmas. Tirzas pagasta pārvaldes vadītājs Česlovs Barkovskis “Dzirkstelei” stāsta: “Piektdien sākās nedienas. Ceļš nebija vairs izbraucams. Valsts akciju sabiedrība “Latvijas autoceļu uzturētājs” atveda un uzbēra šķembas, iebēra tajā bedrē. Bet ar to nebija līdzēts. Tāpēc ceļu vienkārši aizvēra ciet, lai nebūtu gadījumu, kad tur kāds iestrēgst un viņu nevar dabūt ārā. Svētdien šķembas vēl tika pievestas un piebērtas klāt. Nolīdzināja. Pašlaik ir braucams. Kritiskā situācija ir novērsta, bet tas – tikai līdz kārtējam atkusnim.”
Joprojām liegums smagsvaram
Kamēr izšķīdušais posms bija slēgts, vietējie to apbraukuši pa pagasta ceļu, kuru zina tikai paši. Tādā veidā bijis jānobrauc lieki divi kilometri. “Pagasta ceļš vairāk cieta tāpēc. Ne visi bija apmierināti, ka tāda apbraukšana notiek, jo vietām šis ceļš ved caur māju pagalmiem,” stāsta Č.Barkovskis.
SIA “Gulbenes autobuss” valdes loceklis Aigars Kaparšmits “Dzirkstelei” saka, ka piektdien arī maršruta autobusi bijuši spiesti apbraukt bīstamo ceļa posmu. Kopš pirmdienas autobusi braucot kā ierasts.
Č.Barkovskis saka, ka ierobežojums izmantot minēto ceļu galvenokārt attiecas uz smago transportu. To pašu “Dzirkstelei” apstiprina akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona direktors Raitis Niedra.
Nav iepriecinošas perspektīvas
Č.Barkovskis zina stāstīt, ka sen jau bijusi plānota tirzmaliešiem tik svarīgā ceļa asfaltēšana. “Bija runa, ka no pagrieziena uz Tirzas staciju līdz Tirzai ceļu noasfaltēs. Tas ceļš tika it kā paplašināts, bet viss netika izdarīts tā, kā vajadzētu. Pirms gadiem sešiem pat tika veikta ģeodēziskā uzmērīšana un projektēšana, bet viss tā arī ir palicis,” viņš saka.
Publiski pieejamajā Valsts autoceļu sakārtošanas programmā līdz 2020.gadam ceļš Ozoli-Liezēre-Tirza-Stāķi ir definēts kā vietējās nozīmes valsts autoceļš. Finansējums ir plānots tikai šā ceļa ikdienas uzturēšanai, ceļa virsmas apstrādei. Pagājušā gada nogalē vietnē “Facebook.com” ar satiksmes ministru Uldi Auguli publiski kontaktu uzturējusi Gulbenes novada deputāte Guna Pūcīte, kura izteikusi cerību, ka kaut kas no finansējuma tiks atvēlēts ceļam Lizums-Tirza-Galgauska, kas, pēc viņas domām, ir katastrofāls. Ministrs nav neko cerīgu atbildējis par šo ceļu, taču izteicis solījumus par citiem novada ceļiem. 2020.gadā esot plānota grants seguma atjaunošana ceļa Cesvaine-Velēna posmā no 25,89. līdz 30,58.kilometram. Šogad plānota autoceļa Gulbene–Balvi–Viļaka–Krievijas robeža pārbūve. Tāpat 2018.gadā plānota asfalta seguma atjaunošana ceļam Stāmeriena-Pļavnieki-Zeltaleja, dubulto virsmu uzklās ceļam Ozolkalns-Lejasciems, bet grants segumu atjaunos ceļam Gulbene-Zeltiņi un Alūksne-Kalniena-Gulbene.
