Pēc lietavām Gulbenes novada ceļi ir kritiskā stāvoklī. Par to autovadītāji sūdzas, gan zvanot uz laikraksta redakciju, gan paužot savu sašutumu portālā “www.dzirkstele.lv”.
Ceļš ir nozīmīgs daudziem, lai nokļūtu darbā
Mārcis Rudzītis ir iesūtījis video, kāds šajās dienās izskatās ceļa posms Lizums-Tirza. “Necilvēcīgi apstākļi, lai nokļūtu darbā!” saka M.Rudzītis.
“Dzirkstelei” viņš stāsta, ka ceļš kļūst kritisks lietainajās dienās. “Man emocijas bija tā sakāpinātas, ka nolēmu nofilmēt un atspoguļot! Mašīna tiek lauzta, braucot pa šādu ceļu. Zvanīju arī “Latvijas valsts ceļiem”, un pēc stundas bija klāt arī greiders, bet lija lietus un nebija jau jēgas stumdīt dubļus. Katru gadu esmu filmējis, fotografējis, sūtījis to portāliem, licis sociālajos tīklos, runājis ar vietējiem. Zinu, ka Tirzā vietējie iedzīvotāji ir vākuši parakstus tieši par šo posmu, sūtījuši foto un video gan vietējai pašvaldībai, gan “Latvijas valsts ceļiem”, atbildīgajām instancēm. Neko neesmu gan dzirdējis, ka būtu kādi uzlabojumi. Lizumā ir daudz uzņēmumu. Šis ceļš ir nozīmīgs. Šo ceļu izmanto daudzi, lai nokļūt uz darbu. Tas ir arī noslogots,” stāsta M.Rudzītis.
Savukārt vasarā, kad ceļu nogreiderē, un ir sauss laiks, tas esot daudzmaz normālā stāvoklī.
“Latvijas valsts ceļu” pārstāve Anna Kononova “Dzirksteli” informē, ka 2020.gadā plānots uzsākt grants seguma sakārtošanas darbus valsts reģionālā autoceļa Cesvaine-Velēna posmā no 25,89. līdz 30,58.kilometram.
Savukārt akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” Alūksnes ceļu rajona direktors Raitis Niedra “Dzirkstelei” uzsver, ka ceļa posmā Lizums-Tirza pēc nedēļas vai divām paredzēts sākt rakt grāvjus. “Tur ir Eiropas projekts par ūdens atvades sistēmas sakārtošana. Otrdien šo ceļa posmu planēja divas reizes. Pievēršam tam uzmanību, bet mēs arī neesam dievi. Ja ceļš ir ūdens pārmitrināts, mēs neko nevaram. Pēc mūsu noteikumiem planēt var tikai tad, kad ir optimālais mitrums. Mēs pat negaidām optimālo, tikko kā var, tā planējam,” saka R.Niedra.
M.Rudzītis arī atgādina, ka pērn kritiskā stāvoklī bija ceļa posms Galgauska-Tirza. To bija grūti nosaukt pat par ceļu, bet tika veikti ceļa remontdarbi un tagad tas esot labs.
Kalnienas ceļu neremontēs
Portālā izvērsta pat diskusija, uzsverot, ka “tā ir ņirgāšanās par lauku cilvēkiem, kuriem uz darbu jānokļūst pa šādu ceļu”. Cits atgādina, ka tad, kad “novadu reforma gāja vaļā, bija solījums, ka visi ceļi no pagastiem uz Gulbeni būs līmenī”. Portāla lietotāji norāda, ka kritiskā stāvoklī ir arī ceļš uz Beļavu, Kalnienu, Daukstēm un citviet, tas ir īsts pārbaudījums autovadītāju pacietībai un transportlīdzekļiem. “Reizēm pat nesaproti, vai brauc pa ceļu vai tīrumu,” uzsver kāds portāla lietotājs.
“Dzirkstele” noskaidroja, ka Kalnienas ceļam, kas ir kritiskā stāvoklī jau sen, nekādi remontdarbi netiek plānoti. “Vietējā autoceļa Alūksne-Kalniena-Gulbene posmā Kalniena-Stāmeriena no 17,72. līdz 21,62. kilometram sakārtošanas darbi netiek plānoti finansējuma trūkuma dēļ,” norāda A.Kononova.
Posmu pie Sinoles plāno uzlabot
Vai ceļa Gulbene-Smiltene posmā pie Sinoles gaidāms uzlabojums? A.Kononova saka, ka projektēšanas darbi valsts reģionālā autoceļa Smiltene – Gulbene posmā no 34,87. līdz 45,45.kilometram uzsākti šajā gadā. Būvdarbus paredzēts uzsākt 2021.gadā pie nosacījuma, ka darbu veikšanai tiks piešķirts finansējums. Saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja publiskoto informāciju atklātajā konkursā par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību valsts reģionālā autoceļa Smiltene- Gulbene posmu pārbūvei ir uzvarējusi Rīgas SIA “Projekts 3”. Piedāvāta līgumcena ir 69 174,06 eiro bez PVN.