“Preses apvienības” un “Narvesen” kioskos no 1. novembra erotisko izdevumu tirdzniecība norit pēc jaunas kārtības, proti, tiem ir jāatrodas stendu augšējos plauktos, ne mazāk kā 165 centimetru atstatumā no grīdas.
“Preses apvienības” un “Narvesen” kioskos no 1. novembra erotisko izdevumu tirdzniecība norit pēc jaunas kārtības, proti, tiem ir jāatrodas stendu augšējos plauktos, ne mazāk kā 165 centimetru atstatumā no grīdas, ir jābūt iesaiņotiem necaurredzamā iepakojumā vai novietotiem tā, lai būtu redzams vienīgi erotiska rakstura materiāla nosaukums.
“Erotisko žurnālu pircēji galvenokārt ir vīrieši, tie, manuprāt, veido pat 90 procentus no šo žurnālu patērētājiem. Arī sievietes pērk, tomēr vairāk tos izmantojot dāvanām. Jauniešiem līdz 18 gadu vecumam šādus žurnālus pārdod nedrīkst, tomēr viņi veikalā uz erotiskajiem izdevumiem skatījās un izrādīja interesi. Īpaši ārzemju erotiskie žurnāli ir tā noformēti, ka reizēm arī mums, pārdevējām, ir neērti,” saka “Narvesen” veikala vadītāja Anita Kalniņa.
Tagad erotiskie žurnāli, ja uz to pirmā vāka ir attēlots cilvēks, kam redzami dzimumorgāni, aizsegti ar baltu lapu, redzams tikai nosaukums. A.Kalniņa norāda, ka pircējos tas izbrīnu neesot radījis. Tie, kas jau esot iepazinuši piedāvāto sortimentu, tīri labi orientējas piedāvājumā, pat neredzot titullapu. “Šomēnes izdotajiem latviešu erotiskiem žurnāliem uz vākiem kailas sievietes nav attēlotas, tādēļ tos var pārdot bez īpaša iesaiņojuma. Ja mēs saņemam žurnālus, kas nav attiecīgi iepakoti, nevaram pārdot. Par iepakojumu ir jārūpējas izplatītājam, bet mums atliek vien pārbaudīt, jo noteikumu neievērošanas gadījumā sodu saņemsim mēs,” saka A.Kalniņa. Turpmāk policija veiks pārbaudes, lai kontrolētu, vai tirdzniecības vietas izpilda jaunos noteikumus.