Pirms vairākiem gadiem Gulbenes dzelzceļa stacijā piestāja vilcieni, kas atveda daudz cilvēku gan no Rīgas, gan Pļaviņām, gan Pitalovas. Šobrīd vilcienu satiksme starp Gulbeni un citām pilsētām ir niecīga.
Pirms vairākiem gadiem Gulbenes dzelzceļa stacijā piestāja vilcieni, kas atveda daudz cilvēku gan no Rīgas, gan Pļaviņām, gan Pitalovas. Šobrīd vilcienu satiksme starp Gulbeni un citām pilsētām ir niecīga.
Kādreiz arī Daugavpils ceļu distances Rēzeknes nodaļas Gulbenes iecirkņa mehāniskajās darbnīcās bija daudz darbinieku, šobrīd tur strādā tikai desmit cilvēki, tomēr viņi ilgus gadus ir palikuši uzticīgi savai darbavietai.
“Mēs darām visu, kas nepieciešams, lai dzelzceļu uzturētu kārtībā – remontējam dzelzceļa iecirkņa instrumentus, slīpmašīnas, zāģus, kā arī hidrauliskos un elektriskos instrumentus, veicam kalšanas un metināšanas darbus, ar sniegtīri tīrām dzelzceļa līnijas. Mēs uzraugām arī šaursliežu dzelzceļa attīrīšanu no sniega,” skaidro mehānisko darbnīcu meistars Aigars Amantovs un piebilst, ka viņu pienākumos ietilpst visi darbi, kurus nepieciešams paveikt, lai nodrošinātu vilcienu kustību.
“Sadarbojamies arī ar kaimiņos esošo SIA “Katiss” – aizņemamies no viņiem dažādus instrumentus, kuru nav mums pašiem,” stāsta A.Amantovs.
Agrāk mehānisko darbnīcu strādnieki apkalpoja trīs dzelzceļa līnijas (Gulbene – Pļaviņas, Gulbene – Ieriķi un Gulbene – Vecumi), šobrīd viņu uzraudzībā ir tikai dzelzceļa līnija Gulbene – Pļaviņas un šaursliežu dzelzceļa līnija.
“Tādēļ arī samazināts darbinieku skaits. Šobrīd ir palikuši nepieciešamākie darbinieki, piemēram, kalējs, metinātājs, krāna vadītājs. Cilvēki, kas šeit strādā, nevar norobežoties un darboties tikai savā specialitātē, jāmāk viss – gan grāvi rakt, gan kanalizāciju salabot,” stāsta A.Amantovs.
Meistars atzīst, ka veicamo darbu ir ļoti daudz, reizēm strādnieki pat netiekot galā, turklāt viņu darbs ir arī atbildīgs.