Šī ideja varbūt nav slikta, bet rūpīgi izvērtējama. Uz šo variantu, kas ir izskanējis, es personīgi raugos diezgan skeptiski, jo ir jāņem vērā pakalpojumu sniedzēja uzņēmuma darbinieku skaits, tas, kā tiks veikts šis pasūtījums, un tamlīdzīgi. Tas ir saistīts ar ļoti daudzām problēmām, piemēram, man reisu nav, bet ir noteikts skaits autobusu šoferu, kuri strādā, kuri saņem brīvdienas, ir grafiks, kas nosaka, cik viņi drīkst strādāt. Ja cilvēks man piezvanīs divdesmit četru stundu laikā un informēs, ka viņam vajadzīgs sabiedriskais transports nokļūšanai no viņa dzīvesvietas uz pilsētu, kā to varu izdarīt? Kur ņemšu šoferi un tā tālāk? Tas ir diezgan sarežģīti izdarāms. Variants varbūt arī nav slikts, neiebilstu, bet uzreiz domāju tā. Man SIA “Gulbenes autobuss” ir sešpadsmit līnijas, pa kurām autobusi brauc katru dienu. Tas nozīmē, ka ir vajadzīgi katru dienu sešpadsmit šoferi. Rezerves šoferi taču turēt nevaru, jo man arī viņam ir jāmaksā alga pat tad, ja viņš nekur nebrauc, bet dīkstāve uzņēmumā arī nedrīkst būt. Šoferiem ir noteikts braukšanas grafiks, kas paredz, lai vadītājs savu laiku pārvadātu pasažierus un savu laiku atpūstos. Ja pa vidu tiks pieķerts klāt transports pēc pasūtījuma, tad kā būs ar grafikiem?
Esam gatavi, ka uzņēmumu saistībā ar pasažieru pārvadājumiem nākotnē varētu skart izmaiņas. Sakarā ar novada domes lēmumiem, ar to, ka mūsu uzņēmumam, iespējams, var nākties pārņemt arī skolēnu autobusus, šobrīd tiek strādāts pie tā, lai izmainītu pasažieru pārvadājumu maršrutus. Ir doma mēģināt vairāk pielāgoties skolēnu autobusu maršrutiem, lai nebūtu tik daudz šo autobusu, tad arī mums būtu vairāk pasažieru. Mēs, protams, nekādā gadījumā nevarēsim izbraukāt pa servitūta ceļiem, lai piebrauktu pie katras mājas pakaļ bērnam, bet daudzmaz mēģināsim kaut ko pielāgot.
Vai sabiedriskais transports pēc pasūtījuma?
00:00
11.04.2017
44