Svētdiena, 21. decembris
Toms, Tomass, Saulcerīte
weather-icon
+6° C, vējš 2.24 m/s, R-DR vēja virziens

Vēlamies tikai godīgu rīcību

Mēs, Nākotnes ielas 2/7 iedzīvotāji, jau janvārī vērsāmies ar lūgumu Gulbenes pašvaldības uzņēmumā “Jumis” par karstā ūdens sagatavošanas un siltumenerģijas patēriņa skaitītāja pierīkošanu.

Mēs, Nākotnes ielas 2/7 iedzīvotāji, jau janvārī vērsāmies ar lūgumu Gulbenes pašvaldības uzņēmumā “Jumis” par karstā ūdens sagatavošanas un siltumenerģijas patēriņa skaitītāja pierīkošanu, lai tādējādi karstais ūdens būtu atdalīts no mājās kopējā siltumpatēriņa.
Saņēmām viennozīmīgu atbildi, ka pašreizējā Gulbenes pilsētas domes noteiktā siltumenerģijas uzskaites tarifa aprēķina metodika neparedz karstā ūdens sagatavošanas siltumpatēriņa uzskaites atdalīšanu no kopējā ēkas siltumpatēriņa. Tomēr pilsētas dome mājas iedzīvotāju prasības nenoraida.
Mūs nepamierina pašreizējie siltuma patēriņa uzskaites aprēķinu maksājumi. Mums nav skaidrs, kāpēc karstā ūdens sagatavošanas siltumenerģijas patēriņu skaita maksājuma kopējā ēkas siltuma patēriņā. Tad iznāk, ka par silto ūdeni mēs ar uzņēmumu “Jumis” esam norēķinājušies ar uzviju, bet vēl par katru izlietoto siltā ūdens kubu maksājam 2,10 latus. Kur paliek šī nauda? Kāpēc mūs, komunālo maksājumu kārtotājus, apkrāpj?
Katram cilvēkam ir tiesības zināt, kādus pakalpojumus saņem, kādā apjomā, kāds ir maksājumu aprēķināšanas koeficients un tamlīdzīgi.
Ar savu birokrātisko rīcību no apzinīgo maksātāju īres naudas uzkrājuma atskaita mājas parādnieku nesamaksāto jeb parāda summu. Šādu rīcību uzskatām par krāpšanu. Tikai viens skaitlisks piemērs. Mājas iedzīvotāju īres maksas līdzekļu atlikums uz 2000.gada 1.decembri bija 1138,55 lati. Birokrātiskā apsaimniekotāja “Jumis” negodīgas rīcības rezultātā mēs, tie, kas maksājumus kārtojam regulāri, vēl paliekam parādā 96,62 latus!
Es namu apsaimniekotājam “Jumim” piešķirtu otru nosaukumu – iedzīvotāju līdzekļu izsaimniekotājs “Jumis”. Rodas jautājums, kur ir iedzīvotāju taisnība? Parādniekus civiltiesiski aizsargājam, bet tajā pašā laikā godīgie cilvēki, kas nevienam nav parādā, aizsargāti netiek, bet apkrāpti gan.
Nevis mēs esam parādnieki, bet tie ir “Jumja” parādnieki, jo mēs taču tam maksājam par pakalpojumiem. Kāpēc šajā uzņēmumā valda birokrātiskais negodīguma princips? Kāpēc nav rasta kopēja valoda ar šiem parādniekiem, kas dzīvo uz “Jumja” sirdsapziņas rēķina, nevis uz maksātāju ietaupīto līdzekļu rēķina?
Ar laikraksta starpniecību vēršos pie lasītājiem, lai izvērtētu namu apsaimniekotāja, mūsu naudiņas izsaimniekotāja “Jumja”, darbību.
Gribu minēt arī tos cilvēkus, kas godīgi un apzinīgi cenšas risināt iedzīvotāju sadzīves jautājumus. Viņi ir Nikolajs Stepanovs un Valtis Krauklis, kas vienmēr atrod kopēju valodu ar visiem iedzīvotājiem dažādu jautājumu risinājumā. Ir arī saprotoši un iejūtīgi uzņēmumu vadītāji, piemēram, gāzes saimniecībā, Ziemeļaustrumu elektrisko tīklu Gulbenes tīklu rajonā, SIA “Alba” un citur.
Nedrīkstam aizmirst, ka mūsu katra cilvēka svēts pienākums ir būt godīgam, apzinīgam savas valsts un tautas priekšā, jo mūsu nākotnes ceļš mūs ved uz Eiropas Savienību, kur vieta būs tikai godīgiem un labiem cilvēkiem.
Valdis Rudzītis, mājas vecākais

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.