Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+1° C, vējš 4.02 m/s, Z-ZR vēja virziens

Vērtē ceļu atjaunošanas kvalitāti

Ar remontdarbu norisi ceļa posmā no Gulbenes līdz Gulbītim uz reģionālā autoceļa Gulbene – Madona – Pļaviņas un tilta pāri Tirzai pārbūvi pagājušajā piektdienā iepazinās satiksmes ministrs Uldis Augulis kopā ar VAS “Latvijas valsts ceļi” un VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” vadību. Abos objektos darbi sākās pavasarī.

Caurtekas būvi pabeigs līdz oktobrim
Ceļa posms līdz Gulbītim tiek pārbūvēts no jauna. Pašreiz pie Gulbenes pilsētas robežas notiek arkveida metāla saliekamās caurtekas izbūve. Lai novadītu Krustalīces upi pa pagaidu gultni un pēc tam upes īstās gultnes vietā varētu izbūvēt caurteku, tiek liktas rievsienas jeb nostiprinājumi. “Caurteka būs platāka, lai varētu nodrošināt ne tikai autotransporta kustību, bet arī ietves izbūvi gājējiem uz jaunajiem kapiem un celiņu velobraucējiem. Šobrīd ir iedzītas rievsienas, kas lokalizē būvbedri, lai varētu iebūvēt tās pamatus. Notiek vecās caurtekas demontāža,” skaidro SIA “8CBR” atbildīgais būvdarbu vadītājs Askolds Liedskalniņš. Līdz septembra beigām šis ceļa posms satiksmei ir slēgts, bet pusotra mēneša laikā ir paredzēts caurtekas izbūvi beigt, lai ar oktobri atjaunotu transporta kustību.

10 kilometri jauna ceļa izmaksā 9,5 miljonus eiro
Pašreiz uz ceļa tiek veikta jauna salturīgā slāņa un šķembu pamata izbūve, apakškārtā izmantojot vecā frēzētā asfaltbetona maisījumu ar jaunām šķembām. Asfaltbetona segumam būs trīs kārtas. Asfaltēšanas darbus 10 kilometrus garajā posmā paredzēts atsākt septembra sākumā. “Šobrīd ir asfaltētas divas kārtas 2,7 kilometru garā posmā no Gulbenes puses. Tam nav tikai virsējās – trešās asfalta kārtas. Savukārt pārējā ceļa posmā vairāk nekā 7 kilometru garumā asfaltēšana tiks veikta septembra sākumā,” informē “Latvijas valsts ceļu” projekta vadītājs Vilnis Burgmanis. Tiks izbūvētas arī jaunas autobusu pieturvietas, drošības barjeras, gājēju un velosipēdistu ceļš. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti nākamā gada vasarā. “Pavisam objekta būvdarbiem ir paredzētas 300 dienas. Ir grūti prognozēt, vai to varēs pabeigt jau šoruden, jo nav zināms, kādi būs laika apstākļi. Tāpēc labāk ir palikt pie iepriekš noteiktā termiņa,” norāda  V.Burgmanis. Viņš skaidro, ka ir vieglāk pārbūvēt ceļu no jauna, nevis kaut ko pielabot. Vecā ceļa slāņi tika norakti, lai varētu ieklāt jaunā ceļa pilnu konstrukciju: apmēram 70 centimetru biezu drenējošo slāni, 40 centimetru šķembu pamata un vēl apmēram 20 centimetru asfalta kārtas,” precizē V.Burgmanis. Būvdarbus ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu par 9,5 miljoniem eiro veic SIA “8 CBR”.
Tirzas tiltam uz ceļa Gulbene – Velēna – Smiltene ir izbūvēta jauna hidroizolācija un vienā brauktuves pusē ieklāts jauns asfalta segums divās kārtās, izbūvētas margas un jauna konsole. Atjaunoti tilta balsti un sijas, ieklātas jaunas pārejas plātnes starp tiltu un ceļu. Satiksme pāri tiltam joprojām notiek pa vienu  pusi, un to regulē luksofors.

Koncentrē līdzekļus liela apjoma darbiem
“Vietējās un reģionālās nozīmes ceļu stāvokli nevar atzīt par labu. Nākamgad ir paredzēts ievērojami palielināt finansējumu sevišķi grants seguma ceļiem, novirzot tiem 25 miljonus eiro no akcīzes nodokļa iekasēšanas pārpildes 2016.gadā. Šie līdzekļi tiks paredzēti arī valsts autoceļu tīkla uzturēšanai. Tas būs lielākais ieguldījums vietējās nozīmes autoceļos pēdējo 25 gadu laikā,” norāda U.Augulis. Ministrs informē, ka ir iepazinis ceļus un remontdarbus visā Latvijā, tāpēc var teikt, ka galveno ceļu kvalitāte strauji uzlabojas. Turklāt var prognozēt, ka ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda atbalstu līdz 2020.gadam būs sakārtoti visi galvenie valsts ceļi. Tomēr paliks lielākā problēma – vietējie un reģionālie ceļi. U.Augulis uzsver, ka ceļa Alūksne – Liepna  gandrīz piecus kilometrus garā posmā tiek veikta dubultā virsmas apstrāde. “Tas ir pirmspēdējais posms no kopējā plāna, kas paredz 50 kilometrus ceļu atjaunot ar dubulto virsmas apstrādi. Tik liels apjoms līdz šim nav bijis, jo pērn tādā veidā tika remontēti tikai 1,5 kilometri,” salīdzina U.Augulis. Ministrs ir gandarīts, ka izdevies koncentrēt finanšu resursus un darbus tā, lai nākamajos gados varētu veikt liela apjoma ceļu remonta darbus visā valsts teritorijā.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.