Piektdiena, 19. decembris
Lelde, Sarmis
weather-icon
+2° C, vējš 1.34 m/s, D-DR vēja virziens

Nacionālā veselības dienests: palielinās E-veselības Atbalsta dienesta jaudu

Lai
samazinātu gaidīšanas laiku līdz savienojumam, no šā gada 12. janvāra
tiek palielināta E-veselības sistēmas lietotāju Atbalsta dienesta jauda.
Ja šobrīd, interesentiem zvanot uz Atbalsta dienestu, vidējais
gaidīšanas ilgums līdz savienojumam ar operatoru ir apmēram minūte, tad
mērķis ir to samazināt aptuveni uz pusi.

Uzsākot
obligāto E-veselības lietošanu, būtiski pieaudzis Atbalsta dienestā
saņemto informācijas pieprasījumu skaits. No tiem aptuveni 90
% ir jautājumi no ārstniecības personām un farmaceitiem. No 1. janvāra
līdz šim kopā saņemti vairāk nekā pieci tūkstoši zvanu no
profesionāļiem, savukārt aptuveni tūkstotis reižu sniegts informatīvs
atbalsts iedzīvotājiem. Pirmajā darba dienā pēc obligātās
E-veselības lietošanas uzsākšanas vien saņemti vairāk nekā 1000 zvanu
no profesionāļiem.

 

Šobrīd
vidēji dienā konsultanti saņem 500-600 informācijas pieprasījumus, kas
ir aptuveni četras reizes vairāk nekā decembra sākumā. Lai
sniegtu atbalstu, konsultantiem nākas noskaidrot tehniskas detaļas un
nereti uzgaidīt, kamēr zvanītājs paralēli datorā veic nepieciešamās
darbības, tādēļ sarunas bieži vien ieilgst.

 

Atbalsta
dienesta mērķis ir sniegt visa veida informatīvo atbalstu E-veselības
lietotājiem, nodrošinot atbildes uz interesējošiem un neskaidriem
jautājumiem, tostarp tehnisku traucējumu gadījumā. Ārstniecības
personas un farmaceiti var zvanīt pa tālruni –
67803301, savukārt iedzīvotāji – 67803300. Jautājumus iespējams uzdot arī e-pasta formā, rakstot uz
atbalsts@eveseliba.gov.lv.

 

Ārstniecības
personām visaktuālākie ir jautājumi par e-darbnespējas lapas
pagarināšanu un zāļu kompensācijas apmēra norādīšanu e-receptē.
Ir gadījumi, kad e-recepte nav korekti aizpildīta, piemēram, ārstam
precīzi nenorādot diagnozes kodu, kas savukārt ir svarīgi, jo
kompensējamo medikamentu izrakstīšana notiek atbilstoši noteiktām
diagnozēm. Farmaceitiem ir jautājumi, kas saistīti ar papīra
receptes elektronizēšanu jeb ievadīšanu E-veselības sistēmā, ja recepte
izsniegta vēl pirms
2018. gada 1. janvāra.

 

Speciālisti
arīdzan interesējas, kādos gadījumos pēc šā gada 1. janvāra
ārstniecības personām jāturpina izrakstīt papīra receptes (uz papīra
receptēm turpina izrakstīt medicīniskās
ierīces, individuāli kompensējamās zāles, M saraksta zāles vai
gadījumā, ja pacients plāno recepti izmantot kādā no ES dalībvalstīm
u.c.).

 

Iedzīvotāji
visbiežāk interesējas par to, kā pieprasīt pabalstu Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūrā par darbnespējas lapu B, par to,
kā varēs iegādāties e-receptes zāles aptiekā un vai cilvēka vietā to
varēs izdarīt, piemēram, radinieks. Tāpat iedzīvotājiem ir aktuāli
noskaidrot, kā e-darbnespējas lapu saņems darba devējs (pēc
e-darbnespējas lapas noslēgšanas darba devējs to otrā dienā
redz savā VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā).

 

Ik
dienu tiek identificēti biežāk uzdotie jautājumi, lai saprastu, kādos
gadījumos nepieciešams atkārtoti uzrunāt un papildus informēt noteiktas
E-veselības lietotāju grupas un kādos gadījumos nepieciešams sazināties
un sniegt atbalstu individuāli. Balstoties uz saņemtajiem jautājumiem,
regulāri tiek atjaunota arī informācija E-veselības portālā
www.eveseliba.gov.lv,
kur iedzīvotājiem un profesionāļiem pieejami gan mācību materiāli un
skaidrojoši video, gan atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem un cita
aktuāla informācija.

Komentāri

Dzirkstele.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.